Diagnoza to wytarty wałek rozrządu oraz popychacze. Jeden popychacz to tak wytarty, że aż dziurawy - ten pierwszy z przodu. Dodam ,że auto na 100% z oryginalnym przebiegiem i serwisowane w Audi. Przy tym przebiegu tak się dzieje i tyle. Podłączenie pod komputer nic nie pomoże. Trzeba zdjąć górę silnika i obejrzeć wałek. Mechanik zdjął przy mnie i na oko było już widać ze wytarty wałek ( też najbardziej na pierwszym zaworze).
Ja zdecydowałem się na używany wałek w podobno dobrym stanie za ok 900zł brutto. Nowy w salonie to ok 2100. Znalazłem jeszcze jeden podobno od polskiego producenta, nowy za 966 ale jednak wybrałem ten oryginalny używany. Do tego przy wymianie wałka- nowy olej 5W30 SLX Castrola, nowe popychacze, panewki, uszczelniacz i wszystko wróciło do normy. Chodzi elegancko. Jakby miał nawet trochę więcej mocy niż nawet przed usterką. Odczuwalne to jest na pierwszym biegu jakby był on dłuższy. Dodam jeszcze , że samo stukanie / ciuchcianie pojawiło się z dnia na dzień.