Skocz do zawartości

domin-dk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O domin-dk

Informacje

  • Imię
    Dominik
  • Miasto
    Syców

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia domin-dk

0

Reputacja

  1. Witam. W A4b6 będę wymieniał osłony ale zastanawia mnie jak to zrobić i jakimi opaskami najlepiej zacisnąć osłony na maglownicy bo tam jest mało miejsca. Proszę o radę bo raczej nie chcę na trytytki.
  2. Witam! U mnie pióra też kończą żywot a ramiona mam te "nietypowe" do których pasują tylko dwa rodzaje wycieraczek i są dosyć drogie a wytrzymują góra dwa lata (miałem bosch i valeo) a pierwsza wymiana to zrobiłem podmiankę samych gumek bo nie mogłem kupić do tych ramion i też dwa lata .Prawdopodobnie też będę wymieniał na komplet od b7 ale po przeczytaniu całego tematu zastanawia mnie jedna dosyć istotna rzecz a mianowicie trwałość.Średnio gumy te lepsze wytrzymują dwa lata a przez ten okres moja Audi pokonuje ok.30 tyś.km ale ja zawodowo jeżdżę ciężarówką i rocznie robię lekko ponad 100tyś.km a pióra wycieraczek spokojnie wytrzymują ok. dwóch lat i w związku z tym nasuwa się pytanie czy do ciężarowych robią lepsze pióra -odnoszę takie wrażenie a może to że tam jest szyba w pionie i bardziej płaska ma jakieś znaczenie. Może to dobre rozwiązanie kupić takiej długości pióro np.prod.Hella i przekładać samą gumkę jak to robi kolega Fido?
  3. Zdublowałem i nie zwróciłem uwagi literkę ''w''a reszta jest dobrze.Poszedłem do garażu żeby sprawdzić na spokojnie i ustalić te numery z opakowań oryg.części.I znalazłem tj.zestaw naprawczy rozrządu 038 198 119; rolka napinająca 045 109 243 C; rolka odwracająca 045 109 244 A; pasek rozrządu 038 109 119 P . Mała niewiadoma dot. pompy wody bo mam starą oryg.montowana jeszcze u gebelsa przy wym. rozrządu w 2004r. z numerem na kole zębatym 038 121 031F oraz z numerem na korpusie aluminiowym 038 121 019 B.Czy ta pompa jest taka sama co 038 121 011 CX lub 038 121 011 JX bo patrząc na forum to takie pompy są wymieniane jako oryginały z ASO.Ktoś może to sprawdzić?
  4. Witam chcę kupić rozrząd w aso skoda ale w skodzie nie mogą znaleść takich częci do audi bo w bazie nie mają silnika awx jedynie jak podam numery oryg.częsci to wtedy skompletują. Proszę jeżeli ktoś mógłby mi podać numery tych częścitj.paskii,rolki,napinacze,pompa cieczy to będę wdzięczny.Audi A4(B6) 2001r vin: WWAUZZZ8EZ1A018012.
  5. To przydatna informacja dotycząca dat ale chyba tylko na oryg.opakowaniu z aso.CONTITEH oraz DAYCO (taki mam obecnie) to wiem że wiodą prym w montażu fabrycznym i w oryg.częściach dlatego inne paski to taka ''niewiadoma''.Chcąc w zestawie SKF zamienić pasek na DAYCO to cena zestawu pójdzie w górę.
  6. Nie odważyłbym się jeżdzić dłużej tylko zastanawiam się zanim dokonam zakupu czy jest sens wydać więcej kasy skoro za tą samą cenę mam dodatkowo drogi(jakbym kupował osobno ok.400zł) nap.hydr. renomowanej firmy skoro i tak po 5-6u latach trzeba wymieniać.Części kupuję w sklepie które działa chyba ze 20 lat więc raczej pewne żródło.I taka myśl przychodzi mi do głowy po przeczytaniu odp.od Pathorda skoro audi zaleca paski na 90 tyś.km to SKF jako producent takich pasków nie zrobi części o krótrzej żywotności niż tego wymaga producent samochodów,chyba w praktyce wygląda to inaczej. A co do daty to spr.na opakowaniu ostatniego zestawu z aso na naklejce serwisowej są dwie daty ;pierwsza z datą prod.z rokiem 2008 (wtedy kupowałem)a druga z rokiem 2013 to chyba data ważn.- czas eksploatacji,bo raczej nie czas ''leżakowania''w magazynie.
