
ankiel2
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O ankiel2

-
dziekuję i przepraszam jeśli tak jest...
-
Witam serdecznie, proszę o interpretację błędów, a sprawa dotyczy moich problemów z autkiem opisanych w poście: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_kosmiczne_spalanie_a_diagnostyka_ok-t119652.0.html Oto te błędy: 16885 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16486 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 1247 Zawór węgla aktywneg-N80 przerwa na wyjściu - BŁĄD SPORADYCZNY 17924 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Pozdrawiam i licze na konstruktywną pomoc. Piotr
-
Odpala bez najmniejszego problemu. Niestety pierwszy paparuch do którego pojechałem nie zinterpretował błędów (a miałem 3) tylko je skasował. Od tego czasu nie pojawiły się. Odnośnie parametrów bieżących podczas jazdy... Cóż, nikt nie chciał wsiąść ze mną do auta i przejechać się z komputerem. Dwie opinie jakie słyszałem to takie, że wystarczy zwiększyć obroty na "postoju". Dlaczego nie chcieli?-nie wiem - trochę brak wiedzy, trochę bezradość.\ Spalanie na benzynie- nie badałem dokładnie (do pełna, 100 km i do pełna), lecz ze wskazań lampki rezerwy (w podobny sposó - żre jak smok!. Moim zdaniem ważne jest to, że auto jeździ/albo "nie jeździ" w taki sam sposób na lpg i Pb. Drgania: nie wiem -przy przyspieszaniu (ale pedał do podłogi) czasami potrafi autem rzucać podobnie jak przy niewyważonych kołach, lecz to nie są koła bo przy różnych prędkościach i co ważne nie ma drgań na kierownicy. Temperatura - szybko do 90 st i constans. Co jeszcze... wczoraj przeczytałem o takim patencie na sprawdzanie mozliwości występowanie lewego powietrza.... plack (do kokpitu) w dłoń i popsikać kolektor ssącegy... Poszła końcówka placka i jakiś stary dezodorant (strumień areozolu kierowałem chyba we wszystkie mozliwe miejsca), a silnik nawet nie drgnął, czyli z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że raczej lewego powietrza nie łyka. [br]Dopisany: 04 Marzec 2010, 08:43_________________________________________________Tak jak pisałem, dziś dotarł do mnie polski vag (oryg) i... proszę bardzo: 16885 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16486 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 1247 Zawór węgla aktywneg-N80 przerwa na wyjściu - BŁĄD SPORADYCZNY 17924 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Nie wiem jak te paparuchy mogą na masło do chleba zarabiać skoro nie potrafią tak elementarnej rzeczy jak ustalenie błedów silnika... ale to wątek na inny post! Prosze o interpretację i błędów i ewenntualne powiazanie ich z moimi problemami. Pozdrawiam Piotr
-
Niestety nie... dzisiaj udało mi się sprawdzić na klimatroniku: temp na kanale 51 pięknie rośnie do 90 st i stoi. Natomiast przekłamania są na wskaźniku temp na zegarach, ale to chyba nie ma wpływu... Więc?
-
Wszystkie równo lekko ponad 11. W desperacji rzucam temat: sprawdzanie czujnika/czujników podciśnienia, jak czym w którym miejscu sie to sprawdza? [br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 22:30_________________________________________________I jeszcze jedno, wg wpisów na forum niezwykle ważne: podczas kontroli pracy silnika na programach diagnostycznych (VAGi, OBD2) "przez ramię" zauwazyłem, że temp silnika wynosiła 78stC kiedy na zegarach było 90st. Wiem, że mam 2 czujniki temp: jeden wlaśnie do podawania danych dla sterowania silnikiem, a drugi "dla kierowcy" czyli na deskę. Generalnie oczywistym jest, że niedogrzany silnik będzie żłopał wiecej, ale.... Prosze o interpretację. PS Kupiłem OBD 2,5 z kablem, mam nadzieje, że jutro przybędzie, więc potwierdzę moje przypuszczenia. godz 00.45 sprawdzałem klimatronikiem temp. silnika i... coś nie tak z moją klimą, przynajmniej z kodami ponieważ pod pozz 51 gdzie pwinna pojawić się temp silnika była stała wartość, podobnie z innymi temp i np. czasem postoju??? Poza tym mogę wpisać do niej 76 kodów a w postach na forum pisze się o 61??? Może tu jakaś podpowiedź?[br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 23:17_________________________________________________powalczę jeszcze jutro... dziś już jestem zmeczony, może problem siedzi pomiedzy kierownicą, a fotelem?
-
Porażka.... nadal bez zmian... pomocy! 18l (ponad) to nie 14... Zaworek o którym pisałem wcześniej wymieniony, sprężanie na cylindrach super, zawory też nie puszczają...
-
Chyba mam... na kolektorze znajduje się zawór podciśnienia sterujący "ruchem klap" w samym kolektorze ssącym. Jak się dość przypadkowo okazało jeden kruciec jest złamany a gumowa rurka w kształcie kolanka jedynie zasłaniała dziurę po tym krućcu - przez co klapy nie były sterowane. Inny kruciec nie był zaslepiony (a to akurat wiedza ze zdjęć na allegro:) Indiańską na razie metodą dosztukowałem kawałek rurki o mniejszej średnicy. Jutro mała traska i test spalania. Potem nowy zaworek i... zobaczymy:) Prosze o opinie!
