Skocz do zawartości

supi9

Pasjonat
  • Postów

    95
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O supi9

Osiągnięcia supi9

0

Reputacja

  1. Zgadza się, ale zauważ że b5 i b6 to już tanie samochody i wiele osób traktuje już je bardzo przedmiotowo lub myśli, że w serwisie to tak samo tanie jak Poldek lub 80 - tka.
  2. devastation na razie niestety Ty odpowiadasz takim epitetom z uwagi na swoje zachowanie Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka ---------- Post dopisany at 16:19 ---------- Poprzedni post napisany at 16:18 ---------- Mam nadzieję, że admin zareaguje na takie niezgodne z regulaminem zachowanie Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka ---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:19 ---------- jihaad ale to jest tak jak z zamiennikami markowych części............. na niektórych się przejedziesz, a z niektórych będziesz zadowolony. Jak ktoś jeździ babcią za kilka tysi to oszczędza na wszystkim najczęściej, co niestety przeważnie się mści na właścicielu. Ale z drugiej strony przecież zapytać się można o opinię o produkcie i marce. W ostatnim czasie np. ja stosuję tylko części i oleje z ASO, ale jestem daleki od tego aby traktować z góry tych co szukają oszczędności w postaci zamienników i tańszych olei. Wydaje mi się też, że jak się jaką wiedzę konkretną o produkcie posiada to można ją przekazać zainteresowanemu. W końcu to właściciel auta zdecyduje co tam wleje/założy.
  3. To była informacja skąd się wzięła firma. Co ma tu wspólnego dany olej. Oni mają całą gamę olei w ofercie, wiec jak kogoś interesuje to sobie może dobrać. Jednak aby zdecydować się na olej jakiejś firmy to trzeba by się dowiedzieć co to za firma i skąd się wzięła. Wiec gdybyś czytał ze zrozumieniem to byś tego posta nie napisał bo co ma wspólnego data tematu z tamtego forum oraz tekst odnośnie bycia postepowym wobec informacji skąd się ta firma wzięła. Teraz to przynajmniej wiem skąd Ci się tyle postów wzięło ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  4. Człowiek się pytał co to za firma i skąd się to wzięło. Nie miałem zamiaru nic pisać osobiście. Aby sobie wyrobić opinię należy wysłuchać wielu źródeł, a nie tylko krótkiego tekstu nie popartego żadnym argumentem i okraszonego prostym zachowaniem. Ogarnij się trochę i zwróć uwagę ze to publiczne forum i jeżeli nie zwracasz się do swego kolegi opanuj się nieco. Ja nie negowałem Twojej opinii i własnej nie wypowiedziałem, tylko znalazłem informację co to za firma i skąd się wzięła. Poza tym to nie było do Ciebie. .... Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  5. http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/11626-Gor%C4%85co-nie-polecam-olej-MIDLAND!! przeczytaj ten wątek. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  6. Chyba wkładasz kij w mrowisko ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka ---------- Post dopisany at 14:28 ---------- Poprzedni post napisany at 14:21 ---------- Jeżeli kompresja jest ok. I nigdzie nie cieknie to podejrzewał bym uszczelnienie zaworów. .... Na pewno nigdzie się nie poci? Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  7. No to żeś argument machnął gratulacje. Rozumiem że brałeś udział w badaniach nad olejami i jesteś pracownikiem takiego laboratorium i opowiesz teraz jakąś teorię spiskową producentów i ze wypisują sobie na opakowaniach co tylko się podoba a w środku rzepakowy. ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  8. Kiko79 ależ oczywiście że tak, dlatego nie rozumiem po co do tego filozofię się dorabia. