Skocz do zawartości

j3drula

Pasjonat
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O j3drula

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Częstochowa/Poznań

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia j3drula

0

Reputacja

  1. Witam, Może na wstępie opiszę całą sytuację. Jadę sobie trasą, zrobione już jakieś 150 km i nagle przy spokojnej jeździe, gaśnie na FISie PRNDS selektora biegów - multitronic. Ok, zatrzymałem się, bo skrzynia jakby została rozłączona, zero reakcji na wciskany gaz. Poczekałem chwilę na zgaszonym silniku i po jakiś dajmy 10 minutach przekręcam kluczyk i PRNDS pojawiło się. Uruchomiłem silnik, wrzuciłem D i próbuję ruszyć, idzie ociężale, tak jakby hamulec go trzymał. W końcu ruszyłem normalnie i jadę, jadę tak ze 20-30 km znowu to samo, PRNDS zniknęło, pojawił się dodatkowy element w postaci błędu hamulca - duża ikonka hamulca i ikonka trakcji na zegarach. To samo, zgasiłem silnik i czekam, po podobnym czasie kręcę na zapłon, PRNDS jest, hamulec OK, to jedziemy, tym razem już jakby lżej mu to poszło. Następnym razem stało się to w dość nieciekawym momencie, bo w trakcie wyprzedzania TIR'a. Nacisnąłem gaz i od razu wywaliło mi skrzynię, sypnęło choinką na FISie ale tylko na moment. Po chwili wszystko wróciło, lecz już bez możliwości jazdy. Zatrzymałem się na poboczu, zgasiłem silnik i czekam, po chwili zapłon i błąd hamulców + pisk z zegarów. No to z powrotem, kluczyk ze stacyjki i czekam, czekam, czekam, tym razem dłużej niż ostatnio. Kręcę na zapłon, wsio OK, to uruchamiam silnik i nie dając mu mocno w gaz ruszam i tak już do miejsca docelowego. Musiałem jeszcze wrócić, jakieś 350 km, ale udało się bez żadnych problemów, lecz nie kręciłem wyżej jak 1800 obrotów i ruszałem bardzo delikatnie. Następnego dnia, podłączyłem kompa, w sterowniku skrzyni żadnych błędów. Za to silnik miał takowe: 17887 - Brake Boost Vaccum Sytem: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal 18056 - Powertrain Data Bus: Failure P1648 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU P1626 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Obstawiałem ze znajomym sterownik skrzyni, trudno czasem na coś szybciej czas przychodzi, generalnie ten by padł po 70 tys. km. Wszedłem jeszcze w steronik ABS/ESP żeby zobaczyć w nim błędy i owszem, połączył się bez żadnego problemu, ale błędów już odczytać nie mogłem, gdyż wywalał taki oto błąd - żadnej choinki na zegarach i FISie: No Faults Found or DTC's not supported by controller or a communication error ocurred Gdzie wcześniej mogłem je odczytać i bez żadnego problemu. Ale, chwilę po tym jak odczytałem błędy i tutaj moje zdziwienie, przejechałem się w dłuższą drogę, w sumie łącznie 100 km i w ostatnich prostych dałem jej konkretny wycisk. Przełączyłem się na Tiptronic - dwa biegi w dół i ogień, kręciłem tak do 4000-4500 obrotów, jak to zwykle robię przy wyprzedzaniu i NIC, żadnych błędów hamulca, znikających PRNDS. Jeździłem później normalnie na D i też żadnych problemów. Temperatura oleju w skrzyni oscylowała między 92-96, adaptacja w obu kierunkach wyszła prawidłowo - ADP. OK (grupy 10 i 11). Jak myślicie, co może być powodem? Dodam, że jakiś czas temu zdarzył mi się takie coś.. Po krótkim postoju, uruchamiam silnik, wrzucam D, gaz i jakby był zahamowany, muła złapał i nie chce ruszyć, nagle pod kierownicą zaczął cykać jakiś przekaźnik i silnik zgasł. Po chwili wsio od nowa, uruchamiam silnik, wrzucam D i odjeżdżam bez najmniejszego problemu. Kieruję się ku wymianie/naprawie sterownika skrzyni, ale obawiam się, że to nie od tego te cyrki. Ktoś się z czymś podobnym spotkał?
  2. Ave, dzieje się coś jeszcze w tej Czewie? Niedługo wracam z Wlkp i można by jakiegoś spota zrobić i coś pomyśleć o częstszych spotach? Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
  3. Nic nie stracisz ;-) Wysłane z mojego D6503
  4. Jakby ktoś chciał dołączyć do grupy Poznańskiej na WA, pisać na PW numer telefonu, oraz imię, o ile nie jest wpisane do profilu
  5. j3drula

    Uwalone zegary?