-
...własnie jutro dzień sądny... Wiem, że mogą być jeszcze zawory, rozrząd przestawiony i wiele wiele innych ciekawych rzeczy. Chciałbym juz wiedzieć, kupić części i naprawić, a w najgorszym wypadku cały silnika na allegro!!! Niedzela wieczór... walka trwa kolejny dzień... odkręciłem korek wlewu oleju na odpalonym silniku. Dmucha - nie wiem czy dobrze, czy źle, ale dmucha. Z "dziury" słychać odgłosy jakby gotującej się wody:) Czyżby jakiś zaworek poddał się? Oleju z tego co zauważyłem silnik nie bierze.
-
... a wibracje auta? Brak mocy? Czyżby silnik nie dawał sobie rady ze zbyt bogatą mieszanką. A jeśli chodzi o temp: 2x byłem na kompie (OBD) i zero błędów. Co prawda dzisiaj zauważyłem, że temperatura podczas jazdy na trasie dochodziła nieco powyżej 80 st. C lecz po mieście dochodzi do 90 st. Uwierzcie, że te auto nie ma mocy... jeżdżę czasami teścia starą Corsą 1.4, która dynamikę ma lepszą. Ponadto silnik pracuje jak... mam wrażenie, podczas jazdy - drgania, praca, częstotliwośći jakbym jeździł TDI. Nie wiem czy tak powinno być, ale moj ojciec ma Passata 97 1.6lpg i jego kultura pracy, moc przewyższa O GŁOWĘ moją Białą Strzałę...[br]Dopisany: 28 Luty 2010, 18:33_________________________________________________A jednak nie... HC do 100 źródło: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/analizaspalin.html
-
No i wynik z dzisiaj: 31l gazu na 172km (połowa trasa)... Załamka... 4 osoby na pokładzie totalny brak mocy. Próbowałem na prostym odcinku rozpędzić go i... 140 max i zaczęło trząść autem, po zdjęciu nogi z gazu przestało, jak wdepnałem ponownie to wibracje wróciły... A co do stylu jazdy, miałem również do stycznia BMW 520 manual i moja średnia spalania 10l, więc chyba potrafię jeździć ekonomicznie...
-
...niestety... na różnych stacjach....
-
Pod komputerem, na wykresach wychodził długi czas pracy sondy lambda, tzn jeden cykl ok 4s, czy efekt tego będzie niewykrywalny przez analizator spalin? Podam dane z wydruku z analizatora przy ok 2000obr/min BENZYNA %vol CO 0,34 %vol CO2 13,13 ppmvolHC 84 %vol O2 0,61 lambda S 1,016 GAZ %vol CO 0,29 %vol CO2 13,16 ppmvolHC 74 %vol O2 0,61 lambda S 1,018 Proszę i interpretację. Jeśli ktoś ma pojęcie bardzo proszę o chwilę refleksji i pomoc...[br]Dopisany: 27 Luty 2010, 20:55_________________________________________________...i masy wody (na LPG) wylatują z tłumika... Pozdrawiam
-
To nie jest pierwsze moje auto w automacie. Takie spalanie miałem w MB W124 2,6 LPG własnie z automatem, ale to inna bajka...
-
Kupiłem niedawno A4 97 1.8 automat. Spalanie trasa 12l/100 Spalanie miasto 18l/100 Sprawdziłem wszystko: lambda - ok komputer - zero błędów - wgrałem pomimo to nowe, fabryczne dane do niego analizator spalin - super wyniki zarówno na gazie jak i benzynie (również potwierdzenie, że lambda ok) tłumik środkowy i końcowy nowy, brak katalizatora (strumienica) Autko nie ma zapieczonych hamulców i nie ciągam przyczepy:) Wszystko sprawdzane przez kompetentnych mechaników (a nie "u szwagra w garażu") Nie mam porównania, ale wydaje mi się, że brakuje również autku mocy. Ponadto nie wiem czy ma to wpływ na sytuację: podczas jazdy na dłuższych odcinkach auto wpada czasami w delikatne wibracje (podobne jak przy źle wyważonych kołach), przy różnych prędkościach i różnych RPM, mam wrażenie, że ma to miejsce podczas przyspieszania. Auto z udokumentowanym przebiegiem 175 tyś km w bdb stanie. Zaznaczam, że nie mam ciężkiej nogi, wręcz przeciwnie - lubię spokojna jazdę. Odwiedziłem niejeden warsztat mechaniczny, czy elektromechaniczny - przy takich wynikach rozkładają ręce. Nie wiem co o tym myśleć ale to mnie nie dziwi, lecz zastanawia mnie bezradność elektromechaników... Liczę na pomoc, boję się jechać do serwisu, wywalić kolejne ciężkie pieniądze i usłyszeć:"ten typ tak ma". [br]Dopisany: 25 Luty 2010, 19:51_________________________________________________...dodam, że wszystkie dane sczytane przez komputer (zapłon, ciężar powietrza itd) mieściły się w fabrycznych. POMOCY:) Proszę używać prefix kolejne niezgodne z regulaminem wątki poleca do kosza.
-
...może znajdę tu wiedzę której szukam;) [mod]*proszę czytać FAQ odpowiednich działów, bo nie stosujesz się do nich i poprawnie wpisz dane do profilu[/mod]