Skocz do zawartości

driver77

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O driver77

Osiągnięcia driver77

1

Reputacja

  1. Najwidoczniej tak było. Tyle nerwów i obaw podczas użytkowania wozu. Ile razy palony na kable, wypychany,przepychany,holowany tego już nie pamiętam jak i tego ile razy komunikacją miejską musiałem się poruszać. Cóż tak to już jest. Niby wydaje się że wszystko jest OK,a jednak jak to mówią ,,Diabeł tkwi w szczegółach" Ale ważne że chodzi.
  2. Powiem szczerze nie spodziewałbym się że to wina pompy, bo przecież chyba z 5 razy wpinany był zegar i było OK. Ale jak widać zegar to nie wszystko. Widocznie miała problem z zassaniem i podaniem paliwa przy rozruchu. Za używkę na szrocie dałem 80zł i narazie ją zostawie, bo chodzi.
  3. Długo trwała walka w szukaniu przyczyny, ale w końcu udało się. Uszkodzona pompa paliwa wbudowana w vacum. Pomimo że Vacum ok i paliwa także ok -mierzone zegarem to jednak nie było to miarodajne wystarczająco. Na próbe wziąłem ze szrotu używana inną vacum. Wykręciłem moją i obydwie do porownania na stół. Co mnie zdziwiło,że w mojej ten wypust co wchodzi na wałek rorządu kręci się z lekkim oporem w koło. Natomiast pompy ze szrotu palcami nie da rady ruszyć, kombinerkami trza użyć znacznej siły. Więc z obawami czy tak ma być wkrecam tą używkę. Wiadomo zapalić nie chciał bo zapowietrzony,ale plak jako wspomagacz pomógł. auto od tygodnia pali na dotyk z rana w południe,po kilku dniach stania. Po rozebraniu mojej starej wewnątrz wytarły się elementy tłoczące. I pomimo iż zegar na wolnych i wysokich obr pokazywał ze jest OK, to podczas rozruchu pompa nie była w stanie zrobić ciśnienia. Ale wszystko zależało od tego jak w danej sytuacji ułożone były elementy wewnątrz. Zużyte elementy jak na filmie od 6 min 42 sek (ten mechanizm ze sprężynkami). Dzięki wszystkim za szczere chęci pomocy i zainteresowanie tematem.
  4. Ja mam klucz scyzoryk. Wewnątrz jest transponder. Dalej chyba komunikuje sie przez stacyjkę z immo. Po przekeceniu zapłonu świeci klucz i po 2-3 sekundach gaśnie. Możliwe ze coś nie halo, tylko czy nie powinien sypac błędem lub gasnąć po chwili. Przetestuje na drugim scyzoryku i ew jeszcze na serwisowym kluczu.
  5. Sprawdzałem. Bodajże 3 raz od początku opisuję liste co już sprawdziłem. Nawet dziś kilka postów wyżej. W odp na Twój wcześniejszy post zaznaczam ze nic jeszcze nie włożyłem i nie wymieniłem pół auta, narazie szukam przyczyny. Bo nie wiem czy wpis odnosił się w moim kierunku czy do kogoś innego. Próbowałem zapalać i na światłach i bez świateł. Profilaktycznie podmieniony przełacznik-bez zmian. Wszystko co podmieniałem to czesci od kolegi z hurtowni motoryzacyjnej, który udostępnia mi poszczególne nowe części na próbę.
  6. https://www.google.pl/search?q=filtr+paliwa+ajm&rlz=1C1FDUM_enPL474PL493&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDUQsARqFQoTCNHOt-rBq8gCFWMycgodNMUMwQ#imgrc=rHgb66D66en_gM%3A U mnie jest taki filrt. Przykrecany. Fafitrze 2 uszczelki jedna duża i jedna mała. Zwrotnego tu nie ma.
