Skocz do zawartości

wojak1980

Pasjonat
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wojak1980

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wojak1980

0

Reputacja

  1. Problemem był uszkodzony docisk. Tarcza była w bdb stanie, podobnie jak dwumas. docisk po zdjęciu wydawał się ok, ale po diagnozie w sprzegla.com (bardzo dziękuje przy okazji za fachowa naprawę) okazało się ze pękł sobie drut, pofalowany okrąg z drutu schowany wewnątrz docisku, pękł i uniemożliwiał poprawne rozłączanie mechanizmu. Po naprawie biegi wchodzą jak nigdy przedtem i żadnego poszarpywania. (Komplet sprzęgła - oryginalny LUK wymieniony ok 3 lata temu -pech....)
  2. W skrzyni brakowało 0,5L- olej wymieniony, pod korek, układ sprzęgła nie był zapowietrzony- płyn mimo to przelany. Niestety nic to nie pomogło. Ale w czasie jazdy (odcinek ok 300km) 2,3,4,5 wchodzą lekko i bez najmniejszych problemów (przed wymianą oleju miałem wrażenie ze wszystkie wchodzą ciężej). Jak już trzeba się zatrzymać i wcisnąć 1 lub R to z konkretną siłą trzeba potraktować drążek bo stawia opór. - Problem tylko na rozgrzanym po kilku km. - Kiedy auto się toczy, 1 wchodzi znacznie łatwiej. - Przy ruszaniu na pół-sprzęgle (jak tylko auto zaczyna się toczyć) na 1 czy R, bez gazu, czuć wyraźne drgania/ szarpanie ??!! dodanie gazu niweluje to zjawisko - Na zgaszonym silniku czy zimny czy ciepły biegi wchodzą jednym paluszkiem, po zmianie oleju jeszcze płynniej. docisk sie rozsypał ?
  3. jutro wjeżdżam na kanał, więc poprzyglądam się temu z bliska.
  4. Na początek planuje właśnie zajrzeć do wysprzęglika, przepuścić przez niego troche płynu. Odpowietrzany (wymieniany płyn) był na pewno, biegi wchodziły lekko. Co więcej poziom płynu w zbiorniczku od ostatniej wymiany się nie zmienił więc wycieków/ nieszczelności być nie powinno; i czy w związku z tym możliwe jest, że nagle sam z siebie dostał powietrza? Wie ktoś może na jakie choróbska może cierpieć taki wysprzeglik (jakieś zacieranie etc..) ? przecież to nic innego jak tłoczek, który albo trzyma ciśnienie i działa albo puszcza (płyn musi wtedy ubywać) i jest do wymiany. Po wymianie sprzegła (dawno temu) zauważyłem tylko, że u mnie pedał chodzi troszki ciężej, niż np u znajomego, który w tym samym czasie wymieniał sprzędło w AFN, stąd moje podejrzenia że może z wysprzęglikiem jest jakiś problem.
  5. Problem jest z ciężko wchodzącymi biegami po rozgrzaniu auta/ kilku kilometrach (a4 ajm) - komplet sprzęgła z dwumasem wymieniany ok 35 ts wczesniej. - nie ma metalicznych dźwięków, telepania buda itd - problem pojawił sie nagle kilka dni temu - nie ma zgrzytania, jest duży opór przy wciskaniu biegów - po postoju czy na zimnym aucie- jest ok - po kilku kilometrach zaczynają się problemy - pedał sprzęgła chodzi tak samo, nie odczuwam różnicy, bierze w tym samym miejscu i jest na tej samej wysokoœci na zimnym czy ciepłym czy kiedy nie było problemu. - płyn hamulcowy w całym układzie wymieniany ok 2 lata temu Kiedy silnik wyłączony, ciepły czy zimny problemu nie ma - biegi wskakuja elegancko, problem jest na ciepłym i pracującym silniku. W związku z powyższym po lekturze wielu wątków odrzucam problem ze skrzynia/ olejem itd. czy słusznie ? pewnie przy zapowietrzonym układzie sprzęgła było by to jakoś odczuwalne ? może uszkodzony wysprzeglik ? z góry dziękuje za sugestie ?
  6. Dzięki (-;. pin z nowego odczytany (commanderem bo z vag tacho nie chce gadać w przeciwieństwie do MM- paranoja) "tachem" masz na myśli VAG-COM tak ? i powinienem się zastosować do poniższego ? Łączymy się z licznikiem [17] i wprowadzamy spisane ze starego licznika kodowanie. To samo robimy z CAN Gateway [19]( jeżeli jest). Ponownie łączymy się z licznikiem [17] i wybieramy Adaptację [10]. Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [save], [Done, go back], [Close Controller]. Wyłączamy zapłon i włączamy ponownie za ok pół minuty ale nie uruchamiamy silnika. Teraz trzeba dopasować klucze. Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy Adaptację [10], kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy. Następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszczamy adaptację i VAG-Com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasować, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lampka immo znów zgaśnie i znów powtarzamy ten krok aż dopasujemy wszystkie klucze. Uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem. ..................[źródło passat forum:autorstwa "pogromca"]
