Skocz do zawartości

majko

Pasjonat
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O majko

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Malbork

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2018
  • Silnik
    1.4 TFSI
  • Kod silnika
    CVNA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. majko

    Opona 195mm na felgę 7.5J

    Według tabelki dostępnej w internecie minimalna szerokość opony na fele 7,5 to 205.
  2. Jest o tym kilka wątków na różnych forach jak i na YouTube.
  3. Witam, Jeśli ktoś z was pomimo braku błędów w skrzyni automatycznej ma uwagi co do pracy skrzyni, to polecam wykonać reset skrzyni za pomocą kickdown według poniższej procedury: 1. Skrzynia ustawiona w trybie parkingowym, zaciągnięty ręczny; 2. Wciskamy pedał gazu wraz z kickdown i trzymamy cały czas; 3. Uruchamiamy zapłon (bez uruchamiania silnika) i trzymamy kickdown przez 60 sekund; 4. Cały czas trzymając kickdown wyłączamy zapłon i czekamy kolejne 60 sekund z kickdown; 5. Puszczamy pedał gazu, wychodzimy z samochodu, zamykamy i otwieramy samochód. Ja u siebie (skrzynia 0CK) od jakiegoś czasu zauważyłem wyczuwalną zmianę biegu z 1 na 2 (ale nie szarpanie) oraz trochę słabszą kulturę pracy skrzyni, niż miało to miejsce wcześniej. Po wykonaniu powyższej procedury zmiana z 1 na 2 odbywa się już płynnie, a sama skrzynia pracuje dużo bardziej kulturalnie. Jeśli macie uwagi co do pracy skrzyni to myślę, że warto spróbować powyższą procedurę, nic to nie kosztuje oraz nie wymaga jakiegokolwiek programu typu VCDS.
  4. Witam, posiadam podłączony carlinkit 5.0, czy u was też tak jest, że bardzo rzadko android auto uruchamia się automatycznie i trzeba wejść w "audi smartphone interface", do "menadżera połączeń" i w pozycji "audi smatphone" wybrać telefon? Czy jest jakaś opcja żeby działo się to zupełnie automatycznie lub inny adapter, który działa zawsze automatycznie?
  5. Czy jak jest zimno i dopóki się nie rozgrzeje i ciężko wchodzi 2 bieg z 1 a jak się nagrzeje to już wchodzi normalnie to jest to 100% wina oleju w skrzyni? (nie jest oryginalny). Dodam, że jak jest zimny i wrzuci się z 1 biegu na 2 bieg przez luz to wchodzi dużo lżej, jednak nie idalnie. Obecnie bym powiedział, że dopóki się nie rozgrzeje to podczas pierwszych wrzuceń 2 biegu czuć w połowie wchodzenia 2 biegu opór, który musi przejść lewarek (jak by o coś haczył lub coś musiał przepchnąć), a czasem nawet i metaliczny dźwięk przy tym słychać jak za szybko się wykona przełożenie.
  6. z ciekawości odłączyłem kostkę od egr, no i się przejechałem i nie wyświetlił się żaden błąd, czy to normalne? nie powinna się zaświecić jakaś kontrolka?
  7. Tak, drgania były przed i to juz od grubo ponad roku je mam, a jeśli chodzi o montaż silnika go gościu sprawdził wszystko po kolei i zna się na rzeczy, także raczej nie obstawiłbym tu silnika.
  8. Tylko, że 3 tygodnie temu odebrałem auto od mechanika, spadł mi pasek rozrządu no i przyklapły zawory i dźwigienki, mechanik (gościu na codzień pracujący w aso) wyminił wszystkie zawory, 8 dźwigienek zaworowych, uszczelki zaworowe, panweki, uszczelkę pod głowicą, kompelt uszczelniaczy i śrub do pompek i inne uszczeleczki, dodatkowo miałem sprawdzane na maszynie w jakim stanie są pompki i nie wymagały regeneracji, gościu sprawdził szczegółowo kompem całe auto i mówił, że jeśli chodzi o wszystkie paramety z kompa to wszystko jest porawnie. Auto tak jak drgało w tym zakresie obrotów przed ta naprawa i i spadnięciem paska rozrządu, tak i po naprawie drgania są te same, ręce opadają, już w 3 mechaników byłe w tym u gościa co naprawdę niby ma pojęcie o autach VW, w firmie 2 auta zrobił i jeżdzą jak bajka, a z moim cholera wie co jest...