  7. Podczas kręcenia normalnie na VAG-u widzi obroty rzedu 280-300 (skacze tak). Akumulator ma rok wiec daje radę. Nie słychać aby coś go blokowało,hamowało, jak rowniez nie słychać jakby kręcił na sucho. Jedynie co widze ze podczas kręcenia gdy na Vag obroty widzi to obrotomierz stoi na zero. Dopiero jak odpali to zaczyna wskazywać obroty. Wydaje mi sie że powinien sie ruszać podczas kręcenia,ale nie mam z kim porównać bo znajomym palą na strzał więc nie muszą kręcić. Narazie nic nie wymieniałem w nim, aby nie pchać sie w koszty (podmienione czujniki G 28,G 40 ale znajomy robi w hurtowni wiec mi udostępnił. Reszte rzeczy jak w poscie wyzej weryfikowane u kolegi mechanika który ma zaplecze sprzętowe. Opadają ręce. Gdzieś dalej nim jadę bo nie bedę sie tłukł pociągiem, ale do sklepu czy gdzieś poblisku wole isc z buta czy komunikacja miejską, bo nie chce mi sie go katować pod marketem albo co gorsza na Orlenie ostatnio wypychać go spod dystrybutora (ale wstyd) Jakbym wiedział co jest przyczyną to kupilbym co trzeba, ale na razie nie będę przecież leciał metoda prób i błedów z cześciami (choć mechanicy zapewne tak by postapili) Te objawy są bardzo nie regularne, niekiedy po 3 dniach zapali na dotyk z rana,niekiedy nie beknie. W ciągu dnia loteria, albo wsiadam i chodzi, albo nie chodzi. Nie ważne czy ciepły,czy zimny,czy pełny bak czy pół,czy rezerwa. Nie wazne czy świeci słońce,czy pada deszcz. Nie ważne czy stoi godzinę, 10 minut,1 minuta. Jedynie co testowalismy z kolega, to w krytycznym momencie gdy nie chce zapalić, kolega zapodał w dolot dawkę plaka do tapicerki i zapalal migiem, wyrzucajac wydechem ciemna chmurę. Auto eksploatowne po autostradzach w 80%. Nie oszczędzane,ale też nie katowane. Krecony od zmiany biegu do zmiany biegu na 3 tys obr,czasem na 4 tyś. Nie jest zamulany,czy eksploatowany w sposób emerycki. Paliwo,Orlen, BP Olej co 10-12 tyś Komplet filtrów co drugą wymianę oleju (oprócz olejowego ma sie rozumieć) Nie chcę sie pozbywać tego auto pomimo ze ma już swoje lata i 340 tyś przebiegu, poniewaz nigdy mnie nie zawiodl, ale od półtora miesiaca walcze z tym zapalaniem i już nie wiem czego ma sie złapać (może wina odprysków po kamieniach na masce ;(((( )
  8. Takie same objawy dają nieszczelne uszczelniacze pompek, jak je wymienimy i poprawy nie będzie, albo będzie na krótko, to gniazda do regeneracji A wracając do tematu, jak już odpali to jeździ bez problemów, nie ma żadnych niepokojących objawów ? Jeżeli nie chce się uruchomić , to podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem z wydechu leci biały dymek ? Jakie obroty ma silnik podczas kręcenia rozrusznikiem, gdy nie chce odpalić ? Witam, A więc jeszcze raz wracając do początku te rzeczy weryfikowałem: -oringi na pompkach (sprawdzone ale po logach gr 13/18/23 bardzo ładne) -przekażniki, (sprawdzanie i podmieniane są OK, te w obudowie ecu też) -bezpieczniki (OK) -pompa w baku, (słychać ją, ale dla pewnosci została wyjęta i sprawdzona, jest OK. Po odkręceniu odpowietrznika na filtrze wali paliwem) -włacznik swiateł, (zamieniony na próbę bez zmian) -soft, (sprawdzany u tunera- nie widzi odchyleń) -ecu, (niby OK) -vacum, (podciśnienia OK na całej instalacji) -pompa paliwa wbudowana w vacum (mierzona zegarem, na wolnych ok 4 bary, przy wys obr prawie 7 bar) -zaworki zwrotne, (w pompie w baku OK, innego nie znalaźłem, filtr zmieniony przykręcany do podgrzewacza) -świece, (wyjęte i sprawne, zmieniane jakieś 2 lata temu BERU) -kable, (do świec ok reszta weryfikowana organoleptycznie i wizualnie) -stacyjka (nie ruszana) -imobilazer, (brak błędów na vag) -czujnik temp (OK wszystko pasuje względem VAG, po odpięciu bez zmian) -czujnik G28, (brak błędu, ale podmieniony profilaktycznie-bez zmian) -czujnik G40 (brak błedu, obroty pokazuje podczas kręcenia, podmieniony na nowy profilaktycznie- bez zmian) -regulacja pompek, stan wałka rozrządu,szklanki - (rozebrane sprawdzone, wyregulowane- bez zmian) Synchro rozrządu 0 -i z 10 jeszcze innych rzeczy. Jak już zapali to mozna i 500km jechać i nic się nie dzieje niepokojącego, brak zadymienia,spadków mocy,podwyższonego spalania,szarpania kontrolek na desce. Z tym że go nie gasze jak stane na fajke itp z obawy ze nie zapali. Po odpaleniu brak jakiegokolwiek dymu nadmiernego, standardowo ja przy dieslu delikatnie na chwile zadymi jak u wiekszości. Jak już zapali można nim normalnie jeździć, jest moc,nic nie szarpie,nic na desce się nie zapala, nie zużywa więcej paliwa,nie dymi. Można normalnie i 500km jechać. Ale wystarczy go zgasić gdzieś na 5 minut i albo normalnie zapali od strzała albo zaczynają się szopki jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50 Auto w moich rekach od 5 lat,wziałem go od sasiada. Zmieniał w nim głowice (popękała w 2010 r). Wsadzona calkiem nowa w serwisie BOSCH, jedynie pompki zostały stare poniewaz były OK (zmienili na nich oringi i podkładki).