  7. Witam, Mam problem z zaadaptowaniem nowego licznika do a4 ajm 2000r. Oryginalny licznik to magneti marelli 8D0920900R 1/2fis, jego potencjalny następca VDO 8D0920932F fis (oba liczniki z 2000r i oba z cyfrowymi zegarkami) mam do dyspozycji, VAG COM 409, vag tacho 3.01 i commandera 1.4 Dostaje się do obu liczników, przy próbie wejścia do [19-CAN Gateway] mam w obu "no response from controller" W nowym wprowadzam kodowanie ze starego - jest ok po wejściu do [Adaptation - 10] (login - ok) i wybraniu kanału 50 - jest niedostępny "error ch50 not Available" i w tym miejscu kończy się moja przygoda... może wiecie co z tym zrobić by zaadaptować ten licznik? dodam że vag tacho zczytuje mi wsad (i pin) ze starego MM ale przy próbie zalogowania się do niego tym pinem [17- instruments] [ login-11] mam informacje że PIN jest nieprawidłowy, (pin z ECU silnika jest 5cio cyfrowy i całkowicie inny od tego z licznika) podpierałem sie forum passata z metodą VAG TACH ale oba wsady są zupełnie inne i nie mam pojęcia które elementy należy przekopiować tak by nowy ruszył z kopyta. Udało się komuś podmienić MM na VDO ? pozdr
  8. Witam, potrzebuję wsad (eeprom) do licznika VDO - do B5 2000-2001 TDI licznik to VDO 8D0 920 932 F 8D0920932F Auto: b5 TDI z 2000r; cyfrowy zegarek (NIE cyfrowo-radiowy), pełny FIS, prędkościomierz do 26okm/h (100km na środku) może ktoś posiada na stanie?
  9. Witam, czy mógłby się ktoś podzielić wsadem do licznika: VDO 8D0 920 932 F [8D0920932F] (TDI, Europa, ze 100km/h na środku) A4,B5, TDI 2000r,260km, cyfrowy zegarek (NIE radiowy), pełny FIS, wskaźniki temp oleju i napięcia jak na zdjęciu (z tego wątku) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c49735c6cc5434e3 z góry dzięki
  10. dzięki za odpowiedz, mam wątpliwości co do tego pinu, ponieważ w wątkach jakie przeglądam wszędzie jest "0+" 4 cyfrowy PIN. Spróbuje zdobyć i podpiąć VAG TACHO 3.01- z wcześniejszych stron wynika ze powinien sobie z tym poradzić. pozdr
  11. Witam, przymierzam się do wymiany licznika na pełny FIS (A4 2000; obecnie 8D0920900R Jaeger Magneti Marelli 1/2 FIS zaczyna wariować; wskaźnik temp i wyświetlacz) Vag commanderem 1.4 - nie mogę zczytać epromu z tego licznika (to co zczytuje kupy się nie trzyma) Pin zczytałem z ECU - jest 5cio cyfrowy coś jak 54533, stan licznika się minimalnie różni (jakieś 3 tyś mniej niż na liczniku) Czy możecie podpowiedzeć czy moge polegac na pinie immo zczytanym z ECU? Czy tez macie/mieliście problemy z oczytaniem pamięci przez commandera z Magneti Marelli po II lifcie ? Z góry dzięki pozdrawiam
  12. witam, Drogi autorze wątku - mam podobną sytuację (ajm 2000). U mnie wskaźnik temperatury od jakiegoś czasu się przestawił i pracował w zakresie ok 70-110 stopni (czujnik i termostat ok). Zdjąłem zegary wskazówkę ustawiłem pionowo i było ok, ale tylko na kilka dni - po ponad miesiącu wskazówka wróciła do zakresu 70-110 )-; (wskazania G2 i G62 są ok) pozdrawiam
  13. Chodzi o nadkole antykorozyjne = plastik wewnątrz. Co do błotnika to już nabyłem wersje po lifcie (miałem małą kraksę na szczęście konstrukcja i zawieszenie nie ruszone) Dzięki za potwierdzenie pozdr
  14. Wybaczcie że odgrzewam, ale czy "pasowalność" przed i po lifcie (99-01) również się potwierdza? Przeglądając portale aukcyjny pojawiają się oddzielne aukcje na nadkola dedykowane do wersji po lifcie. czy mimo to, to i tak przed i po FL będą takie same ? (w ETKA różną się tylko końcówka) pozdr
  15. Dzięki, przeglądałem podobne logi i faktycznie wyglądają podobnie. jak na razie nie puszcza oliwy i nie "kwacze" ... oby jak najdłużej pozdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...