Skocz do zawartości

DuZy

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O DuZy

  1. Jakiś miesiąc temu ot tak sobie zgasło mi podświetlenie zegarów (nic nie było robione w elektryce ani nic nie było wymieniane czy dokładane). W końcu chciałem z tym zrobić porządek więc zajrzałem i widzę że mam spalony bezpiecznik nr3 5W. Wymieniłem go, zapalam auto i dalej podświetlenia nie ma - bezpiecznik znowu spalony. Kolejna wymiana bezpiecznika i tym razem bez odpalania silnika - podświetlenie jest i regulacja podświetlenia też działa. Odpalam silnik i znowu bezpiecznik poszedł ... Wyciągnąłem liczniki ale nic tam specjalnego nie zauważyłem (nie znam się za bardzo więc może dlatego ) poza kilkoma przepalonymi żarówkami (już wcześniej to widziałem że nie ma równomiernego podświetlenia). Wymieniłem je i nadal nic. Czy ktoś mógłby powiedzieć co może być tu przyczyną? Czy bezpiecznik nr3 jest odpowiedzialny też za jeszcze jakąś elektrykę - może to coś innego padło a nie z zegarami związane? A4 z 95 roku 1.9TDI 90KM
  2. No i zamontowałem naładowany akumulator. Autko zapalilo od razu bez żadnych problemów. Przy włączonym wszystkim co jest tylko możliwe (światła, nawiew, radio itd) nadal pali od razu. Akumulator ładował mi się mniej więcej 2-3 godziny po czym na prostowniku zapaliła się dioda że akumulator w pełni naładowany (??) czyli chyba nie tutaj był problem. Sprawdziłem akumulator ze znajomym i wszystko jest z nim w porządku (pod obciążeniem pracuje prawidłowo i nie ma spadku napięcia). W trakcie pracy silnika napięcie na akumulatorze pokazuje mi ok 14.4V czyli ładowanie tez jest ok. Przy zgaszonym silniku i wszystkim wyłączonym mam napięcie 12.8V i pobór pradu 0.02A czyli tez chyba nic mi tak nie ucieka za dużo. Myślałem że może rozrusznik ale kręci leciutko bez żadnych potknięć. Nie wiem w czym jeszcze może być problem. Pośmigam kilka dni i zobaczę jak to będzie ...
  3. Hmm Jak już pisałem żadnych urządzeń nowych nie montowałem. Jeśli chodzi o pojemność akumulatora to zauważyłem to dopiero w poprzednim tygodniu jak go wyjmowałem i ładowałem pierwszy raz (zdziwił mnie też fakt że szybko akumulator się naładował - trwało to ok 6 godzin prądem ładowania 4A). Z tego co wyczytałem to w B5 1Z powinien być akumulator 80Ah 720A - może faktycznie tu jest problem. Dziwne też że przez zimę jeździłem cały czas (w większości jazda po mieście na krótkich odcinkach plus trasa w weekendy) i nie było problemu a pojawił się teraz ... Może faktycznie poszukam czy nie ma gdzieś jakiegoś zwarcia a może jakieś urządzenie nagle ześwirowało i bierze dużo prądu. Jak miałem wyjęty akumulator odkręciłęm cele i sprawdziłem poziom elektrolitu - wszędzie był ok tylko w jednej było za mało więc uzupełniłem woda destylowaną. Będe chyba musiał udać się do elektryka żeby sprawdził mi ten akumulator. A tak z ciekawości to jaki powinien być normalny pobór prądu przy zgaszonym aucie? Po pracy spróbuję na to zerknąć...
  4. W ostatnich kilku dniach miałem problem z akumulatorem. Przed weekendem auto trochę postało i nie chciało rano odpalić więc wziąłem akumulator do podładowania i wszystko wróciło do normy i w weekend nie było problemów. Jednak dzisiaj rano znowu auto nie odpaliło. Czy to już kończy się akumulator czy coś innego? Napięcie na naładowanym akumulatorze miernik pokazywał w granicach 12.2-12.3V Po uruchomieniu silnika było ok 14.3V W trakcie uruchamiania napięcie spada do ok 11-11.3V (czy to nie za duży spadek?) Mam akumulator 95Ah prąd 900A - czy to możliwe że alternator nie daje rady doładowywać tak dużego akumulatora? (jeździłem przez ostatnie 4 miesiące i zimą nie miał problemów z odpalaniem) Nie mierzyłem jeszcze pobieranego prądu bo nie miałem amperomierza ale żadne urządzenia nie były dokładane więc pobór prądu nie powinien chyba nagle podskoczyć.
  5. Auto-Euroremont. Jerzy Żarniewski ul. Moniuszki 65/2 15-196 Białystok tel. 085 675 42 04, 085 653 98 64 http://www.zarniewski.bialystok.pl Tutaj chłopaki robią diagnostykę aut komputerem. Możesz zadzwonić i sie dowiedzieć. Mam jeszcze znajomego który moją A4 podłączał pod kompa - jakbyś chciał namiary to info na priva.
  6. Potwierdzam i jak najbardziej polecam. Chłopaki wiedzą co piszczy w autkach Audi i VW i nie nabijają kasy za byle co. Szczególnie polecam przy problemach z naszymi TDI. A z tymi kosztami to nie jest tak tragicznie - lepiej raz a dobrze niż pięć razu poprawiać.
  7. Folia faktycznie jest w odcieniu ciemnego fioletu/granatu. Pójdzie chyba do zerwania bo mi też nie do końca się podoba ... Jak już się trochę otrząsnę z początkowych wydatków to może przyciemnie wszystkie szyby ale w jednakowym odcieniu. Co do kierunków to pójdą na pierwszy odstrzal Jak pisałem foty starsze więc radio też stare ... teraz jest już Pioneer ... gra i prezentuje się o wiele lepiej Gałka też do wymiany ale jeszcze nie mam pomysłu ... aha i jeszcze bym kierownicę skórą owinął bo taka dwukolorowa to tak średnio wygląda Co do lamp tez miałem takie wrażenie po fotkach ale w rzeczywistości są jednakowe ... chyba zmienne oświetlenie przy robieniu fotek. W tym tygodniu chcę podjechać i podłączyć pod kompa zobaczyć czy nie ma jakiś błędów ... później rozrząd płyny i paski no i czas przerejestrować a następnie trochę wizualnie nad Audi popracujemy (kierunki, szyby, lampy)
  8. Oto mój nowy świeży nabytek. Jest to moja pierwsza A4 ale mam nadzieję że dobrze trafiłem i będzie dobrze służyła Wcześniej miałem Golfa III więc narazie jestem bardzo miło zaskoczony zamianą :> Silniczek 1.9 TDI (poprzedni właściciel mówił że ma chipa na 110 KM - jak sprawdzę na hamowni to będę wiedział na pewno) Wyposażenie niestety bez klimy i raczej standard (elektryczne szyby, lusterka i szyber, roleta z tyłu i przyciemnione szybki boczne tylne no i felga 16") ale za to ładne wykończenie środka (wg mnie) :> Fotki narazie zrobione z aukcji ale pogodę mamy taką że nie da się fajnych zrobić więc narazie jest to co jest. http://duzya4.fotosik.pl/albumy/303900.html
  9. Pozdrowienia z Białegostoku od świeżo upieczonego posiadacza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...