Skocz do zawartości

ksiaze84

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O ksiaze84

  1. O 4,1 KM jest słabszy na gazie, ale ustawili tak że do 3000-3500 obrotów wykresy dla PB i LPG się pokrywają. Dopiero powyżej tej wartości widać różnicę pomiędzy wykresami. Te 4,1 KM przełożyły się na prędkość maksymalną. Katalogowo na PB masz 191 km/h, a u mnie na gazie (na hamowni) wyszło 179 km/h. Oczywiście mówiąc że "lepiej się zbiera na gazie" to mówimy o własnych odczuciach - to jest kwestia dość sporna i nie porównywalna, a nawet z punktu technicznego nie prawdziwa (co widać na wstępie odpowiedzi). Szczerze powiedziawszy to z kim nie porozmawiasz to co najmniej 50% z tych osób powie tak samo. Tak przynajmniej zauważyłem na forum i nie tylko. Duże znaczenie przy tych rozważaniach o mocy ma (niestety) jakość gazu. Osobiście zauważyłem mułowatość na gazie ze Statolia, czego nie mogę powiedzieć o gazie Shella i Orlenu. Na takich małych stacjach nie wiem i nie zamierzam próbować. Mój budżet przeżyje te parę groszy różnicy. Jakość ważniejsza. A tak przy okazji, koledzy gdzie polecacie tankować LPG w łódzkim?
  2. Witam ponownie. Jestem po założeniu gazu i co powiem szczerze to gaz w sekwencji to jest to!!! Założyłem STAG4, Zavoli Zeta N, MJ + filtr czaja FL02 u Stefanowskiego. Do samego końca miałem dylemat czy nie brać BRCsq24 ale w Łodzi nie znalazłem jak dla mnie żadnego fachowca. Pojechałem do "Stefanowskiego" bo osobiście uważam że są najlepsi w Łodzi. Mam kilku znajomych z A4 i A6, którzy zakładali u nich gaz i wszystko działa rewelacyjnie!. Jeśli chodzi o mnie to pierwsze wrażenie po założeniu, lepiej zbiera się na gazie niż na benzynie. Różnica między LPG i PB w ogóle nie odczuwalna, tak samo jak przejście z PB na LPG. Spalanie w warunkach zimowych i w mieście (po opadach śniegu i oczywiście odśnieżonych łódzkich ulicach !!!) 11,5 litra lpg przy 10 literkach PB. Trasa 9-10 lpg. Samochód trzymali dwa dni, to co chciałem to mi założyli bez gadania tam gdzie mi się podobało (wlew pod klapką od benzyny, kontrolka poziomu gaz). Zaraz po założeniu samochód sprawdzili i ustawili na hamowni. Różnica miedzy PB a LPG 4,1 KM. Dzięki za podpowiedzi. Wiem że taką instalacje można było zrobić taniej o jakieś 400-500 zł, ale osobiście uważam że to co dobre musi kosztować. A jak mówią na budowie "dobry fachowiec" droższy od pieniędzy.
  3. Mętlik mam niesamowity! Ale cóż trzeba być "mężczyzną" i podjąć decyzje. Dzięki wszystkim za sugestie i odpowiedzi. Prześpię się z nimi, a w następnym tygodniu po prostu zagazuje samochód. Tak chyba będzie najlepiej. Co bym nie wybrał z tych dwóch propozycji i tak będzie dobre do 1.6. Pozdrawiam
  4. Niestety nie znam się tak bardzo na gazie i nie mam nic do jego ustawiania. Dla mnie różnica rzędu 150 zł między tymi zakładami to żadna różnica. Chodzi żeby przy tym "mułku" i nie było spadku mocy. U Stefanowskiego skalibrują mi ustawienia na hamowni, a w przypadku BRC to jest (chyba) "autokalibracja" - czyli wielka niewiadoma. Drodzy koledzy bo czas na decyzje się kończy (gaz muszę założyć w tym tygodniu - bo dojazdy do pracy mnie zrujnują) odpowiedzcie proszę jeszcze na to: 1. Czy przy BRC sq24 w tym silniku 1.6 będzie (albo i nie) spadek mocy większy niż przy STAG, Zavoli i MJ ? 2. Co jest lepsze MJ, Valtek 34 czy wtryski BRC? 3. Jak kształtują się koszty eksploatacyjne w BRC? Np. padł wtrysk, można go wymienić pojedynczo? albo się zasyfiły czy można je czyścić? Błagam o pomoc w tym moralnym problemie, bo nie chcę tego żałować. Bo chociaż jest to 1.6, to zawsze jest to kochane Audi!!!
