Skocz do zawartości

perlacco

Pasjonat
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O perlacco

Osiągnięcia perlacco

0

Reputacja

  1. Witam, Mam duży problem z temperaturą w moim autku.(1.6 ADP) Samochód posiadam od 6 lat i w sumie każdej zimy wychodził jakiś problem z ogrzewaniem:( ale w tym roku nie potrafię już znaleźć przyczyny. Przejrzałem większość wątków w tym temacie - widzę, że jest to powszechny problem dla benzynowych A4 a szczególnie 1.6. Prośba o jakieś porady bo ja już nie daję rady:(:( W ostatni piątek w trasie pękł króciec cieczy chłodzącej (z tyłu silnika) Auto trafiło do warsztatu, wymieniono króciec, po napełnieniu płynem i odpowietrzeniu okazało się, że jest dziura w króciótkim (85mm) wężu łączącym króciec z metalową rurą idącą do chłodnicy. Okazało się, że dostanie takie węża o dwóch średnicach (27mm/31mm)jest niemożliwe nawet w ASO więc sobotę spędziłem na szrotach w poszukiwaniu zamiennika. Udało się, po odpaleniu sprawdzono czy nie ma przecieków - wszystko OK i pojechałem do domu. Po drodze zauważyłem na Climatronicu 49 że temperatura oscyluje w okolicach 98 stopni więc po przyjeździe do domu postanowiłem go jeszcze trochę odpowietrzyć. Auto pracowało około 2 godzin na jałowym biegu ze zsuniętym lewym wężem od nagrzewnicy (tym z dziurką). wyleciało trochę powietrza ale temperatura cały czas była już na poziomie 100-105 stopni. Co dziwne nie załączał się elektryczny wentylator pomimo, że wąż powrotu do zbiorniczka wyrównawczego był ciepły więc zakłądam, że termostat się otwiera. Po tych dwóch godzinach "walki" udało mi się zbić temperaturę do 90 stopni - więc radość ogromna - po dojściu do 93 włączył się wentylator elektryczny i zbił temp do 90stopni więc wszystko OK. Wyjechałem na jazdę próbną - przez pierwsze 10min temperatura OK ale po lekkim wciskaniu gazu doszła to 102 i zagotował się płyn - wentylator nie włączył się. Krótka historia napraw układu chłodniczego: 5 lat temu wymieniona wiskoza 3 lata temu wymieniony termostat i czujnik załączający elektryczny wentylator 2 mce temu wymieniona chłodnica 1 rok temu wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody+ wszystkie paski i napinacze nagrzewnica płukana w wakacje - ogrzewanie działa OK. Najbardziej zastanawia mnie ten brak włączania wentylatora elektrycznego oraz to, że wszystkie węże są gorące/ciepłe więc obieg chyba jest OK. Węże są miekkie, wiskoze można zatrzymać gołą rękę nawet przy tych 102 stopniach. Nie mam pomysłu za co się teraz zabrać:) Autko ma 320 tys nalatane.
  2. Piterra: dzięki za opis i info (poczekam też na fotki) Robiłem parę rzeczy przy aucie ale tego bym się chyba nie podjął jednak. Tak dla ciekawostki: pompa dalej nie wymieniona - zrobiłem dziś test na 45 kilometrach: temperatura cały czas 81-83 stopnie na kanale 49 klimatronika a na zegarach równo 90 stopni - to co?, naprawił się? Fakt było to wcześnie rano i chłodno na zewnątrz. Jeszcze jedna prośba o sprawdzenie:jaką macie temperaturę na kanale 49 przy zimnym silniku (np. po nocy) - u mnie od zawsze jest 49 stopni - nigdy nie wskazywał mniej - czy też tak macie?