    Najprawdopodobniej problem z bezpiecznikiem mam od instalacji LPG. Generalnie wczoraj została przejrzana tak na szybko, na pracującym silniku w czasie postoju wszystko ok, w czasie jazdy jeszcze nie wiem, będę sprawdzał później. Czyli rozpięcie klemy mogło spowodować że licznik kaput? Możesz jaśniej napisać co mam zmierzyć z aku i gdzie? Bo ja jestem kompletnie zielony, wczoraj dopiero kupiłem miernik żeby sprawdzić bezpieczniki i napięcie na kostce wchodzącej do licznika.. Wszystkie sprawne. Najlepsze, że po odłączeniu zegarów i otwarciu po czym zamknięciu tylnych lewych drzwi, podświetlił się panel climatronica i tylko on, ale nie można było go włączyć. Reszta przycisków dalej bez zmian. Po podłączeniu licznika climatronic, zgasł ale zaczął działać normalnie. Licznik ogarnięty. Okazało się, że od zwarcia wymazała się adaptacja, zrobiłem na nowo w grupach 60, 61 i 62 i zegary wróciły do normy. Można zamknąć.
  6. j3drula

    Uwalone zegary?

    Witam, Sprawa ma się tak.. Niedawno auto zgasło mi w czasie jazdy, zatrzymałem się i po chwili poszukiwań okazało się, że spalił się bezpiecznik 32. Przed sprawdzeniem bezpiecznika, wypiąłem klemę od aku, i tutaj pojawia się problem, bo nie pamiętam czy miałem wyjęte kluczyki ze stacyjki, a najgorsze czy miałem przekręcony zapłon.. Po podłączeniu klemy i wejściu do auta, i oby tak było, bo nie pamiętam, przekręceniu na zapłon w celu uruchomienia silnika, licznik pokazywał ikonkę oleju, wyzerowaną godzinę. Wymieniłem spalony bezpiecznik, udało się uruchomić silnik, ruszyłem. Co najgorsze, światła i inne tematy do jazdy są, ale brak podświetlenia deski rozdzielczej, zegarów, przycisków na drzwiach, pokręteł nawiewów, brak ikonek świateł, obrotów i prędkości oraz cykania kierunków.. Czy odepnięcie klemy na przekręconym zapłonie mogło uszkodzić zegary? Błędy jakie pokazuje VCDS to jedynie brak napięcia z terminala 15. Po wyjęciu zegarów, sprawdzeniu wtyczki, napięcie jest zarówno na terminal 15 i 30. Test zegarów z VCDS przechodzi bez problemów, wszystko działa, ale wskazań z silnika brak. Mam nadzieję że udało mi się zbytnio tego nie pokręcić i wiadomo o co chodzi. Dzięki z góry za ewentualną pomoc. Wysłane z mojego D6503
  7. Witam, Mam w swojej budzie 1BE, do tego w zapasie wylądowała butla LPG ~67 litrów. Tył z racji dodatkowego ciężaru poszedł lekko w dół. Generalnie nie chce go bardziej obniżać niż jest, jeśli chodzi o przód, a chciałbym delikatnie, jakieś 15-20 mm podnieść tył. Żadne podkladki nie wchodzą w grę. Jakieś pomysły odnośnie tych sprężyn? Widziałem w IC KYB, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji czy ktoś je zakładał. Z góry dzięki za info. Wysłane z mojego D6503
  8. Oj tam oj tam, przyjdzie czas że będzie bixenon [emoji6] Wysłane z mojego D6503
  9. Ale ja już mam bixa, tylko wkładam żarniki, spryski i samopoziom [emoji1] Wysłane z mojego D6503
  10. No cholerka, Grzesiu, chyba się skuszę na moda, może przy okazji uda się śmieci z klosza wyjąć [emoji1] Wysłane z mojego D6503
  11. Teraz gadka jedzie na Whatsapp [emoji6] A tam zdarza się w ciągu godziny ponad 100 wiadomości i czytania na całą noc [emoji1] Wysłane z mojego D6503
  12. Ty już się tak nie egzaltuj [emoji23] Wysłane z mojego D6503
  13. Będę się kontaktował jak coś, zobaczymy jak temat się rozwinie ;-) Wysłane z mojego D6503
  14. Przykro mi, ale nie wjadę na spota.. Pracę kończę o 18:45 i raczej po powrocie do domu nie będę miał po co jechać, bo Was już nie będzie. Wysłane z mojego D6503
  15. 07.02 ( niedziela ) KC parking zielony -2 1. Gwerty 2. Pepin 3. niestandardowy 4. j3drula - 50% Wysłane z mojego D6503
×
×
  • Dodaj nową pozycję...