Skocz do zawartości

kubuswujo

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kubuswujo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kubuswujo

4

Reputacja

  1. Ok, sam doszedłem do tego jak się zdejmuje przelew należy użyć ciekniego śrubokreta i włożyć go płasko pomiedzy te plaskie ramiączka a dekielek i dekielek podnosimy do góry załaczam zdjecie odpietego przelewu dla kogos kto by szukał w przyszłości. Teraz mam inne pytanie wrzuciłem tez dwa zdjecia bo zastanawiam sie ktore dwa przewody włożyć do puszki z preparatem do czyszczenia wtrysków. Ok, jeden to powrót wszystkich przelewów, ale który bedzie tym zasilajacym?
  2. Cześć! Mam szybkie pytanie na które nie moge znaleźć odpowiedzi. Mam silnik 3.0 TDI 240 KM z 2010 roku chciałem zrobić mu próbe przelewowa wtryskiwaczy, jednak nie wiem jak sciągnąć przelewy z wtrysków. Ciagne i podważam ale nic, na pewno jest jakis prosty patent, a ja nie chce ich sobie od tak urwać. Obrazki przelewów w załaczniku. Zamierzam zrobić test przelewu przed później przepukać je środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy i zobaczyć czy bedzie różnica, jeśli ktoś by się pytał po co:D Z góry dzięki kubuswujo
  3. Wziąłem sie dziś za wgrywanie Spolszczenia do mojego Audi A4 B8 ale pierwsze co mnie zaskoczylo to ze nie mialem : -SW update manuell - region code ignorieren Tylko zamiast tego : -SWDL manuell - SWDL ignore region/WMC (widac na zdjeciach) I ale jak dalej wyszedlem z Zielonego menu nie udaje mi sie za Chiny ludowe wejsc w Czerwone Menu Serwisowe: "guziki setup, car i return trzymane razem kilka sekund" nie pomagają nic sie nie pojawia, ewentualnie wyskakuje: -znow zielone menu lub -"there are no further wehicle settings avalieble" Czy ktoś wie jak wejść w to Czerwone menu_?? próbowałem już zaczynać od rożnych przycisków ale nic ciągle to samo;/ Może je tez trzeba gdzieś uruchomić? Wszystko robione oczywiście na zapłonie:decayed: Miał ktoś taki problem? ---------- Post dopisany 22-04-2012 at 13:13 ---------- Poprzedni post napisany 21-04-2012 at 15:30 ---------- udalo sie zrobic wszystko chodzi robilem wedlug opisu 5570 wgrywalem na soft 5170 , nazwy i ekrany nieco sie roznia od A6 dlatego postaram sie zrobic manual w podziekowaniu dla tych co mi pomogli. pozdrawiam ---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 13:13 ---------- Udało mi się wgrać spolszczenie:] !! LUX;] Zrobiłem też Tutorial dla potomnych, żeby mieli trochę mniej problemów z tym niż ja;] tutaj link:] : http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?t=233040 Dziękuję;]
  4. Wgrywanie Polskiego Menu/ Spolszczenia do Audi A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7 z systemem MMI HIGH 2G (5170) Na początku należy sprawdzić jaką mamy wersję MMI 2G czy 3G i czy potrzebna będzie aktualizacja, aby to zrobić wchodzimy w Menu CAR, a nastepnie wybrać Settings i dalej Version, i odczytać to co pisze w linijce SW. Dla MMI 2G jest to wartość w formacie: XX-XX XX.X.X XXXX Dla MMi 3G jest to wartość w formacie: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Jeśli