Skocz do zawartości

rros1910

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rros1910

Informacje

  • Imię
    Rysiek
  • Miasto
    Düsseldorf

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia rros1910

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich! Mam male doświadczenie w pisaniu postow, wiec proszę o wyrozumialosc. J Od niedawna mam problem z moim B6 2001 1.8T AVJ. Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika momentalnie wlaczal się wentylator, i zapalila się kontrolka CHECKu. Wentylator pracowal i oczywiście silnik nagrzewał się bardzo wolno do ok. 75°C, potem wentylator się wylaczyl. Temperatura doszla do 90°C i tam została – Auto się nie przegrzewało ani wentylator się nie zalaczal. Polski VAG (wersja 4.9) pokazal mi blad 16502 – czujnik tempertury silnika – zbyt wysokie napiecie. Idac za poradami kolegow z forum, wymieniłem czujnik temperatury plynu chlodzacego (zielony, 4 pin, tylna sciana silnika). Dluga meka, kto wymienial go w 1.8T, ten wie (Dodam, ze robilem to już po raz drugi, pierwszy raz ok. 1,5 roku temu). Standardowo wykasowałem blad. Za pierwszym razem auto odpalilo normalnie, wentylator milczał. Przy drugim odpaleniu znowu zapalila się kontrolka CHECK i ten sam blad – czujnik temperatury. Wykasowałem, po jakims czasie znowu wrocil. Po szperaniu w necie dorwałem się do VCDS Lite i VAG-COMu 4.09. Po podlaczeniu VAG-COMu pojawily się 2 bledu – wspomniany wyżej 16502 i do tego 17700 – blad termostatu. Wykasowanie obydwu bledow nie pomoglo – po jakims czasie pojawial się najpierw 16502, po jakims czasie 17700. I tak kilkakrotnie. Idac za wskazówkami z postu na forum zmierzyłem temperaturę na blokach silnika i instrumentow. Niestety moja wersja VAG-COMu nie podaje mi, która temperatura w grupie silnika (01- Engine) jest od cieczy chlodzacej, a która od benzyny itp. Przy zimnym silniku wskazania były takie: Grupa 01 (silnik) – 20°C,20°C i 21°C. W grupie 17 (Instruments) i bloku 003 wartosc pierwsza wahala się miedzy 12°C a 14°C. Przy cieplym silniku wartości wynosily odpowiednio – Grupa 01 - 90°C, 90°C, 50°C, grupa 17 - 93°C Wedlug opisu kolegi wskazuje to zepsuty termostat. Znalazlem fotostory z angielskiej strony pokazujące, jak wymienić termostat w AVJ. Jednak zanim zainwestuje w termostat, chciałem się Was poradzić, czy jest to na pewno termostat, czy może cos innego. Dodam, ze pracuje w Niemczech i tutejsze warsztaty za samo podlaczenie do VAGa biora od 20€, a na profesjonalna diagnozę i naprawę mnie w chwili obecnej niestety nie stać. Zalaczam zdjęci i screeny z VAG-COMu, a także z OBD-Doctor, który przez Bluetooth laczylem z Interfejsem ELM. Tam na cieplym silniku (po wymianie czujnika) temperatura cieczy chlodzacej wynosi -40°C (co znowu wskazuje na wadliwy czujnik temperatury plynu) Pomozcie Panowie! Odczyt z VCDS: http://fs5.directupload.net/images/151002/c8ivp2u9.jpg Odczyt z OBD Auto Doctor (ELM, Bluetooth): http://www.directupload.net/file/d/4124/aoshpn4w_png http://fs5.directupload.net/images/150928/c6yicggs.png
  2. Dobra, problem rozwiazany. Zamowilem identyczny Blow-Off od tego Pana z Warszawy na Allegro, zamontowany i smiga elegancko Okazalo sie, ze w starym zaworze peknela sprezynka i wystarczylo dobrac taka... Ale niewazne, jak to Niemcy mowia - "sicher ist sicher" (pewne to pewne) . Polecam Allegrowicza, bo nie dosc, ze wyslal mi Epmana do Niemiec, to jeszcze sluzyl porada mailowa przez caly czas wymiany Pozdrawiam !
  3. Witam wszystkich Forumowiczow! To mój pierwszy post, w związku z czym proszę o wyrozumiałość i nie denerwowanie się, jeżeli mój post umieściłem w nieodpowiednim dziale. Od ok. 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem A4 Avant B6 2001 z silnikiem AVJ (1.8T 150KM). Dodatkowo poprzedni właściciel założył w 2009 roku instalacje BRC, także ogólnie jest ok. Ostatnio mój Delfinek (kolor Szary Delfin ; ) ) zaczął świrować – przy przekroczeniu ok. 2100 obrotów i wysprzegleniu silnika nie spadł na jałowe 800, tylko leciał w dol i gasł. Jazda do 2100 obrotów przebiegała w miarę stabilnie (tylko powoli). Mechanik, który miał się zająć diagnoza, stwierdził, ze poszedł zawór Blow-Off, w związku z czym powietrze z turbiny nie było tłoczone do silnika, tylko całkowicie uciekało sobie w nieznane… Jako, ze on sam nie znal się na takich modyfikacjach, nie podjął się wymiany zaworu. I tym sposobem Delfinek stoi w garażu ze zdjętą dolna osłoną silnika i wykręconym Blow-Off’em. Zdjęcia zaworu załączam w poście. Jak na nich widać, zawór ma dwa polaczenia zamiast seryjnych trzech. Mam do Was trzy pytania: 1. Czy mogę wymienić Blow-Off’a na dowolny zawór dwutłokowy o średnicy 25mm ? Znalazłem zawór podobny do mojego na angielskiej stornie firmy Epman Racing: http://www.epmanracing.com/?product=25mm-dual-piston-blow-off-dump-valve-bov Rozważam zamówienie zaworu, jako, ze wygląda prawie identycznie i cena jest przystępna. Niestety na wysyłkę z Anglii do mnie do Niemiec musiałbym poczekać. Ale w Niemczech nie maja przedstawicielstwa, wiec to chyba będzie najlepsza opcja. 2. Czy po wymianie Blow-Off’a musze cokolwiek komputerowo regulować i czy poprawne działanie zaworu związane jest z innymi elementami układu dolotowego ? Poprzedni właściciel trochę pozmieniał w nim, ale na logikę zamiana zaworu na identycznie pracujący nie powinna wymagać zmiany innych części, no nie ? 3. Audi kupiłem od Warszawiaka, który odziedziczył je po zmarłym w wypadku samochodowym (jako pasażer) bracie. Wiem, ze ten S.P. chłopak należał do a4-klub.pl. Próbowałem go wyszukać wśród użytkowników – bez sukcesu… Może ktoś z czytających ten post znal chłopaka bądź jest w stanie mi udzielić jakichś informacji dotyczących historii modyfikacji mojego Audi ? Z góry dziękuję Wam za pomoc i miejmy nadzieje, ze Delfinek niedługo wyjedzie na niemieckie Autobahny i będzie zadowolony syczał („tsss”) przy odpuszczeniu gazu… Pozdrawiam, Rysiek Blow-Off 1: http://www.directupload.net/file/d/3744/ktlpzurn_jpg.htm Blow-Off 2: http://www.directupload.net/file/d/3744/nounsjcg_jpg.htm Cos przy turbinie: http://www.directupload.net/file/d/3744/hwumc5j5_jpg.htm Delfinek: http://www.directupload.net/file/d/3744/vw5euhny_jpg.htm
×
×
  • Dodaj nową pozycję...