Skocz do zawartości

Mody09

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mody09

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mody09

0

Reputacja

  1. Ja już wcześniej też opisywałem, co dzieje się u mnie. Niestety żadna wymiana sterownika klimy nie pomaga, bo gdy robi się cieplej na dworze, zaczyna wszystko działać jak powinno. Chodzi o któryś z czujników, a jest ich ponoć 6, jak pisał na 1 stronie kolega Brochmit, nawet ładne schematy dodał. Ja u siebie mam wymieniony wadliwy silniczek, sterujący klapą, reszta ok, żadnych błędów i też mam, albo zimne na maxa, albo cieple powietrze ze wszystkich kratek. Wpływ na działanie ma temperatura zewnętrzna, więc trzeba przyczyny szukać w czujnikach, ale też za zimno, żeby cokolwiek rozbierać, nawet nie chciało mi się z tym użerać
  2. Należałoby sprawdzić wszystkie czujniki, jak i zaadaptować klimatronik. U mnie adaptacja nie pomogła niestety, a miałem 2 panele o tym samym oznaczeniu. Pechem byłoby, gdyby okazało się, że oba mają jakąś wadę i to jednak przez panele, ale muszę sprawdzić czujniki najpierw, żeby mieć pewność, a za nie jeszcze się nie brałem, bo nie miałem nawet kiedy..
  3. VAG powinien wtedy pokazywać, że przekłamuje, czy jakikolwiek błąd? Który z tych wszystkich może najprawdopodobniej być wadliwy?
  4. A czy jest możliwość, że tak się dzieje, dlatego, że moja chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna? Mam zamiar na wiosnę ją wymienić, bo puszcza środek i muszę 2 razy w sezonie ją napełniać. Tylko, czy przez nią może teraz się tak dziać? Wydaje mi się, że nie, bo w trybie econ dzieje się to samo, że mimo 18*C ustawionych na panelu, grzeje na maxa. Dziwi mnie, że ma na to wpływ temperatura zewnętrzna jak już pisałem wcześniej
  5. W B6 ile jest dokładnie czujników temperatury? Chyba 3, tak? Jeden na zewnątrz, który daje sygnał też do komputera o temperaturze zewnętrznej, kiedy jest uszkodzony, to często podaje złe wartości na wyświetlacz FISa, no i chyba na VAGu by pokazało, że jest z nim coś nie tak. Drugi jest koło wszystkich silniczków sterujących klapami itp, pod schowkiem, a trzeci gdzie? Koło czujnika światła? Czy tam i jeszcze w panelu klimy jest czwarty?
  6. Zmiana panelu nic nie da. Skąd ta pewność ? Jakieś inne pomysły ? Ja zmieniłem panel i zaadaptowałem go, skasowałem błędy, wszystko książkowo, jak trzeba i nic to nie dało. Przyczyna tkwi w czymś innym, dokładnie nie doszedłem jeszcze w czym, u mnie jest to samo, chociaż po ostatniej zabawie VAGiem problem zdarza się coraz rzadziej, albo powiem tak, coraz częściej nawiewy działają, jak powinny. Na początku było to tylko wtedy jak temperatura na zewnątrz była przynajmniej 5*C, wtedy działało wszystko ok. Jak jest zimniej, to już właśnie tylko grzało na maxa mimo ustawionych 18*C. Dodam, że błędów w klimie nie mam, był jeden silniczek padnięty, ale po wymianie i skasowaniu błędów nic nie wyskakuje, a problem jest nadal. W moim temacie koledzy zaproponowali sprawdzić sterownik silnika (po numerze i opisie błędu jaki wyskakuje, bo wyskakiwało że jest problem z komunikacją z klimą przez sterownik silnika), ale tam też sucho, żadnej wilgoci. Jeszcze muszę zajrzeć do modułu komfortu jak wygląda sprawa. Jak nie, to będziemy kombinować dalej. Dwa panele klimy, oba sprawne jak się okazuje, wszystkie silniczki ok podkreślam. Może ktoś się już z tym uporał?
  7. Ja u siebie doszedłem do tego nie wiedząc który z silniczków jest padnięty w taki sposób, ze zdemontowałem schowek i podłączyłem VAGa, a następnie wyświetliłem błędy, wyskoczył jeden,ale już nie pamiętam co to było i po kolei odłączałem każdy z silniczków na wtyczkach i za każdym odłączeniem skan i po odłączeniu czwartego z kolei ilość błędów się nie powiększyła, czyli wiedziałem który jest padnięty. Wymieniłem na sprawny i bez błędów. Tylko jak widać u mnie jest co innego chyba przyczyną...