  9. gr13-Korekcje mam idealne, po setnych miejscach po przecinku,czasem może na chwilę na max 0,2 wskoczy ale to raczej jak niedogrzany. gr23-Bipy od 4-15 gr18-0000 Czujnik na VAG-u ok w MS oraz instrment pokrywają się wskazania. Ale testowałem też na odpiętym-poza długim grzaniem świec nic sie nie zmieniło. Coś kiedyś czytałem o rozruszniku że pomimo iż wydaję się być sprawny lubi płatać jakieś figle,ale co z czym i do czego tego nie wiem. Akumulator OK,rozrusznik też żwawo szarpie.
  10. A jakieś inne objawy miałeś? Zwiększone dymienie,spadek mocy itp? Tylko że on niekiedy zapali i po 3 dniach stania, a później zaczynają się szopki-pali kiedy mu się podoba. Za czasów jak sąsiad go miał to zmieniana była głowica (2010 r). Całkiem nowa,wymiana w serwisie Bosch,pompki zostały,bo były ok,ale oringi zmienili. Tylko że od tego czasu ja go mam i 150tyś nim klepnąłem. Całkiem możliwe jest to co piszesz. Właśnie gr 13/18/23 są niemalże idealne,ale już nie wiem czego szukać i powoli rozkładam ręce.
  11. Właśnie to nie ma znaczenia czy ciepły,czy zimny. Niekiedy siadam rano i pali na dotyk, a za to późniei jest róznie w ciągu dnia, a niekiedy nie pali z rana i również loteria w ciągu dnia. niekiedy zgasze na 5 minut i już nie pali, a niekiedy normalnie zapali. Ciężko to sprecyzować, ponieważ jest to bardzo nie regularne. Natomiast jak wyżej po zapodaniu w dolot plaka, zagadał migiem, z tym że rzucił na czarno z wydechu jak z komina batorego. Poyem o dziwo palił cały dzień normalnie,co mnie zszokowało od ponad miesiąca. Również nie ma znaczenia czy pełny/pół/ćwierć paliwa w baku.
  12. Dziś problem z rana był nie do opanowania. Zero odzewu ze strony silnika, więc zadzwoniłem po kumpla aby przybył z kablami oraz magicznym srodkiem o nazwie ,,Plak'' Po zapodaniu w dolot dawki magicznego środka motor zapalił na strzał, choć było dość hardcorowo przez chwilę. Więc myślę że problem lezy w zasilaniu paliwem. Dziś sprawdzone przewody i pompa w baku-wszystko w porzadku, więc na jutro zegar w pompe tandem i zobaczymy ile bar podaje i czy wogóle podaje paliwo. Możliwe że pompa niedomaga??? Jeszcze tak dodatkiem. Po zapodaniu plaka wyrzucił z wydechu kłęby czarnej sadzy. Po tej operacji cały dzień palił normalnie (az byłem zdziwiony) Zobaczymy co będzie rano.
  13. Kurcze, nie lada problem. Ile dałem rady tyle zrobiłem: -oringi na pompkach (sprawdzone ale po logach gr 13/18/23 bardzo ładne) -przekażniki, ( wygladają OK, te w obudowie ecu też) -bezpieczniki (OK) -pompa w baku, (słychać ją, wyciągana rok temu celem wyczyszczenia i wtedy jej stan został oceniony jako sprawna) -włacznik swiateł, (zaieniony na próbę bez zmian) -soft, (sprawdzany u tunera- nie widzi odchyleń) -ecu, (niby OK) -vacum, (podciśnienia OK na całej instalacji) -pompa paliwa wbudowana w vacum (nie weryfikowany stan. Wizualnie brak wycieków) -zaworki zwrotne, (w pompie w baku OK, innego nie znalaźłem, filtr zmieniony przykręcany do podgrzewacza) -świece, (wyjęte i sprawne, zmieniane jakieś 2 lata temu BERU) -kable, (do świec ok reszta weryfikowana organoleptycznie i wizualnie) -stacyjka (nie ruszana) -imobilazer, (brak błędów na vag) -czujnik temp (OK wszystko pasuje względem VAG, po odpięciu bez zmian) -czujnik G28, (brak błędu, ale podmieniony profilaktycznie-bez zmian) -czujnik G40 (brak błedu, obroty pokazuje podczas kręcenia, zmieniony na nowy profilaktycznie- bez zmian) -regulacja pompek, stan wałka rozrządu,szklanki - (rozebrane sprawdzone, wyregulowane- bez zmian) -i z 10 jeszcze innych rzeczy. I de facto wszystko może być przyczyną. Tylko kurcze aby to wszystko zweryfikować to trza by worek części kupić za kilka tyś zł i lecieć pokolei. Jak już zapali to mozna i 500km jechać i nic się nie dzieje niepokojącego, brak zadymienia,spadków mocy,podwyższonego spalania,szarpania kontrolek na desce. Z tym że go nie gasze jak stane na fajke itp z obawy ze nie zapali. Mechanicy rozkładają ręce, ja też rozkładam ręcę. Dokładnie tak to wygląda nie pali/nie pali/pali/nie pali/pali/ jak na tym filmie szczególnie od 30 sekundy. I bez względu czy go zgaszę i zaraz zapalę, czy zgasze i upłynie trochę czasu (5 sekund/10 minut/godzina itd) https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50