masz MMI 3G to ten poradnik nie jest dla Ciebie. Gdy już wiesz, że jest to MMI 2G nalezy sprawdzić aktualną wersję oprogramowania. Robimy to odczytując 5, 6, 7 i 8 znak z linijki SW NP: SW: XX-XX 51.5.0 XXXX – wersja 5150 I teraz do przeprowadzenia spolszczenia potrzebna jest MINIUM wersja 5150 (A6), Dla Audi A5/A4 B8 pierwsze wgrywane oprogramowanie to 5170. Sprawdzamy jeszcze czy mamy uruchomioną funkcję Zielonego Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund, jesli nic nie wyskakuje należy uruchomić tą funkcje korzystając z VCDS lub VAG-COM. Ok, wiemy już że mamy MMI HIGH 2G, mamy uruchomione Zielone Menu i wersja oprogramowania w aucie to min 5150/5170. Potrzebne nam będzie: Prostownik - nie konieczny, ale lepiej dmuchać na zimne:] Czysta płytka CD - dobrej firmy ja użyłem HP, polecam także Verbatim TDK,Philips Odrobina czasu - jesli będziesz miał wszystko przygotowane spokojnie zmieścisz się w 20 min, sama aktualizacja PL Menu to ok 4-6 min!!! Ruszamy z Tym Koksem !!!!: 1. Wszystko jest więc na początku wypalamy na czystej, nowej, nieporysowanej, płytce to co znajduje się w folderze: "MMI A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7 POLSKA CZCIONKA" Czyli folder "MMI HI" i plik "Metainfo2". Wypalamy to OD RAZU NA PŁYTCE - NIE W JAKIMŚ FOLDERZE !!!!, przy wypalaniu ustawimy najmniejszą prędkość 16x i dajmy sprawdzenie danych po nagraniu (dla pewności, że wszystko się dobrze nagrało). 2. Płytke mamy wkładamy do pudełka i idziemy do samochodu. Podłączamy prostownik albo z przodu pod maską przy oknie mamy PLUS i łapiemy masę gdzieś na nadwoziu- śrubka, coś metalowego. Lub pod bagażnikiem znajduje się akumulator i prosto pod niego się podłanczamy. Wszystko to jest po to by nie było nagłych spadków napięcia podczas wgrywania SPOLSZCZENIA, mało prawdopodobne ale lepiej sie zabezpieczyć niż płakać. 3. Usuwamy z zmieniarki CD wszystkie płyty jakie mamy, można przytrzymać przycisk wyjęcia płyt to wyjdą wszystkie po kolei. Wkładamy TYLKO płytkę ze spolszczeniem na 1 miejsce. 4. Kluczyk dajmy na zapłon ale nie odpalamy i wyłączamy wszystkie podświetlenia i klimatyzacje (przycisk Off). Dajemy na Media i powinno nie wyświetlić nam żadnej płytki. 5. Wchodzimy w Zielone Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund. Klikamy pierwszy katalog MMI. 6. Klikamy znów w pierwszy podpunkt jaki wyskoczy. 7. Zaznaczamy SWDL manuell, SWDL ignore Region/VMC, Disable Eeprom Update. Tak jak na zdjęciach. Dla A6 bedą to:"SWupdate manuell" , "Region code ignorieren", "Disable eeprom update" 8. Wychodzimy z Zielonego Menu przyciskiem Return, (przyciskamy chyba 3 razy). ale nie więcej niż trzeba, !!!NIE RESTARTUJEMY MMI!!! 9. Wchodzimy w Czerwone Menu Serwisowe przyciskając i trzymając w takiej kolejności: SETUP + RETURN + CAR powinno wyglądać tak: jeśli wyskoczy coś takiego: Próbujemy jeszcze raz pamiętając o kolejności wciskania przycisków. 