
kolbik
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
9 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O kolbik

-
Witam. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem, fakt :-) pokazały się wszystkie. Czyli spać spokojnie mogę, innej smarowniczki po przekręceniu kluczyka nie szukam i nie zobaczę, nikt mi jej nie wypiął. Dzięki!! Co do oleju, to wyjaśnię, że "zdradziłem" swojego mechanika z innym serwisem zza płota, miałem z nimi rozliczenia i taki olej mi wlali:facepalm: Cóż, trza będzie spuścić chyba, bo koledzy z forum wszyscy się śmiać będą, hańba i wstyd, a i autko się może obrazić Refleksja moja taka - znana dobrze - człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umrze.... ---------- Post dopisany at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany at 17:39 ---------- Cześć. Dopiero we środę będę u mojego starego, dobrego, mechanika, od lat niezmiennego (raz zdradziłem na olej i taka wtopa koledzy - skrytykowali) Ale wstępnie powiedział mi za pompkę oleju za ok. 300 - 350 zł + wymiana da radę raczej zrobić, więc jak zmienię, mogę Ci koszta podesłać. 900zł to dość sporo chyba....
-
No toś mnie trochę zmartwił z tym olejem bom już kasę popłynął. To co Mobil1? :-) A z tym czujnikiem i termostatem to sprawdzę faktycznie bo lata dość dziwnie ta temperatura. Termostat rozumiem, ale czemu czujnik też do wymiany?
-
Na badanie ciśnienia oleju i wymianę pompy (na 95% będzie trzeba - słowa mojego mechanika) jadę we środę. Dzięki za info.
-
Ok, dzięki za odpowiedź, chciałem dokładnie opisać temat ;-) - a odnośnie kontrolek kolega wiesgaj odpisał mi w dziale "elektryka" - poniżej wklejam... ...Nie wiem co z tym ciśnieniem ,zaprowadzisz do mechaniora to pomierzy .Natomiast co do kontrolek to cię uspokoję.Kontrolka od ciśnienia oleju nie świeci się z przekręceniem kluczyka.Dopiero jak silnik przekroczy 1,5tys.obrotów i nastąpi niedociśnienie to się oświeci. Zdejmij wtyczkę z czujnika to nie zaświeci, dopiero jak dodasz gazu.A engine check to dopiro przy awarii motorka ,ECU wysyła informację.
-
ok dzięki poczytam.
-
Poprosiłem, żeby wlali dobry. A co, nie za bardzo? W Oplu firmowym (4 lata 106 tyś) w firmowym serwisie leją Castrola. Jest ok. czy następnym razem inny wlać?
-
cześć. bardzo dziękuję za odpowiedź. martwiłem się na zapas, ale zapytać warto. bardzo dziękuję. dam znać co z ciśnieniem było. pozdrawiam.
-
Witam, zamieściłem posta w dziale "silniki" ale chyba powinienem tutaj - problem z ewentualnym brakiem kontrolek podstawowych na liczniku - proszę o podpowiedź - poniżej opis tematu - dziękuję Cześć. Chciałem powitać wszystkich i przeprosić od razu, jeśli gdzieś nie doczytałem na Waszym forum podobnego problemu. Zakupiłem piękną Audi A4 1,8T 1999r model 2000r z silnikiem ANB. Przebieg 183 tyś. Od razu wiedziałem, że oleje i rozrząd są do wymiany, co zrobiłem niezwłocznie. Olej wlany CASTROL 10W40. Autko chodzi rewelacyjnie, jest jednak mały problem. Przy normalnej jeździe, nic nie niepokoi, jednak jak silnik dostanie po zaworach, czyli 1,2,3 do deski prawie, zaczyna mrugać kontrolka ciśnienia oleju z sygnałem dźwiękowym. Sprawę sprawdziłem na komputerze w serwisie BOSCH i jak przypuszczałem, na wysokich obrotach zbyt niskie ciśnienie oleju. W zakresie obrotów niskich jest ok. Nawet jak ciśnienie zaświeci, żadnych niepokojących oznak/dźwięków odgłosów z silnika. Oczywiście tak nie jeżdżę, auto po prostu zgasiłem, po ponownym odpaleniu na wyświetlaczu jest ok i można jeździć (tylko bez szaleństw) i nic nie niepokoi, sprawdziłem tylko raz, zrobiłem ok. 60km spokojnie i znowu "decha" problem wrócił. Pogadałem z mechanikiem i poczytałem