witam . na wstępie zacznę od auta jakie posiadam , audi a4 b7 2.0 tdi 170 ps typ silnika BRD.
Przymierzam się do wymiany komputera silnika ecu. Stwierdzam że nie jest to takie proste.
W moim aucie stwierdzono uszkodzenie ecu ponieważ stracił moc podczas ruszania i w dodatku dochodzi z turbiny hałas ( dosyć głośny szum podczas spadania obrotów) zakupiłem to autko w lutym tego roku i po otworzeniu boksu od komputera stwierdzono że komputer był już raz wymieniany co stwierdzono po dacie produkcji sterownika.
Sterownik posiada date 11-02-2009 a samochód jest z roku 2006.
następnie po podłączeniu vag w bloku 17 instrument nie pokazuje żadnego 14-to cyfrowego kodu immo.
Prawdopodobnie ktoś ominął immo ponieważ odpalam do tym plastykowym kluczykiem , a na desce nie pokazuje się żadna kontrolka od immo.
Wszystko co zostało wymienione w tej sprawie to:
- turbosprężarka
- zawór turbo wraz z zaworkami od recylkulacji spalin i przewodami podciśnienia,
- filtr cząsteczek wypalony do zera.
- sprawdzone pompo wtryski
- zawór egr
- przepływomież
no i w dalszym ciągu nie ma mocy jak 170 koni a sterownik silnika nie wywala żadnego błędu.
Dodam jeszcze że przez ostatnie 2 dni auto odzyskało moc i turbinka ucichła, ale tylko przez 2 dni.
Na to wychodzi że komputer coś zle steruję!!! prawdo podobnie zle steruje kierownicami turbo sprężarki.
Na wolnych obrotach gruszka jest podciągnięta do góry po czym przy dodaniu gazu i zwolnieniu gruszka powinna się opuścić na dół i ustawić kierownice pionowo celem zwolnienia obrotów turbo.
Stwierdziłem że opada na chwilę ale nie do konca co powoduję ten hałas i w dodatku brak błędu przeładowania!
no troszkę się rozpisałem.
głównie chodzi mi jak zmienić ten sterownik nie posiadając 7-mio cyfrowego pinu, kodu dilera oraz daty do zalogowania się w opcje silnik - logowanie 11. Bez tego pinu nic nie zrobię a u dilera nie chcą mi podać bo mówią zę to tajne!!!!!
proszę o pomoc o jakiś opis jak mam to zrobić, jak zdobyć pin bo jestem załamany a mieszkam w angli a tu same tęmpole są!!!!!
posiadam instrukcję jak to zrobić ale bez pinu to albo diler koszt 1200 funtów albo rozbiórka.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-ecu-swapping.html
pomóżcie proszę.