Cześć. Pewnego czasu miałem problem z pierwszym czujnikiem temperatury spalin w swoim samochodzie z silnikiem 170KM CAHA. Krótko opisze jak u mnie udało się to rozwiązać.
Na desce pojawił się migający symbol sprężyny a w późniejszym czasie dodatkowo żółty znaczek silnika. Podłączony komputer pokazał:
Po diagnozie wiedziałem, że czekają mnie zakupy
W tym samochodzie są 4 czujniki. Pierwszy czujnik temperatury mieści się w kolek torze
Najlepsze dojście do tego czujnika jest z góry samochodu po odkręceniu EGR i wyciągnięciu filtra powietrza. (czujnik1spalin.pdf załącznik jak odkręcić EGR i dostać sie do czujnika - dziekuje koledze, który umieścił tą instrukcje na forum !! Bardzo mi pomogła) Dostęp do wtyczki ,która idzie w głąb silnika najlepszy jest od spodu samochodu. UWAGA 1 ! Jak będziesz kupować nowy czujnik zwróć uwagę na długość przewodu elektrycznego. Mój był krótszy niż ten oryginalny ale na szczęście udało się sięgnąć i podłączyłem go. UWAGA 2 ! Czujnik, który był oryginalny a zarazem zepsuty wyglądem różnił się od tego co kupiłem tzn. element który wchodził do katalizatora był krótszy. Na szczęście (kolejny raz) mój dłuższy nowy czujnik wszedł bez problemu do katalizatora.
Po odkręceniu EGR tak to wyglądało
Drugi czujnik to sonda Lambda
Trzeci czujnik temperatury
Czwarty czujnik temperatury spalin - Najlepszy dostęp do niego jest od spodu auta po odkręceniu plastikowej osłony
j
Dojście do czujnik od spodu samochodu