  5. Zapomniałem dodać, że u Stefanowskiego robota trwa 2 dni. W cenie jest wliczona hamownia i pełen zbiornik gazu. Wiem że drogo i można taniej, ale z kim nie rozmawiam to najlepsi fachowcy w Łodzi. Na termin montażu czeka się 2 tygodnie. I dlatego tak marudzę, bo nie wiem czy zakładać składaka u nich czy dorzucić 150zł i założyć BRC sq 24 u Blokmana z lepszą gwarancją. Jestem człowiekiem dla którego samochód musi chodzić idealnie, nieważne jaki to samochód. Co do niektórych kolegów na forum, tak wiem że można taniej założyć. Miałem propozycje i za 1800 w Wieluniu i za 2100 koło Lutomierska, ale co z tego jak po pewnym czasie u tych niby fachowców są z instalacjami problemy. A sami wielokrotnie na tym forum pisaliście że instalacja musi kosztować, a oprócz wtrysków i reduktora to podstawa "dobry gazownik". Skompletowanie gratów zrobiłem razem z wami na forum, ale sam tego nie poskładam.
  6. No dobra ostatni dylemat. Co i gdzie wybrać w łodzi: 1. Blokman BRC sq 24 - 2800 zł 2 lata gwarancji 2. Nagaz Stefanowski - 2650 zł, Zavoli Zeta N, Stag 4, MJ, Czaja Fl02, na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy gwarancji z ograniczeniem do 20 000km, pozostałe 2 lata gwarancji Nad tymi dwoma zakładami się zastanawiam.
  7. Dzięki za odpowiedzi. Wybiore zestaw na STAG 4, MJ, reduktor Zavoli N i dorzucę lepszy filtr ( w sumie 2650 zł). Taki zestaw zamontują mi w Nagaz "Stefanowskiego". Wszyscy w łodzi mi go polecają. Wahałem się jeszcze nad BRC sq24 u BLOKMANA (2800zł), ale nic nie wiem na temat tego zakładu.
  8. Zgadzam się że nie warto przewartościowywać instalacji, ale boje się spadku mocy przy tak małym silniku. Powiedzmy że do tego STAGA mam do wyboru: 1. Valteki typ 30 2. Raile 1ohm 3. MJ 4. Valtek typ 34 To które wybrać aby nie odczuć większego muła niż jest?
  9. Witam. Jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze trafiłem z tematem, ale proszę o wyrozumiałość. Posiadam Audi A4 B5 1.6 AHL 8V z 99' roku. Jest to moja pierwsza "Audica" i dopiero zaczynam ją poznawać. Po niespełna półrocznym okresie zamierzam ją zagazować. Kwestia zagazowania nie ulega wątpliwości, o czym przeczytałem na forum. Mój problem tkwi w doborze instalacji. Mianowicie podzwoniłem po kilku łódzkich zakładach oraz powysyłałem e-maile i oto moje wątpliwości: Instalacja BRC24. Cena 2800zł. Opinie: podobno pali równocześnie gaz i benzyne, wtryskiwacze wytrzymałe i odporne na brud (nawet do 100 000km), autokalibracja nie do końca odpowiednia. Co sądzicie o tych opiniach i czy warto zakładać tak drogą instalację do 11 letniego samochodu? Proponuja mi również KME Diego G3 wraz z wtryskiwaczami Magic Jet (2300zł) oraz STAG4 z najtańszymi Valtekami (2600zł). Może lepiej dorzucić lepsze wtryskiwacze do polskiej instalacji (np. wtryski matrix lub hana) i koszt będzie taki sam co BRC? Doczytałem również na forum, że dobra instalacja to oprócz reduktora i wtryskiwaczy - gazownik! Prosiłbym o polecenie zakładu w Łódzkim. Prosiłbym o nie odsyłanie do "szukaj" , bo szukałem (i dzięki forum dużo więcej wiem o silniku 1.6) oraz odsyłania do forum o lpg. Tam co post toczy się wojna miedzy instalatorami BRC i instalatorami STAG, KME etc. Z góry dzięki za odpowiedź!!!
  10. Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 1.6. Mam nadzieje że tak pozostanie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...