Na obrotach jałowych jest około 200-250bar - nie pamiętam dokładnie. Sprawdź ile idzie w przelew, wtedy będziesz wiedział gdzie się podziewa ciśnienie.
Każdy wtryskiwacz ma nabity kod, możesz porównać z wartościami zapisanymi w sterowniku silnika.
Co do problemu z odpalaniem to sprawdź ile paliwa leci na przelew.
Jeśli masz w aucie zamontowany DPF to żadnego kopcenia nie będziesz miał. Na podstawie tego co piszesz nie da się doradzić nic innego oprócz diagnostyki.
Zepsuć się może wszystko przecież, opisywane tutaj opiłkowanie pompy to jest raczej wada wynikła ze złego użytkowania. Lepiej zacznij od napisania jaki masz problem że jest taka diagnoza.
Przy aktualnych cenach używanych sterowników nie ma sensu cokolwiek próbować naprawić.
Lepiej kup używkę, niech ktoś Ci przegra IMMO i możesz próbować - chociaż nie jestem przekonany że to pomoże.
Dwa.
Fuel pressure regulating valve N276 - sets the fuel pressure on the high-pressure side.
Fuel pressure sender G247 - determines the current fuel pressure on the high-pressure side.