[br]Dopisany: 29 Październik 2009, 08:29_________________________________________________No niestety, pompa wymieniona i objawy dalej te same "Przy okazji" zostały wymienione wszystkie paski i to jest jedyna dobra wiadomość... Dla pewności zamontowałem jeszcze inny termostat ale niestety auto po -nastu kilometrach lub minutach się grzeje :angry:temperatura ok.102 stopni Została tylko chłodnica albo uszczelka pod głowicą / głowica Myślę jeszcze o podmianie korka od zbiorniczka - gdzieś był taki temat na forum.... Kończą mi się pomysły i nadzieja na rozwiązanie sprawy... Dziwne jest to że po przegazowaniu do 5-6 tys obrotów temperatura prawie momentalnie spada do 90 stopni.. Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie???[br]Dopisany: 05 Listopad 2009, 21:31_________________________________________________Witam ponownie, Odebrałem auto po wymianie pompy wody, odpowietrzyłem parokrotnie i jak na razie jest OK W ramach "testu" zrobiłem ok 250km (na kilka razy) i temperatura utrzymuje się na 90-93 stopni - czasami w korkach dojdzie na chwile do 98 i od razu zbija do ok.90 stopni. Po zgaszeniu silnika już nie bulgota w przewodach. Żeby nie zapeszyć to chyba jest już dobrze W którym bloku na VAGU sprawdza się temperaturę - bo znalazłem pomiar w ENGINE na ktorymś kanale i znalazłem również w INSTRUMENTS ale czy jest gdzieś osobny kanał COOLANT TEMPERATURE?
  3. ...albo są to programowalne przyciski do zdalnego otwierania bram / drzwi garażowych... :gwizdanie:
  4. Witam, Czy może mi ktoś podać numer katalogowy do części zaznaczonej na rysunku na czerwono lub jej fachową nazwę (dla mnie to jest czarna metalowa rura:):) Z góry dzięki,
  5. irtus A4 - żartowałem oczywiście - to był mój śmiech przez łzy bo nikt mnie nie chce przyjąć (chyba otworzę warsztat)
  6. marawel: na blacie niestety nie mam 90 stopni :confused4: wskazówka wychyla się w prawo na ok. 1/4 pola pomiędzy 90 a 120 stopni.[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 00:22_________________________________________________chyba będe musiał sam zmienić tą pompę :wallbash: Robił to ktoś kiedyś samemu? - dużo z tym roboty?czy trzeba zdejmować zderzak? Jakbyś ktoś wiedział jakie klucze będą potrzebne to byłbym wdzięczny :) (pytam bo w domowym garażu nie mam wszystkich narzędzi i gdybym wiedział to mógłbym sobie w porę pożyczyć) :naughty:
  7. Panowie,nie można tak generalizować że "Audi tak ma", "że niedopracowany silnik" etc. Ja autem zrobiłem ok.80tys km i do tej pory było zawsze 90 stopni więc nie bardzo mogę uwierzyć, że tak ma być. Poza tym, nie mogę zostawić tego tak jak jest, ponieważ po zgaszeniu silnika słychać że płyn się gotuje więc pewnie niedługo przegrzałbym silnik. Pompa jeszcze nie wymieniona ze względu na awarie w warsztacie (jak pech to pech). Wkurzają mnie takie awarie ciężkie do zlokalizowania...
  8. No właśnie - z dwojga złego wybrałem najpierw tańsze rozwiązanie - pompa wody. Jeśli to nie pomoże wymienię również chłodnicę Nie wymieniłem pompy przy okazji wymiany kompletnego rozrządu 2 lata temu i teraz żałuję.
  9. Witam ponownie, Problem dalej nie rozwiązany:( Po jednokrotnym płukaniu układu mechanik wymienił termostat (jeszce raz) zakładając inny ori ale używany (przypominam, że założony był nówka ori). Efekt jest taki, że auto po mieście osiąga temperature 93 stopnie i tak trzyma - czasami, rzadko dojdzie do równych 100 stopni i spada znów do 93. Po wyjechaniu na trasę po ok.20km osiąga 100 stopni i taką już utrzymuje do zatrzymania się. Po zgaszeniu auta słychać bulgotanie w silniku. Ciekawostką dla mnie jest fakt, że po mieściu autko zachowuje się "prawie normalnie" i teraz nie wiem czy ta poprawa to efekt płukania układu czy ponownej wymiany termostatu???? Jutro wymieniam pompę wody....
