Skocz do zawartości

bejgra

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O bejgra

  1. Witam, przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale ostatnio mam bardzo ograniczony dostęp do komputera. być może jest to przyczyna, przyznam szczerze, że nie wiedziałem o istnieniu tych zaworków, podejrzewam a nawet jestem pewien że mechanik też tego nie sprawdził. Też nie biorę w zasadzie pod uwagę innych możliwości. Co do wałków to zostanie zlecone niezależne badanie twardości i wtedy okaże się czy faktycznie wszystko z nimi jest ok. Co do smarowania bo jest to z tego co udało mi się dowiedzieć najbardziej prawdopodobna przyczyna to zastanawia mnie dlaczego wałki nie zatarły się na czopach. Przecież jeśli nie byłoby smarowania to tam też powinny być widoczne ślady zużycia. Turbo chodziło bez problemu. Niedawno podpinałem vaga i wszystkie parametry jeśli chodzi o turbinę były jak najbardziej ok. Byłem w warsztacie i zerknąłem do turbiny nie bierze oleju, więc myślę że jej akurat nic nie dolega. Ok założyłem zamienniki, może nie było to zbyt mądre posunięcie, inna sprawa że prawdopodobnie za pierwszym razem trzeba było przyjrzeć się bardziej silnikowi a nie tylko wymienić wałki. Co do zakupu nowych wałków w ASO, jestem raczej umiarkowanym zwolennikiem. Wymiana na oryginał bez 100% znalezienia przyczyny np po stronie smarowania zakończy się prawdopodobnie kolejnym postojem po kilku tys. km. Powoli skłaniam się do opcji zakupu całego silnika i jego wymiany.Znalazłem na allegro silnik ze Skody Superb. Jest opisany na aukcji jako AFB czyli taki jak mój, jednak z tego co wiem w skodach montowany był silnik AYM (155KM) a nie AFB(150KM). Czy ktoś orientuje się czy przekładka całego silnika bedzie możliwa? Chodzi o to czy cały osprzęt w tych silnikach jest taki sam(pompa wtryskowa, turbo), czy może trzeba będzie kombinować np przerobić wiązke elektryczną i przeprogramować lub wymienić komputer? Jeśli ktoś z Was wie gdzie mógłbym dostać AFB w dobrym stanie za rozsądne pieniądze w okolicy Wrocławia, Poznania lub Żar/Zielonej Góry to proszę o wiadomość na PW. Pozdrawiam Paweł
  2. Witam, Chciałbym prosić Was o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny awarii silnika 2,5 V6 AFB w moim VW Passacie. Auto jest z 99 roku. Kupiłem je od pierwszego właściciela a właściwie właścicielki z Niemiec. Auto zakupiłem z przebiegiem 152000 km (potwierdzone przez serwis VW). Silnik pracował równo i nie sprawiał problemów. Zalany był cały czas olejem Mobil 5W40. Przy przebiegu 165000 wymieniłem odmę. Przy 175000 pojawiły się wycieki spod pokryw zaworów. Silnik był słabszy zwłaszcza na wolnych obrotach i dość głośno pracował. Po zdjęciu pokryw zaworowych okazało się, że 5 krzywek leży luzem w głowicy a wałki są powycierane na krzywkach. Auto wstawiłem do warsztatu i zacząłem kompletować części do naprawy. Zostały wymienione Wałki (FEBI), dźwignie i popychacze (Camshaft), pompa wody, rozrząd, rolki napinające, paski, oraz olej. Po odebraniu auta z warsztatu wszystko było ok. Silnik pracował równo i nie było z nim żadnych problemów. Przy stanie licznika 180000 silnik zaczął jakby głośniej pracować i jakby słabnąć. Pewnego dnia przy 182000 nagle w czasie jazdy zatrzęsło mi całym silnikiem. Trzęsieniu towarzyszył głośny łomot pod pokrywą zaworów. Auto zjechało do warsztatu na lawecie. Zderzak i klapa bagażnika poplamiona jest kropkami z oleju. Po rozebraniu naszym oczom ukazał się taki obraz jak na zdjęciach poniżej: Dźwigienki - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ae7df760857398d.html Dźwigienki 2 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a953c4c491927d8.html Krzywka - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58d1759ed82d3f07.html Krzywki i podstawa krzywek - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc1ed84ee19fdc01.html Ocalała krzywka po lewej - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1c2272191fb2f10.html Krzywki cd - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd0db1526869b341.html Krzywka 3mm wytarcia - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bc55b1eca46ea7a.html Wałki mają następujące zużycie na kolejnych krzywkach Wałek FHST - 2,4mm - 2,6mm - 3,0mm - 1,9mm - 2,8mm - 1,5mm: Wałek FHG4 - 1,7mm - 1,8mm - 1,8mm - 0,3mm - 1,9mm - 0,1mm Wałek FTH4 - 2,5mm - 2,2mm - 2,3mm - 2,2mm - 2,2mm - 2,1mm Wałek FHEB - 1,2mm - 1,2mm - 1,7mm - 1,6mm - 1,5mm - 1,9mm Co ciekawe wszystkie krzywki na wałku mają zużycie od 1,5 do 3mm z wyjątkiem dwóch, które starły się tylko o 0,1 i 0,3mm. Ponieważ wałki objęte są roczną gwarancją postanowiłem złożyć reklamację. Poniżej załączam treść odpowiedzi jaką otrzymałem od sprzedawcy: Ocena wzrokowa: Wytarcie materiału na krzywkach oraz dźwigienkach Komentarz Krzywki wałków rozrządu zostały poddane badaniu na twardość metodą Rockwella. Badanie wykazało twardość 50-53HRC na wzniosach oraz na kołach podstaw krzywek. Dźwigienki po badaniu twardości wykazały wskazania od 50-55HRC w miejscach niewytartych. Wyniki wskazania zawierają się w tolerancji twardości krzywek dla wałków rozrządu oraz dźwigienek. Reklamacja nie może być uznana za zasadną gdyż nie wynika ona z usterek materiałowych czy wykonawczych wyrobów. Z poważaniem XXXX Sugestia firmy sprzedającej wałki jest taka, że nie było oleju w silniku lub pompa olejowa nie wytworzyła odpowiedniego ciśnienia żeby dostatecznie smarowana była góra silnika. Ja wiem jednak że olej przez cały czas w silniku był. Co do pompy olejowej mechanik, który montował wałki twierdzi, że pompa jest sprawna i smarowanie było dostateczne, bo gdyby go nie było to wytarciu uległyby również koła podstaw krzywek - a te są nienaruszone. Mechanik zapiera się w żywe kamienie, że to wina wałków i ich wątpliwej jakości (twardości) a nie braku smarowania. W ramach sprawdzania co dzieje się w silniku została zdjęta miska olejowa, nie ma tam żadnego syfu olej jest czysty bez żadnych opiłków - pewnie wszystko utkwiło w filtrze oleju. Jeśli macie jakieś pomysły bądź sugestie co może być przyczyną tak szybkiego zużycia wałków będę wdzięczny za rady i opinie. Nie mam ochoty zainwestować kolejnych 6tys w remont który starczy na 6tys km. Pozdrawiam, Paweł
  3. Witam, wszystkich użytkowników OOOO. Mam na imie Paweł i od 2 lat posiadam VW Passata z silnikiem V6 2.5TDi (AFB). Mam nadzieję że w Waszą pomocą uda się ustalić czemu po 5kkm od wymiany wałków rozrządu, znów czeka mnie taka naprawa. Pozdrawiam Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...