Cześć wszystkim.
Pytania na końcu, teraz opiszę problem
Wszystko zaczęło się po wymianie tylnych zacisków hamulcowych (nie ja wymieniałem).
Przy jeździe powyżej 80 km/h i lekkich zakrętach, tył zostaje dohamowany i to czuć.
Zmienił się także próg zadziałania ABS na nierównej nawierzchni.
Opony są nowe, zbieżność sprawdzona i wyregulowana jednak tylko z przodu- z tyłu jest problem ze śrubami a kąty wyglądają następująco:
pochylenie koła: lewy: -1°; prawy: -0°24'. Zbieżność: lewy: 0°24'; prawy: 0°17'.
Sprawdziłem jaki jest kąt dla czujnika skrętu i przy wyprostowanych kołach wynosi od 0° do 5°- jest dobrze. Także przy maksymalnym skręcie w lewo i prawo, kąty graniczne są takie same (wiadomo, że z innym znakiem).
Sprawdziłem także prędkość kół widzianą ze sterownika ABS- na postoju 1km/h, przy jeździe do 7 km/h nie widać różnic- przy większej prędkości nie wiem.
Pytania:
1. Czy zbieżność, ew. pochylenie koła może mieć jaki kolwiek wpływ? (W sumie to pytanie chyba nie wymaga odpowiedzi, bo skoro śruby nie były ruszane od nowości i jeździło na takich kątach i było dobrze...)
2. Czy jest sens włączyć logowanie danych z czujnika, skoro odświeżanie z programu to tylko 3x/sek? 3. Przy komunikacji z ABS/ESP (odczytu danych), systemy są nadal aktywne w samochodzie? Przy ok. 40 km/h sterownik kończy komunikację z PC.
4. Jaka powinna być prędkość kół widziana ze sterownika ABS na postoju? Widziałem, że jednym pokazuje 1 km/h, innym 0 km/h.
5. Czy macie jakieś pomysły co sprawdzić poza czujnikami ABS, pierścieniami i ew. przewodami?
Dzięki