  14. Witam Panowie po dłuższej przewie. A więc: -kabloteka kompletna sprawdzona i jest OK -czujniki G 28 i G 40 odkupiłem od znajomego,który kupił i okazało się że mechanik go naciągnął. Ale zaryzykowałem i odkupiłem za symboliczna kwotę obydwa. W sumie położenia wału miałem w rozsypce ponieważ przy poruszeniu kabelkiem silnik gasł. Po oskórowaniu kabla,okazało się że wewnątrz wykruszyły się izolacje na dł około 20 cm i zwierały sie 3 kabelki. Pomimo to dalej problem z paleniem i to ze zdwojoną siłą. Po diagnostyce poszczególnych elementów brak błędów. Naprowadźcie koledzy na jakiś trop, bo kurcze tym sie już jeździć nie da. Ale jak jadę w trasę to i 500km można normalnie jechać. Nic na desce się nie zapala, zadnych spadków mocy,szarpań itp.
  15. Audi A4 B6 zostało zaprezentowane w 2000 roku. Pojazd oparto na nowej płycie podłogowej PL46. Model ten został poddany faceliftingowi. Oprócz karoserii powiększono także o kilka centymetrów wnętrze, poprawiono właściwości jezdne i komfort dzięki zastosowaniu nowegozawieszenia wykonanego z aluminium. W składzie wyposażenia seryjnego znajdowały się m.in. ESP, wspomaganie hamulców i boczne poduszki powietrzne. W 2001 roku wprowadzono na rynek nową wersję Avant, a w 2002 roku wprowadzono Audi A4 z silnikami FSI oraz wersję kabriolet z automatycznie składanym, płóciennym dachem, która zastąpiła Audi Cabriolet. Zaoferowano także nową wersję S4 z silnikiem V8 o mocy 344 KM. Nowością było wprowadzenie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic dostarczonej przez zakłady LuK, która zastąpiła skrzynie Tiptronic w modelach z napędem na przednią oś. Szczegółowe dane techniczne[edytuj | edytuj kod]Silnik Silnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy 1.6 1595 cm³ 102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min 148 Nm przy 3800 obr./min 1.8 T 1781 cm³ 150 KM (110 KW) przy 5700 obr./min 225 Nm przy 1950 obr./min 1.8 T 1781 cm³ 163 KM (120 KW) przy ? obr./min ? Nm przy ? obr./min 2.0 1984 cm³ 130 KM (96 kW) przy 5700 obr./min 195 Nm przy 3300 obr./min 2.4 2393 cm³ 170 KM (125 kW) przy 6000 obr./min 230 Nm przy 3200 obr./min 1.8 T 1781 cm³ 190 KM (140 KW) przy 5700 obr./min 240 Nm przy 1950 obr./min 3.0 2976 cm³ 220 KM (162 KW) przy 6300 obr./min 300 Nm przy 3200 obr./min S4 4163 cm³ 344 KM (253 kW) przy 7000 obr./min 410 Nm przy 3500 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 101 KM (74 KW) przy 4000 obr./min 250 Nm przy 1900 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 115 KM (85 KW) przy 4000 obr./min 285 Nm przy 1750 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 130 KM (96 KW) przy 4000 obr./min 285 Nm przy 1750–2500 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 130 KM (96 KW) przy 4000 obr./min 310 Nm przy 1750 obr./min 2.5 TDI 2496 cm³ 163 KM (120 KW) przy 4000 obr./min 350 Nm przy 1500 obr./min 2.5 TDI 2496 cm³ 180 KM (132 KW) przy 4000 obr./min 370 Nm przy 1500 obr./min Cenie chęć pomocy z twojej strony,ale nie wprowadzaj mnie w błąd, bo już zaczałem szukać czy aby ktoś motorowni nie podmienił. We wlepce AJM jak byk. W karcie pojazdu AJM. 85 KW w dowodzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...