  8. Dziś wyciągnąłem sterownik silnika, wszystko tam gra, odpływy ok, zero wilgoci czy wody. Ponownie podłączyłem VAGa i sprawdziłem błędy, na klimatroniku nic, w sekcji silnika to co było, tylko dodam jeszcze, że ostatnio nie napisałem wszystkich błędów. Ogólnie wygląda to tak: Wednesday, 18 December 2013, 17:43:53 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 FP Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1467 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63351 Additional Info: WAUZZZ8E92A114316 AUZ6Z0A0245068 3 Faults Found: 17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus P1586 - 35-10 - - - Intermittent 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-10 - - - Intermittent Z tego co się domyślam, to pierwszy dotyczy zaworu, poduszki pod silnikiem, tak? Co do drugiego nie mam pojęcia, a trzeci był już podany przez Was. Ogółem chyba dalej jestem w lesie.. Dziwi mnie to, że wystarczy +5*C na zewnątrz i wszystko działa normalnie. Koledzy, co jeszcze sugerujecie?
  9. Będę musiał to sprawdzić, zwłaszcza, że wiem, że znajomy mechanik robił mi coś ze sterownikiem silnika, bo poprzedni właściciel zniszczył z niego obudowę z nieznanych mi powodów i właśnie dostawała się tam wilgoć czy woda. Może zrobił to źle. Dzisiaj zauważyłem, że jak jest cieplej, czyli te 5-6*C na plusie na zewnątrz, to nawiew zachowuje się normalnie, cały zakres temperatur działa, czyli wychodziłoby na to, że wilgoci nie ma i wszystko ok? Muszę zajrzeć do tego sterownika, jak wygląda obudowa i sam sterownik.
  10. Mam swój panel i kupiony z forum inny, o tym samym oznaczeniu. Zaadaptowany, bez błędów. Problem jest dalej ten sam Może ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie odnośnie błędu? Z czym to może być związane?
  11. Więc po zdiagnozowaniu i adaptacji klimatronika, VAG nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie wartości wg opisu. Ogólnie w opcjach klimy, nic nie wykrywa, niby wszystko jest ok, ale leciałem całe auto po kolei i w sekcji silnika, wyszło coś takiego: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-10 - - - Intermittent Czy to może być przyczyną? Co to w ogóle oznacza? ---------- Post dopisany 16-12-2013 at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany 13-12-2013 at 12:57 ---------- Koledzy i jak? Nikt nie ma żadnych pomysłów?
  12. Dziś, tzn. wczoraj już mu to pokazałem, to zrobił wielkie oczy i zdziwioną minę Jeśli faktycznie każdy kabel da radę, to sobie taki kupię i sam będę działał, tak chyba najlepiej, najpewniej i najprościej
  13. Właśnie nie, bo sam VAGa nie posiadam, a znajomy twierdzi, ze jego VAGiem nie da się tego zrobić, albo po prostu sam nie wie, że się da. Robiony był tylko jakiś test klimatronika, gdzie każdy silniczek po kolei był uruchamiany. Ja jestem praktycznie zielony z VAGa, więc może sam kabel wystarczy do laptopa, żeby sobie z tym poradzić?
  14. Dokładnie, nawet jak dam HI i zejdę do 18*C, dalej grzeje jakby było na HI. Błędów nie ma. Zastanawia mnie tylko dlaczego silniczek odpowiedzialny za regulacje temperatury działa tylko w dwóch skrajnych płaszczyznach, na LO i wystarczy dać 18*C i już ustawia się na HI, mimo, że na wyświetlaczu klimatronika jest 18*C. Może to on fiksuje? Ale wtedy na VAGu pokazałoby błąd.. ---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ---------- Zauważyłem jeszcze, że dając na jednej strefie LO, a na drugiej np 18*C to obie strony dmuchają prawidłowo tzn. jedna zimna, druga ma te 18*C i wtedy regulacja działa, ale pod warunkiem, że na jednej pozostaje to LO i wtedy druga strefa działa płynnie do samego HI, ale jak juz dojdzie do HI i w strefie LO zmienię na np 18*C to obie dmuchają jakby były na HI. I tak samo jest gdy na obu mam ustawione np 18*C dmuchają jakby były na HI
  15. Tak kolego, ale chodzi o to, że temperatura jest wysoka, ustawiając w trybie econ czy na klimatyzacji, temperatura jest jak na HI, grzeje na maksa mimo ustawionych 18*C w aucie nie da się wysiedzieć z ciepła. Zasadę działania klimatronika znam, chodzi właśnie o to, że on nie działa jak powinien. Nie rozumiem dlaczego temperatura zewnętrzna ma na to wpływ. Termometr pokazuje mi dobre wartości temperatury zewnętrznej, więc czujnik jest sprawny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...