Skocz do zawartości

goraht

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O goraht

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.5 TDI V6
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia goraht

0

Reputacja

  1. Spróbuję jeszcze tak jak proponuje cycek800. Problem tam jest tylko z podparciem, ale może wykombinuję coś z płaskowników ułożonych pod odpowiednim kątem. Jak nie pójdzie, to wzorem szper11 wybebeszę środek i natnę tuleję wewnętrzną. Tuleje kupiłem od firmy DEUTER-MOTORSPORT z Olkusza http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet-tulei-zawieszenia-tylnego-audi-12szt.html Komplet 6 tulei metalowo-gumowych na tylne górne wahacze miały mnie kosztować ok 450zł. Komplet poliuretanowych na całe tylne zawieszenie (12 szt.) kosztuje 600zł. Dla potomnych przekażę dobry sposób na te tuleje. Trzeba je porządne rozgrzać i ukręcić wewnętrzną tuleję, potem naciąć zewnętrzną i ją wybić. Jedną stronę skończyłem. W trakcie robienia drugiej wrzucę kilka zdjęć, żeby komuś życie ułatwić. Pytanie mam jednak jeszcze jedno. Ma ktoś zestaw danych dotyczących momentów dokręcania śrub tylnego zawieszenia? Mam wszystkie wahacze do dokręcenia i klucz dynamometryczny - chciałbym z niego zrobić użytek
  2. Cześć wszystkim. Męczę się od pewnego czasu z tylnym zawieszeniem. Mam do wymiany tuleje tylnych górnych wahaczy w moim A4 B5 Quattro. Postanowiłem wymienić wszystkie tuleje na poliuretanowe przy tej okazji. Stoję więc przed problemem wyprasowania starych tulei z wahacza. Czy ktoś to robił i ma jakiś patent na podparcie wahacza tak aby można było wyprasować tuleję? Największy problem jest z tymi dwiema tulejami od strony amortyzatora. Tuleja ma kołnierz więc można ją wyprasować tylko od strony wewnętrznej w stronę zewnętrzną. Problem jest również w tym, że w zasadzie nie ma na czym oprzeć wahacza, bo kołnierz przesłania krawędź otworu montażowego tulei. Poniżej zdjęcie objaśniające tekst.
  3. Jakim momentem dokręcać śruby pokrywy zaworów oraz tych "blaszek"? Jak dokręcać rurki paliwowe? Nie mam płaskiego klucza dynamometrycznego, ale może jakaś wskazówka w stylu "delikatnie do pierwszego oporu i jeszcze pół obrotu"? Pewnie należy wymienić uszczelki pokrywy zaworów przy takiej operacji? Nie ma ktoś instrukcji z ELSA na ten temat?
  4. Niestety nadal nie. Przymierzam się ponownie do tematu. Ma może ktoś choćby poszlaki na temat jak się do tego zabrać?
  5. Po analizie logów okazało się, że mam sporą ujemną korektę wtrysku na dwóch cylindrach (jest < -3 mg/R). Wychodzi więc na to iż należałoby się przyjrzeć wtryskom. Oddałbym je do sprawdzenia lecz muszę je jednak najpierw zdemontować. Jest kilka filmów na Internecie o demontażu wtrysków z silnika 1,9 TDI jednak bardzo niewiele informacji na ten temat jak ma się sprawa w silnikach 2.5 TDI V6. Czy ktoś może ma jakąś instrukcję lub chociaż momenty jakimi należy dokręcać kolejne śruby przy ponownym montażu?
  6. Dzięki za podpowiedzi. Przepływomierz wymieniony i zawór podciśnienia sterujący turbiną również. Turbina zdjęta, przeczyszczona i oddana do diagnostyki (powiedzieli że jest ok, jednak nie wiem czy im wierzyć - dałem im ją niedokręconym przewodem odprowadzania oleju - w takim samym stanie dostałem ją z powrotem). Układ dolotowy sprawdzony kompresorem - również szczelny - powoli rosnące ciśnienie wypchnęło korek zamontowany przed kolektorem dolotowym. Po tym wszystkim nieco lepiej przez kilka dni. Potem zepsuła się sprężarka klimatyzacji - wymiana łożyska, cewki magnetycznej. Nie minęły dwa dni, a zauważyłem że auto na niskich obrotach jest dość słabe - w gorący dzień zgasło mi dobrych parę razy gdy cofałem czy powoli ruszałem. Ponad to bardzo ciężko odpala na gorącym silniku - tutaj pewne spostrzeżenie - możliwe że związane z ilością paliwa w zbiorniku - na gorącym silniku przy bardzo niskim stanie paliwa był duży problem. Po uzupełnieniu paliwa o wiele lepiej. Na zimnym odpala szybko. Może pompa paliwa? Poniżej pełne logi. Będę wdzięczny za analizę i jakiś komentarz. Widzę że bez bardzo dobrego poznania zasady pracy tego silnika się nie obejdzie - mało który serwis się na tym zna, więc trzeba sobie radzić samemu BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_230802.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_230803.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_230804.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_230805.html STATYCZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_230794.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_230795.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_230796.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_230797.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_230798.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_230799.html Grupa 014: http://vaglog.pl/log_230800.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_230801.html DYNAMICZNE: Grupa 008: http://vaglog.pl/log_230792.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_230791.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_230790.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_230789.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_230788.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_230787.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_230793.html
  7. Witam. Wydaje mi się, że mam problem z przepływomierzem. Poniżej przedstawiam logi z grupy 3 i 11. Wartości z grupy 11 bardzo różnią się od siebie i o jakieś 1000 rpm wcześniej powinny być już do siebie zbliżone. Zwróciłem więc uwagę na grupę 3. Tam okazuje się że nigdy wartości nie są do siebie zbliżone prócz najniższych obrotów. Czy dobrze myślę, że mogę mieć trzepnięty przepływomierz? Na pewno spróbuję go wyczyścić, jednak może na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Ktoś sprawdzał czy przepływomierz z 1.9 TDI pasuje jako tako do 2.5 TDI, tak dla pobieżnego testu różnicy w odczytach? logi: http://www.directupload.net/file/d/4057/ucj7oujr_png.htm wykres MAF: http://www.directupload.net/file/d/4057/pa6sd2yf_png.htm wykres turbo: http://www.directupload.net/file/d/4057/xzs9waex_png.htm Będę wdzięczny za Wasze przemyślenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...