-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O ali1983

Informacje
-
Imię
Marcin
-
Miasto
Żurawiec
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1998
-
Silnik
1.6 i
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
zbieżności jeszcze nie sprawdzałem. samochód zawsze naprawiam u tego samego mechanika (mój znajomy) i nie mam co do jego pracy żadnych zastrzeżeń. p.s. czy mogę zmienić opony tak żeby strona wewnetrzna była za zewnątrz póki jeszcze nie sa totalnie zjechane?
-
Witam. Mam mały problem z zawieszeniem z tyłu. W zeszłym roku w styczniu zakładałem nowe oponki. Obie stare były mocno zdarte od wewnątrz. Wulkanizator stwierdził, że luz na belce. Pojechałem na szarpaki i faktycznie wyszło, że tuleje są do wymiany. Założone tuleje SWAG i myślałem, że mam spokój. W tym tygodniu robiłem zawieszenie z przodu i była okazja obejrzec co nieco i z tyłu. I okazuje się, że znów na oponach od wewnątrz nie ma bieżnika. Dziś jeszcze raz popodnosiłem koła. Jest minimalny luz w płaszczyźnie pionowej, ale mechanik mówi, że trochę być musi, bo tam sa łożyska stożkowe i jak za mocno dociągnie to je szlag szybko trafi. Opony maja ok 18tys km. ciśnienie staram sie pilnować. Zdarte mniej więcej do 1/4 szerokości. Pół roku temu robiłem hamulce z tyłu + nowe łożyska. Samochód po przejściach, bo obity po obu stronach na drzwiach tylnych pasażera, ale po stłuczce nie widać było aby koła oberwały.
-
Podłączyłem się dziś pod komputer. Wyświetlił sie komunikat typu "brak łączności ze sterownikiem klimatyzacji" panel działa, mam sterowanie siłą nadmuchu i kierunkiem.
-
Akurat termostat był wymianiany i działa. Z tego co rozmawiałem ze znajomym mechanikiem to nastawy klap trzebaby zrobić, a to że powietrze leci nie za ciepłe to gaz też dużo zabiera. Wczoraj sprawdziałem, przejechałem sie i na lpg i na benzynie i na Pb leci cieplejsze.
-
Czy mogę to zrobić z panelu klimatronica czy muszę sie podpiąć pod komputer? Zajomy mechanik ma program do diagnostyki audi (vcsd?) tylko jak to pokolei zrobić?
-
2100zł - mnie tyle wyszła wymiana silnika z robocizną i częściami. olej nie znika, ale ten motor pali ciut więcej lpg. niedługo przegląd gazu to wtedy powiem, żeby podregulowali co trzeba.
-
Witam. Mam taki problem z ogrzewaniem w swojej Audicy. To, że słabo grzeje to podejrzewam, że nagrzewnica jest przytkana (choc oba węże są ciepłe), ale muszę długo czekać aż to pseudociepłe powietrze zacznie wogóle lecieć. Od momentu jak wskaźnik pokaże 90 stopni to jeszcze ze 2 kilomtery muszę przejechać aż przełączy się na ciepłe. Nawet jak silnik jest już rozgrzany i np wyłącze go na 5-10 minut i ponownie uruchomię to i tak ze 4-5 kilometrów musze przejechać aż poleci ciepłe. Na panelu cały czas ustawione HI, klima wyłączona.
-
miałem taki sam objaw, często również przy wilgotnym powietrzu. jak już uruchamiałem samochód to starałem się aby chodził nie krócej niz ok 2 minuty (nawet wyprowadzając go tylko z garażu).
-
Trochę to trwało, ale wczoraj udało sie zakończyc zamianę silników. Było kilka różnic w czujnaikach (inne wtyki), inny kolektor wylotowy (ana ma krótszy, ale mocowanie to samo), mój kolektor ssący pasował bez problemu. Sprawa sie przeciągnęła, bo była pęknięta misa olejowa, ale to też dało radę zamienić. Z any pozbyłęm się takiej puszki w tylnej części silnika za głowicą (czujnik egr?) i w jego miejsce poszła zaślepka, niektóre przewody/rurki wodne też były inaczej wygięte ale to też poszło z mojego silnika i zamiast dwumasy założone zwykłe sprzęgło. Co do mojego ahl, po jego rozbiórce ukazał sie obraz nędzy i rozpaczy. Mechanik stwierdził krótko albo do tych 230k km trzebaby jeszcze ze 100 dołożyć, albo ma te 230 ale był strasznie piłowany...(zanim go kupiłem) w związku z tym, że zostało mi parę części, a nie mogę wystawić ogłoszenia na giełdzie, to to co mi zostało znajduje się na serwisie olx pod takim nickiem jak tu na forum.
-
Mam nadzieje, ze obedzie sie bez tego. Kolektor dolotowy w obu plastikowy ma ta sama uszczelke wiec moj dolot razem z przepustnaca powinien pasowac. Sonda tez zostaje moja. Mam nadzieje... 1.5 roku temu udalo sie zmienic dwumase na zwykle sprzeglo moze i teraz sie uda.
-
Za tydzień się przekonam. Dziś zakupiłem cały silnik z osprzętem, komputer, wiązkę, w papierach widnieje niecałe 120k km. W sieci znalazłem info, że są drobne róznice: ana ma elektroniczna przepustnicę i dwie sondy lambda.
-
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość przekładki silnika z ahl na ana. Mój ahl ma 230tys przebiegu i bierze litr na 400km, a nie chcę go rozbierać, żeby się nie okazał studnią bez dna (jaką już jest ten samochód...)
-
prawie rok już się bujam bez dwumasy. sprzęgło (sachs) twardsze, także pedał trzeba puszczać w miarę powoli. pozatym nic się nie dzieje.
-
no i pozbyłem się dwumasy założone koło sztywne od 1,6adp + sprzęgło sachs. za jakiś czas napiszę jak to się sprawuje.
-
rozebrane. okazała się padnięta dwumasa... tarcza wytarta do nitów. luz po obwodzie na kole zamachowym ok 5cm, wyczuwalny luz osiowy. pytanie czy można złożyć zwykłe sprzęgło ze zwykłym kołem tak aby to grało? ---------- Post dopisany 10-08-2013 at 12:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 20:04 ---------- post pod postem ale... w internecie znalazłem info na forum passata, że zmieniano (w silniku ahl) dwumasę na sprzęgło ze zwykłym kołem zamachowym, ale od silnika adp. czy ktoś jeszcze próbował takich praktyk? podobno też dwumasa od tdi pasuje (róznica w twardości sprężyn). używaną znalazłem za 120zł. i jeszcze jedno pytanie: sachs czy luk? 335zł sachs, ~550zł luk.