10. W Czerwonym Menu klikamy SWUpdate- lewy dolny róg. powinniśmy mieć coś takiego: 11. Klikamy na CD-ROM. Wyskakuje coś w stylu: "Reading meta info" ok 3-5 s. Po odczytaniu CD mamy takie coś: 12. Wchodzimy w "User-defined", w przypadku A6 będzie to "SWupadte manuell" Nasze menu wygląda mniej więcej tak: 13. Wchodzimy w MMI HI, może też pisać zamiast tego "MAIN UNIT". Mamy coś takiego: 14.Wchodzimy w "MMI (H43)". Mamy: 15. Zaznaczamy TYLKO "Application (5170>5150)" , "Bootloader" zostawiamy pusty. Dajemy dwa razy Return i zjeżdzamy na dół. (jak damy return na pierwszej od góry linice "N", powinno zamienić się na "S".) Ukazuje nam się: 16.Naciskamy długo wyczekiwane "Start download". i siedzimy spokojnie w Aucie czekając aż proces się skończy:] ok 4-6 min. Nie otwierając drzwi, nie włączając żadnych urządzeń itp. 17. Podczas Aktualizacji do PL Softu Mamy mniej więcej taki widok: po ok. 4 min cieszymy się takim widokiem:]: <lol> <radocha> <lol> 18. Nic nie dotykamy będą teraz uruchamiały się poszczególne "moduły". trwa to ok 2-3 min i wygląda tak: 19. Jak wszystko pójdzie ok wyskoczy Menu na dole którego będzie napis: "Restart MMI" , wciskamy go czekamy chwilę aż MMI się znów uruchomi iii.... <figielek> <figielek> ... już myślimy że się udało ale mamy dalej angielskie menu ;/. 20. Wchodzimy w menu CAR dalej w SETTINGS i LANGUAGE wybieramy : "POLSKI" z samego doła i cieszymy się OJCZYSTYM JĘZYKIEM:] 21. Pozostało tylko sprawdzić czy chodzą wszystkie funkcje typu multifunkcyjna kierowica itp. jeśli nie to trzeba wpisać wcześniej spisane wartości W VCDS w module 07 Control Head do: 07 Coding 10 Adaptacja sprawdzić, że wszystko gra:] 22. Z <lol> uśmiechem <lol> wyjść z Auta i zaaplikować sobie w nagrodę PIWKO ;] <hura> <brawo> <okok> <brawo> <hura> Szczególne podziękowania dla forumowiczów: wrclaguna , fabiano82, Przemcio, H4mm3R, Nyna, jedrekx, Piki, byciu.
  5. Już miałem sie brać za spolszczanie (bo znalazłem chwile), ale wchodzę sobie w 07 CONTROL HEAD i nie iwem co tam skopiować skopiowałem Coding i Adaptation wpisy to wystarczy na pewno? I skąd wziąć tą sumę kontrolną, skąd ją skopiować?:] Bo wiem, że to też jest ważne.:] Czy może to juz control head to suma kontrolna?:]
  6. Ok dobra wiec zrobie tak ze nie bede aktualizowal i wgram spolszczenie. Aktualizacja chyba itak duzo nie wniesie. Sokpiuje CONTROL HEAD, wczesniej. I uzyje tego: Polskie_Menu_MMI_HIGH_A4A5A6Q7_by_Zygi.rar 9,1 mb lub Polskie Menu MMI HIGH_do A4 A5 A6 Q7.rar 9,2 mb bo znalazlem jescze MMI_5150_pl_czcionka.iso 25 mb i nna wersje 32 mb po rozpakowaniu 113 mb ale chyba zdecyduje sie na te pierwsze choc najlepije jak ktos by powiedzial ze kozystal dokldnie z tych 9 mb
  7. Co do plytek to moge znalezc tylko L0 998 961 (A6/A8/Q7) ale 8K0 998 961 (A4 B8/A5) znalzc mi sie nie udalo ale jak by byly za 30 pln to chyba kupie, bo czytalem, ze biora duzo wiecej, moze to zalezy od ASO;) Skoro u niego nie poszlo to moze lepiej zostac przy 5170 dzwonilem do ASO Idczak AUDI LODZ za ta plytke do MMI 2G HIGH krzycza 1300 zl!!!!
  8. rozumiem ze wystrczy 07 Control HEAD, Nie trzeba 17 Instrumenst, 09- Central electric itp? A radzisz aktualizować czy zostać przy 5170? Posiadasz płytkę/linki?