  7. Witam w mojej a4 zbliża wymiana rozrządu.Na ori częściach z aso mam przejechane prawie 80 tyś.km w ciągu 6-u lat.Mam zamiar kupić znów w aso cena 580zł(pasek,rolka prow,rolka nap.)pompa 200 na wymianę ale rozważam zakup zestawu w sklepie z częściami INA lub droższy SKF 480 zł z pompą a ok.600zł z nap. hydraulicznym.Cenowo SKF wygląda bardzo korzystnie bo przecierz to górna półka ale na moje pytanie po ilu kilometrach należy go wymienić najczęściej od sprzedawców słyszę 60tyś.km a na zestawie org.z aso 90tyś.km(obecnie w eksploatacji) a nikt nie mówi o max.czasie eksploatacji. W aso audi powiedzieli ok. 6lat a w seacie nawet 7lat jeżeli nie zrobię kilometrów.Proszę o doradztwo w związku z tym wyborem,może ktoś wie lub wypraktykował paski z poza aso np.INA lub SKF,bo nie mam zamiaru dłuzej jeżdzić jak już sprawdzone 6 lat.
  8. Zawsze po zatankowaniu podczas zakręcania korka było słychać syczenie i paliwo schodziło(czyli się odpowietrzał) a wczoraj nie.Zawsze tak robię po to by sprawdzić czy odpowietrzenie jest sprawne a teraz nie działa jak powinno.Czy ktoś może wie w którym miejscu mogłoby się przytkać lub ma do tego schemat a może coś z korkiem nie tak?
  9. Po zatankowaniu pod sam korek chciałem odpowietrzyć zbiornik paliwa, jak przy każdym tankowaniu zakręciłem korek a tu nic nie słychać.Odkręciłem a paliwo dalej pod sam korek,czy mam zatkany odpowietrznik ?jak to powinno działać w moim modelu?
  10. czy przyczyną braku możliwości ust. kąta w moim przypadku jest wahacz pomimo braku luzów?
  11. Byłem na stacji diagnostycznej i okazało się że mam "pojechaną"zbieżność tylnej osi(zbyt duża zbieżność)i kąt prawego tylnego koła.Zbieżność ustawili kąt prawie też bo brakło 1 stopnia a kręcąc mimośrodem w wahaczu nie położy się więcej koło,zostawiam tak i zobaczę jak się prowadzi gdy będzie ślisko.
  12. Znalazłem przypadkowo na jakimś forum coś takiego : ''Zapewne chodziło o specjalną belkę do ustawiania zbieżności. Samochody z wielowachaczowym zawieszeniem z przodu muszą mieć ustawiana zbieżność na specjalnej belce ponieważ ustawia się na niej tzw krzywą zbieżności a reguluje się to śrubą która jest u góry na sworzniu drążka kierowniczego. A ta belkę podkłada się pod sanki i stawia na niej auto tak by przednie koła były w powietrzu. Jeżeli diagnosta mówi Ci, że w audi A6 , A4 lub pasacie B5 ustawia się zbieżność normalnie ( czyli tak jak w większości aut) to mijaj go szerokim łukiem. Prawie żadna stacja diagnostyczna nie ma na wyposażeniu takiej belki. W mojej mieścinie na kilka stacji tylko jedna ma ta belkę i to dlatego ze diagnostą jest gostek który pracował w servisie VW. Koszt takiego ustawienia to od 90 do 110 zł. W moim Pasku miałem źle ustawioną i delikatnie ściągał w prawo a przy większych prędkościach troszkę myszkował.''
  13. Panowie ja też mam ten sam problem prowadza na śliskim i równym asfalcie(wtedy można wyrażnie wyczuć)Zauważyłem to przy pierwszych oblodzeniach tej zimy i miałem odczucie że tył niestabilny.Wczoraj wymieniłem tulejki i łącznik tylnego stabilizatora,bo miały małe luzy a dzisiaj rano wyjechałem i na drodze szklanka i znów to samo więc sprawdzam czy przy gwałtownych i mocnych skrętach kierownicą jak auto się zachowuje-trzyma się i ESP też działa.Teraz druga próba -jadę i trzymam kierownicę bez żadnego ruchu nie skręcając i wtedy czuję wyrażnie że audi "chodzi"(wręcz uskakuje)na boki jakby w koleinach i myślę że to nie wina tyłu tylko raczej przód to powoduje. A co powiecie na cenę 400zł za sprawdzenie zawieszenia,ukł. kierowniczego i sprawdzenie geometri w ASO.Jeżeli będzie konieczność ustawienia zbieżności to 100 więcej.Bo żeby geometria była prawidłowa to nigdzie nie może być luzu a jadąc do stacji diagnostycznej sprawdzą zbieżność skasują prawie 100wę powiedzą że wszystko ok. a wyjedziesz i dalej to samo to jedziesz do nast.szpeca i znów bulisz i znów się wnerwiasz aż się uzbiera z tego prawie to samo co w ASO.Może nie do końca mam zaufanie co do aso ale również brak do okolicznych diagnostów. Może to jakaś podpowiedż dla innych bo w moim modelu nie ustawia się kątów kół tylnych zapewnili mnie mnie w aso a okoliczni mechanicy zalecają ich ustawienie.
  14. Powiat Oleśnica, witam Was Dominik
×
×
  • Dodaj nową pozycję...