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka ---------- Post dopisany at 09:07 ---------- Poprzedni post napisany at 08:26 ---------- Ale to jest chyba lokalna religia , skoro trochę wyżej mowa o nawracaniu....... :-) Żeby tak jeszcze ludzie rygorystycznie podchodzili do kupowanych używanych aut, to handlarze z Radomia musieliby na bezrobocie iść :-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  9. Przecież nie śledzę produkcji wszystkich marek wiec skoro Moly w narzędziu do dobierania nie umieścił w ogóle aut z roczników z przed chyba 2004 jak patrzyłem i oleju 15w40 to tak pomyślałem. Poza tym mówimy cały czas o 10w40 Czyli jak widzę przyznajesz że jednak półsyntetyk może być u nas :-) Może to właśnie dlatego bez żadnych problemów poczciwy AEB wytrzymał tyle w doskonałej kondycji wbrew temu co odrazu napisano w ripoście na mojego posta. Odniosłem wrażenie po tym jak żeście swoje posty napisali że powinienem zaraz po nich napisać ze mi się przyśniło i że zaraz remont kapitalny silnika robiłem :-) Naprawdę tak jak bym napisał coś przeciw jakiejś lokalnej religii ;-) a mnie chodziło tylko o to że z powodzeniem stosowałem półsyntetyczny Lotos na długim dystansie. Zresztą w wielu sprowadzanych jeszcze b5 można zobaczyć kartki z wymian oleju właśnie z 15w40. W moim tez tak było. Jeździł na mineralnym Mobilu, którego się pozbył em wlewając mu Lotosa. Wiec Panowie naprawdę nie ma co się spinać. Każdy niech stosuje co uważa. Ja wiedząc że olej ten jest zgodny z normą VW wlałem go. Tak jak pisałem niestety podrabiane są wyroby różnych producentów olei. Te natomiast nie bo nie ma to sensu. Wiec jak pojedziesz np. do jakiegoś warsztatu na wymianę może się stać ze zapłacisz za syntetycznego Mobila a dostaniesz takiego Lotosa i jeszcze będziesz zadowolony że i tak korzystna cena. A silnik przecież wytrzyma, wiec nikt z reklamacja nie przyjedzie ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka ---------- Post dopisany at 07:01 ---------- Poprzedni post napisany at 06:45 ---------- Ok. ale przynajmniej Ty Power - kris uzasadniałes swoje zdanie. Pamiętajmy że te silniki były już w końcówce lat 90 - tych i nie lano do nich obecnych olei a mimo to jeździły i nawet obecnie jak jakie b5 świeżo ściągnięte to niektórzy zachwycają się że ładnie chodzi a przy silniku karteczka z 15w40. Pewnie znów pojawią się teksty o PRLu ;-) I tak jak pisałeś olej z 5 z przodu będzie lepszy, ale ten z 10 też można zastosować i nic się nie stanie. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  10. Czego się spinasz........... ja tylko podałem przykład, bo takie były kiedyś używane najczęściej. Ja mówiłem o półsyntetyku i nie było żadnych problemów. Przecież to jest indywidualna sprawa każdego co pakuje do silnika. Tu masz temperatury FL Poland - Klasy lepkosciowe SAE Półsyntetyk ujdzie jeszcze. Poza tym zwróć uwagę, że często te starsze auta sprowadzane to jeszcze na mineralnym jeżdżą i rozumiem, że od razu zapakujesz tam pełen syntetyk jak auto przelotu ma ze 300-400 choć na blacie 150 ;-) A w liqui-moly to nie ma, bo nie produkują tego oleju już. Bo po co mają go robić jak te stare auta tyle lat już nie są produkowane? Obecne silniki mają dużo większe wymagania, więc i lepszych olei potrzebują. Najnowsze B5 ma 12 lat jak by nie patrzeć ................ przecież to już staroć.
  11. No dobra ......... mówimy o silniku AEB ............. z roku 1998 Wymiana oleju w samochodzie - jaki olej do silnika benzynowego - Castrol Wg Castrola rekomendowanym olejem do tego silnika (dla rocznika 1995-2001) jest Magnatec 15W-40 Wg tych samych kryteriów wg http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=1&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1785&site=61&region=79&language=13&brand=64 w tym przypadku Lotosa jest Lotos 15W-40 I tu i tu firmy twierdzą że te produkty spełniają wymagania VW 505.00 w samochodach sprzed 2010 r. Wg Lotosa te wymagania spełnia również Lotos 10W -40 opisywany również wprost jako "Przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych bez i z turbodoładowaniem, samochodów osobowych i dostawczych." Oczywiście jak ktoś stosuje lepsze oleje to chwała mu za to, ale to nie oznacza , że na takich jakie są tu podane nagle się silnik rozpadnie lub turbo szlag trafi. Ja rozumiem, że wy wiecie lepiej od firm, które musiały zdobyć stosowne certyfikaty............ Ja nie zamierzałem Was przekonywać bo nie ma do czego i pomijam Wasze uwagi, choć niezbyt grzeczne. Pisząc o Lotosie pisałem, że byłem z niego zadowolony i nie miałem z silnikiem na nim żadnych problemów, a przebieg na tym oleju zrobiłem spory, więc jak by coś nie grało, to pewnie szlag by go trafił lub choć turbinę ( oryginalną od nowości mimo konkretnego przebiegu sumarycznego). Wy macie swój pogląd na to, a ja swój oparty na doświadczeniu w tej materii, które potwierdza że jest to produkt możliwy do stosowania. A pisząc o kwestii wymycia silnika to powtarzam, że chodziło mi o nagary wewnątrz komory korbowej i pod pokrywą zaworów. Miał ten olej po prostu lepsze właściwości myjące od poprzedniego............ ale to oczywiście jest dla Was śmieszne. W każdym razie nie zamierzam Was przekonywać.
  12. Ten samochód nadal jest na forum, a złego słowa od właściciela nowego nie usłyszałem, a Ty jak nie masz przekonywujacych- argumentów to nie zaprzeczaj. Ja ten silnik oglądałem również od spodu przy wymianie uszczelki miski jak też walki przy podobnej operacji ..... krzywki bez widocznego zużycia. Jak nie masz argumentów to nie próbuj wysmiewac. Nie będąc wcześniej pewnym nie lał bym tego do tego silnika. Poza tym np. w ASO MB rzadko kiedy dowiesz się jaki olej wlali. Dlaczego. ........ bo umowy podpisują z różnymi firmami dostarczajacymi oleje różnych firm. Oczywiście nie ten Lotos, bo taki olej nie spełnia normy producenta pojazdu. Teraz cześć leje Castrol a część Mobila. Nieoficjalnie np. niektóre serwisy narzekali na Castrola bo w silniku szlam zostawiał. ....... ale to już inna sprawa. A z Twojego nastawienia widzę, że chyba nie masz nic wspólnego z ASO jakimkolwiek. Oczywiście jeszcze raz podkreślam że nie neguję jakości utytułowanych marek jeno twierdzę że półsyntetyczny Lotos nic złego silnikowi 1.8T nie zrobi. ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  13. Może. ..... a rozumiem że Ty lejesz inne bo takie przekonanie panuje i tyle. Ja wychodzę z założenia że można stosować każdy który spełnia normy producenta pojazdu. No nie wiem czy to przekonanie rodem z PRL u. Poza tym można powiedzieć że produkt ten przetestowałem na kilku silnikach na znacznych przebiegach w tym na 1.8t. Negujac to musiałbyś doświadczenie co najmniej podobne ale o skutku przeciwnym. Jeżeli prowadzisz warsztat i nie używasz tego to tylko powielasz opinie. Własna mógłbyś sobie wyrobić podczas używania na przestrzeni co najmniej 50-100 tysięcy. Wiec po co takie teksty jak nie sądzę abyś to kiedykolwiek sprawdził, bo jak byś sprawdził to byś tak nie gadał. A jeżeli chodzi o turbo to co jakiś czas luz na sztandze sprawdzałem i bez zmian. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
  14. Nie zapomniałem i mimo sporego przebiegu była i jest w dobrym stanie. Jak by jej coś szkodzi to kolejnych 50 tysięcy by nie wytrzymała. A jeżeli chodzi o nią to gdy nie ma problemu z przeswitem w przewodach doprowadzająch olej to jej nic nie będzie a semisyntetic starczy. Ten olej nie powoduje szlamu w silniku. Gorzej wyglądał 15w40 Mobila , z którego od razu zrezygnowałem.
  15. Wątpię. Teraz mam tą samą pojemność, tyle że inny silnik i spalanie takie same praktycznie a gaz na sporo lepszych komponentami. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...