  10. Ja też wymienialem ten czujnik temperatury. Są dwa warunki, które muszą być zachowane żeby nie ubyło płynu: 1. Zimny silnik 2. Zakręcony korek od zbiorniczka wyrównawczego Tym sposobem nie "uciekła" nawet kropelka Przy termostacie to już zupełnie inna historia ...:gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:
  11. mstan: punkt dla Ciebie termowłącznik jest rzeczywiście w porządku. Dziś mechanik zrobił test na rozgrzanym silniku (110stopni!) zatrzymał wiskoze ręką i po paru chwilach chłodnica zrobiła się cała gorąca i termowłącznik uruchomił elektryczny wentylator, nastepnie temperatura spadła do 92 stopni ale gdy mechanik puścił wiskozę to temperatura skoczyła z powrotem do 108 i już wiatrak się nie włączył. Wstępna diagnoza to zatkana chłodnica - jutro będą płukać cały układ. Powiedzcie jak to w końcu jest - chłodnica na dole musi być gorąca czy letnia??? (pytam bo dwóch mechaników sprawdzało od razu spód chłodnicy i mówili, że to niedobrze, że jest chłodna bo powinna być gorąca i że pewnie termostat się nie otwiera -przypominam, że termostat ori założony w zeszłą sobotę) Prośba do tych co mają wszystko OK z chłodzeniem o sprawdzenie węża dochodzącego do termostatu oraz dołu chłodnicy. Z tego co pamiętam, że czytałem w postach na forum to dół chłodnicy powinien być letni... - no i znowu mam mentlik [br]Dopisany: 21 Październik 2009, 21:38_________________________________________________pejek: czy chłodnica u Ciebie po osiągnięciu 90 stopni jest cały czas gorąca?
  12. pejek: Pompę wody też podejrzewam "po cichu":) jutro samochód idzie do warsztatu na gruntowne sprawdzenie wszystkiego po kolei. - mam nadzieję, że sie wreszcie dowiem co i jak. Płynu nie ubywa nawet grama - sprawdzam codziennie na zimnym silniku. ynterprajs: odpowietrzałem naprawde długo i około 2 litrów płynu uciekło przez dziurkę od odpowietrzania (w sumie kupiłem 8 a nie zostało mi nic:)) wiec myślę że to nie to. Poza tym temperatura jest wysoka ale stabilna tzn. cały czas trzyma się w okolicach 107-110 ( na 49 kanale klimatronika), niezależnie od prędkości i ani raz nie spada poniżej 100 stopni. Dziś kupiłem termowłącznik wentylatora ale z braku odpowiedniego klucza nie udało się go odkręcić. Wiatrak po zmostkowaniu przewodów działał na 2 prędkościach więc jest OK ale termowłącznik nie zadziałał ani razu pomimo wysokie temp.
  13. mstan To kiedy ten wiatrak ma się włączyć????Bo u mnie jest 108stopni, chłodnica na dole letnia a po zgaszeniu silnika słychać "przelewanie, bulgotanie" w rurach przez jakieś 2 min. Górna rura jest mocno gorąca - nie można na niej dłużej ręki przytrzymać a do chłodnicy jest utrudniony dostęp i nie można całej dłoni przyłożyć tylko palce:)
  14. Seaba: Dla mnie to też wielka zagadka co sie stało z płynem - od tamtej pory nie ubyło już nic. Mechanik, który dziś oglądał stwierdził, że pompa jest OK - sprawdzał dodając gazu i "trzymając" górnego węża Ogrzewanie działa idealnie tzn. dmucha naprawdę gorącym powietrzem na ustawieniach Hi i wyłączeniu nadmuchu na szybę i nogi. Gaz mam od prawie 3 lat - zrobiłem na nim ok. 70tys. km. Dziwi mnie też że nie włącza się wiatrak chłodnicy przy 102stopniach (normalnie przy klimie działa OK) jutro postaram się wymienić jego włącznik termiczny ( tylko nie wiem gdzie on jest )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...