  9. ok wiec zrobie tak jak mowisz;) skopiuje tez przed Control Head Ale rozumiem, ze Ty masz 5570 i z 5570 robiles spolszczenie? Bo moze dla pewnosci zrobic aktualizacje do 5170>>5570 i wtedy PL MENU? Masz moze plytke do aktualizacji 5570 8K0 998 961 (dla A4/A5), Czy miałeś oryginalnie wgrane 5570? (wiem jestem upierdliwy) dziekuje;)
  10. zielone menu odblokowalem w VCDS i chodzi tylko wlasnie w pierwszej instrukcji tak jakby do 5150 niz nie pisze o : - SW update manuell - region code ignorieren - disable eeprom update a w tej drugiej "Przy 5570:" juz tak ;/ i dlatego pytam bo chce byc pewny:) wiec chyba tak zrobie,ze nie bede aktualizowal tylko wgram na 5170 PL MENU a wiesz moze jak i co skopiowac zeby pozniej dzialaly wszystkie opcje trzeeba i nie bylo pojedynczo uruchamiac ?
  11. Napisalem do niego napsial ze powinno chodzic spolszczenie z chomika ale nie podal dokaldnego linka kolega H4mm3R mowil tez ze nie ma spolszczenia do 5570:/ Opis na chomikach: Jak zrobić? Zawartość katalogu "MMI A6 A8 Q7 POLSKA CZCIONKA" po prostu zapisujemy na CD. CD wtykamy do napędu i robimy tak jak napisałem wyżej. "zielone menu" - setup+car "czerwone menu" - setup+car+return W zielonym menu w zakładce MMI pierwsza pozycja i długo w dół. SW manuel i tak dalej. W czerwonym menu SWupdate, dalej CD , dalej manuel, zaznaczyć w MMI jeden kwadracik (bez aktualizacji bootloadera jeśli ktoś ma 5150 i wyżej aktualnie). Jeśli ktoś ma 4420 i niżej - proponuję zaktualizować fabryczną aktualizacją do 5150 i dalej robić jak wyżej (nie wgrywać bezpośrednio PL na 4420 i niżej). 8 minut i mamy PL -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przy 5570: 1) Zawartość katalogu "MMI A6 A8 Q7 POLSKA CZCIONKA" (czyli plik metainfo2 i katalog MMI HIGH) wypal na płytce. 2) Płytkę wetknij w zmieniarkę CD/Mp3/DVD 3) wejdź w zielone menu serwisowe (trzymaj car+setup razem kilka sekund). W menu serwisowym kliknij katalog MMI. Kliknij w pierwszy podpunkt. Jak się rozwinie szukaj na samym końcu prawie takiej opcji "SWupdate manuell" , "region code ignorieren", "disable eeprom update" (czy jakoś tak ). Zaznacz je ptaszkami. Wyjdź z zielonego menu (kilka razy return), nie restartować MMI !!!! 4) Wejdź w czerwone menu serwisowe - guziki setup, car i return trzymane razem kilka sekund. Kliknij SWUpdate (chyba lewy dolny róg), potwierdź CD rom. Wybierz dolną pozycję w liście wyboru (SWupadte manuell). Rozwinie się lista urządzeń i wszędzie będzie "N". Klikasz na Main unit (chyba tak to się nazywa...) czyli MMI High i jak się pokaże menu wybierasz ptaszkiem update pamięci bez update'u bootloadera (no chyba że ktoś będzie miał obecny wyższy numer bootloadera - to też to zaznacza). Dajesz return, na dole START. 8 minut, MMI się restartuje i masz PL Wiec przy 5170 wlasnie zaznaczac to SWupdate manuell" , "region code ignorieren", "disable eeprom update" : wejdź w zielone menu serwisowe (trzymaj car+setup razem kilka sekund). W menu serwisowym kliknij katalog MMI. Kliknij w pierwszy podpunkt. Jak się rozwinie szukaj na samym końcu prawie takiej opcji "SWupdate manuell" , "region code ignorieren", "disable eeprom update" (czy jakoś tak ). Zaznacz je ptaszkami. 1.Czy nie zaznaczac?? Bo sam juz nie wiem jest opis przy 5570 ale przy 5170 nie ma, zrobic wedlug pierwszego opisu? 2. i jak zapisac te funkcje przed zeby wszystko chodzilo pozniej
