Witam
Chyba jestem zmuszony do odwiedzenia każdego z wątków, bo każdy to inny temat!
Ale zaczną od silnika !
Niedawno zakupiłem autko , używane z przebiegiem ok. 150k km.
W związku z tym mam kilka pytań odnośnie przyszłej eksploatacji tego motoru .
Mam książkę serwisową + historię serwisową ale jak to jest w życiu, lepiej dopatrzyć coś samemu niż potem z jakiegoś powodu zgrzytać zębami.
Wypunktuje pytania aby zachować pewien porządek !
1. W książce wymiana paska przy 180k km. Czy wymiana powinna odbyć się przy tym przebiegu ?
a) Jakie są orientacyjne koszty wymiany rozrządu ?
Czy musi się tego podjąć autoryzowana stacja ?
c) Mogę wykonać to wcześniej ?
oprócz tego wychodzi sprawdzanie filtra cząstek stałych (Diesel Particulate Filter) .
Z tego co mi powiedział sprzedawca autka, pojazd ten nie ma zamontowanego DPF, czy ktoś na forum jest zorientowany:
2. Jak sprawdzić czy filter jest czy nie?
a) Jeżeli już jest , to jakie czynności sprawdzające wykonać aby otrzymać pewne wnioski nt. stanu zużycia tego elementu ?
Czy filtr ten trzeba wymienić na nowy czy podlega regeneracji i jakie są koszty tego ?
3. Filtr powietrza co 90k km ?
4. Świece żarowe co 90k km lub raz na 6 lat ?
5. Filtr paliwa co 60k km?
6. Czy wymieniać pasek klinowy i przy okazji pompę wodną ?
Trochę naczytałem się na temat pompy oleju i duży z tym problem występuje w silniku poprzednika .
Problem dotyczy właściwie zbieraka ( imbus sześciokątny ) i gniazda we wałku !
7. Czy w tych silnikach 143 KM caga , też występuje tego tupu problem i czy należy to sprawdzić ?
8. Jakiej marki olej silnikowy i jaki rodzaj polecacie oraz czy wymiana jest średnio co 15k km ?
Wszystkie wartości podane z książce serwisowej pojazdu, wartości dotyczące określonego modelu silnika jak w temacie.
Z góry dziękuję za udział w wątku
Pozdrawiam
PS Edytowałem wątek w związku z dopisaniem pytania nr. 8