  9. Wczoraj dotarła do mnie kryza z wypukłością autorstwa piotrsob1, no i po założeniu i przejchaniu prawie 100 km zero jakichkolwiek błędów. Czyli dla tego typu silników kryza z wypukłoscią nie blokuje łopatki od egr. Jednak w moim wypadku drgania się zmniejszyły ale nie zniknęły, za to poprawiła się kultura pracy silnika, szczególnie przy wchodzeniu na wyższe obroty. U mnie drgania nie występują przy przyśpieszaniu tylko przy jeździe ze stałą prędkością w zakresie 1800 - 2100 obrotów oraz przy tych samych obrotach na luzie, widać zeresztą jak mam te obroty na luzie, że silnik pod maska zaczyna się bujać na boki gdy druga osoba trzyma obroty w tym zakresie. Może jeszcze średnica otworu na środku kryzy ma znaczenie... Naprawdę wielke słowa uznania dla kolegi Piotra za jego pomysł, a przede wszystkim za bezinteresowny wkład włożony w pracę dla kolegów z forum.
  10. https://www.youtube.com/watch?v=36D_joTapuc Pod tym linkiem jest filmik pokazujący pracę tej łopatki od egr i jak widać to wychodzi ona wysoko i tak jak w moim przypadku znacznie haczy o kryzę i odstęp tak jak napisał kolega SotoM musiałby mieć z 10 mm (rurka na tyle nie odejdzie). Jakieś sugestie co do możliwego zastosowania kryzy, o którą nie haczyła by łopatka od egr? Kolega SotoM wspomniał jeszcze o wyjęciu środkowego trybiku z egr, to zapewne unieruchomi tą łopatkę. Czy egr będzie wtedy cały czas w trybie zamkniętym? Czy wykonując wyjęcie trybika, kryza i komputerowe odłoczenie egr to wszystko chodziłoby dobrze?
  11. A gdybym nie dał tej kryzy przy metalowej rurce od strony połączenia z egr tylko z drugiej jej strony to by nie zawadzała o nic ta blaszka i działało by to tak samo? z czym łączy się ta rurka z drugiej strony?
  12. dokładnie taki , powiem szczerze, po przeczytaniu 10 stron postów ostro się zdziwiłem, że nie trybi skoro innym w blb trybiło
  13. Jeżeli otwór na tym zdjęciu ma 9 mm , jest okrągły i wywiercony na środku , to ja idę spać, bo wypiłem parę drinków i nie powinienem się już chyba udzielać na zielono zaznaczyłem otwór który był w pierwszej wersji, kolejny dodany na niebiesko to juz były kombinacje tam gdzie uderzało łożysko w blaszke, po tym jka pierwsza wersja się nie sprawdziła (zaznaczony na zielono otwór)
  14. No właśnie tak samo dałem jedną podkładkę, i również zastosowałem frez na otworze, a sam otwór myślę, ze z pomyłką do 0,5 mm był na środku, do tego później zfrezowałem całą blaszkę na środku na kole o średnicy 3 cm zapewniając dodatkowy 1 mm luzu (czyli gdziś tak jak bym dał z 3-4 podkładki) i dalej błąd, a łopatka egr zostawiała ślad metalicznego otarcia na blaszce.
  15. Tylko jak w ciągu całego tematu poszczególne osoby pisały to robiły blaszke w blb z otworem 9 mm i 2 podkładki z uszczelek i było ok, ja też mam blb i dlaczego akurat tutaj potrzeba aż 10mm odstępu? Czy nie ma innego rozwiązania? no tylko, że po wyjęciu blaszki gdy wykazało błąd okazało się że został na niej ślad ingernecji zapewne tej łopatki of egr i nie był on na środku tylko 10 mm w bok tak jak w środku niebieskiego kółka na zdjęciu, które zamieściłem na zdjęciu kilka postów wcześniej... a co do tego odstępu co kolega wspominał wcześniej że musi być 10 mm to się zgodze ze nie wykonalne bo ta metalowa rurka odchyla się max na 3-4 mm od zaworu egr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...