  12. Mam wersje 5170 na pewno bo sprawdzalem w menu car>> settings >>version;) A6 maja 5150 a A4 i A5 oryginalnie 5170 wiec nieco inne oba da sie aktualizowac do 5570 z tym ze potrzeba innej plytki (2 plytek). reszte skopiowałem z A5 forum: Dzieki widze ze opis od Mr fix:) ale bardziej niz na aktualizacji zalezy mi na PL Jezyku do A4 B8, się użyć się tych do A6 bo tam jest soft 5150 a ja mam 5170 *znalazlem pare opisiow wgrania PL moj soft to 5170(A4), nie 5150 (A6): http://chomikuj.pl/BOMBA63/PROGRAMY+VAG+-+instrukcje+naprawy/Polskie_Menu_MMI_HIGH_A4A5A6Q7_by_Zygi a)."..bez aktualizacji bootloadera jeśli ktoś ma 5150 i wyżej aktualnie). Jeśli ktoś ma 4420 i niżej - proponuję zaktualizować fabryczną aktualizacją do 5150 i dalej robić jak wyżej (nie wgrywać bezpośrednio PL na 4420 i niżej). 2 ."..Przy 5570: 1) Zawartość katalogu "MMI A6 A8 Q7 POLSKA CZCIONKA" (czyli plik metainfo2 i katalog MMI HIGH) wypal na płytce.::" c) "...Jak ktoś ma 5570, albo 5150 - potrza downgradu. W menu serwisowym zielonym trza odszukać SW coś tam manuel i FP coś tam ignorieren i Disable eeprom update." 6.i juz sam nie wiem czy aktualizowac do 5570 czy nie jedni pisza ze trzeba drudzy ze trzeba zrobic downgrade jak to jest i czy to spolszczenie dziala na 5170 A4 B8 MMI High 2G najbardziej pomocne byłoby dla mnie link do sprawdzonego na A4 spolczenie MMI HIGH 2G i wiedza czy przeprowadzać aktualizacje czy nie, oraz jak zapisac przed zabawa kodowanie zeby pozniej miec wszystkie opcje typu multifunkcyjna kierownica, bo wiem ze u niektórych nie chodziła po wgraniu PL w Audi A6 wiec może być tak samo" Najbardzeij zalezy mi wlasnie na tym spolsczeniu MMI - pewnym
  13. [/color]Cześć mam Audi A4 B8 Z MMI 2G HIGH chciałem wgrac spolszczenie MMI, mam kabelek VCDS i już uruchomiłem sobie Zielone menu. 1.Czy ktos z forum robił spolszczenie sam(A5 i A4 B8 mają to samo MMI) i posiada płytkę/link do spolszczenia? Ja znalazłem takie na chomiku mix_music (hasło mixmusic) doaut>>Navi do Aut>> Spolszczenia http://chomikuj.pl/mix_music/*db*9e+Do+Aut/Navi+do+aut/Spolszczenia/Audi*2cVW*2c*c5*9akoda/Polskie+Menu+MMI+HIGH_do+A4+A5+A6+Q7,1131375508.rar wszystko fajnie tylko w opisie pisze "Przede wszystkim zaktualizujcie sobie soft do 5150" a ja mam tak jak wszysktie A4 i A5 wersje 5170 2.Czy ktoś testował i chodzi też przy wersji 5170 i spolszczenia MMI HIGH 2G (czy mozę to co znalazłem jest ok)? 3.I na dole opisu pisze: "Uwaga - po wgraniu spolszczenia istnieje ryzyko powtórnego kodowania urządzeń " - o co chodzi i czy jest to trudne? 4.I jak z aktualizacją do 5570? dużo daję, i czy zrobić 5170>>aktualizację5570 >> spolszczenie czy 5170>>spolszczenie>>aktualizacja 5570 Według wikipedii potrzebujemy też innej wersji płytek do aktualizacji: 8K0 998 961 (dla A4/A5) a mi jak narazie udaje się jedynie znaleźć 4L0 998 961 (dla A6/A8/Q7) ale chyba lepiej nie próbować tych do A6. 5.Posiada ktoś linki do płytki aktualizacji 8K0 998 961 (dla A4/A5) Z góry dzięki, kubuswujo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...