troszkę w wolnej chwili w necie, pewnie pompka oleju do wymiany. Autko we środę jedzie do mechanika w celu sprawdzenia ciś. oleju, itd, itp - mam jednak powiązane z tym pytanie odnośnie kontrolek właśnie, a nigdzie w necie nie znalazłem zdjęcia, czy podpowiedzi. Sorry, może debilne pytanie, ale spróbuję - jakie kontrolki po przekręceniu kluczyka w moim samochodzie (zegary podświetlane na biało, brak małych liczników od ładowania i ciśnienia oleju, wyświetlacz pośrodku nie ten duży, tylko mniejszy, pokazuje min. rezerwę, temperaturę, itd. - niestety nie mogę dołączyć zdjęcia, tak mi pisze w ustawieniach profilu :-( ) powinny się pojawić. Mnie świeci np. Epc, Air bag,itd. natomiast nie ma kontrolki "smarowniczki" oleju, która powinna być chyba w każdym aucie, nie ma także kontrolki Check engine, czyli tego żółtego "silnika". Pytanie, czy możliwe jest, że w tym modelu licznika tego nie ma, czy mam jakiś większy problem z silnikiem i np. poprzedni właściciel "wygasił" te kontrolki, chociaż wątpię bo auto do mnie przyjechało ok. 600 km, ja zrobiłem ok. 100km, a silnik chodzi na prawdę super i test komputerowy pokazał, że problem z ciśnieniem tylko na wysokich obrotach przy obciążeniu. Patrząc w "ostrym słońcu" na licznik widać te kontrolki o których wspominałem, a te których szukam brak. Zanim mojemu mechanikowi zacznę głowę zawracać z wyciąganiem licznika, może ktoś mi podpowie, czy szukam czegoś, czego nie ma :-) ? Drugie pytanie - czujnik temperatury chłodzenia silnika - bardzo czuły, tzn. po krótkiej jeździe ok. 8-12 min. pokazuje nieznacznie powyżej 60st - jak się wyłączy zapłon, zaczyna się dźwigać, jak się ruszy i włączymy ogrzewanie, leci szybko na dół znowu na 60st. W korkach pokazuje przed 90st i tak nie lata. Czy to norma, ponieważ nigdy w żadnym aucie temperatura mi tak nie goniła, ale powtórzę, autkiem jeździłem dopiero chwilkę... A i tak wystarczyło, żeby się dobrze poczuć :-) Przepraszam za "prymityw" moich pytań, sprawdziłem net wcześniej, ale jak bym nie wbijał, prowadzi mnie na "mrugające kontrolki" jak u mnie - a nie dowiedziałem się, jakie powinny być na tablicy, oprócz już tych "komunikacyjnych". Z góry dziękuję za pomoc, jeśli mam coś dopisać, co naprowadzi Was na to jakie mam zegary, to podpowiedzcie (poszperam, jak jpg-a dołączyć), ale sądząc po postach, Wasza wiedza przekracza moją o lata świetlne. Pozdrawiam - Grzegorz.
-
Cześć. Chciałem powitać wszystkich i przeprosić od razu, jeśli gdzieś nie doczytałem na Waszym forum podobnego problemu. Zakupiłem piękną Audi A4 1,8T 1999r model 2000r z silnikiem ANB. Przebieg 183 tyś. Od razu wiedziałem, że oleje i rozrząd są do wymiany, co zrobiłem niezwłocznie. Olej wlany CASTROL 10W40. Autko chodzi rewelacyjnie, jest jednak mały problem. Przy normalnej jeździe, nic nie niepokoi, jednak jak silnik dostanie po zaworach, czyli 1,2,3 do deski prawie, zaczyna mrugać kontrolka ciśnienia oleju z sygnałem dźwiękowym. Sprawę sprawdziłem na komputerze w serwisie BOSCH i jak przypuszczałem, na wysokich obrotach zbyt niskie ciśnienie oleju. W zakresie obrotów niskich jest ok. Nawet jak ciśnienie zaświeci, żadnych niepokojących oznak/dźwięków odgłosów z silnika. Oczywiście tak nie jeżdżę, auto po prostu zgasiłem, po ponownym odpaleniu na wyświetlaczu jest ok i można jeździć (tylko bez szaleństw) i nic nie niepokoi, sprawdziłem tylko raz, zrobiłem ok. 60km spokojnie i znowu "decha" problem wrócił. Pogadałem z mechanikiem i poczytałem troszkę w wolnej chwili w necie, pewnie pompka oleju do wymiany. Autko we środę jedzie do mechanika w celu sprawdzenia ciś. oleju, itd, itp - mam jednak powiązane z tym pytanie odnośnie kontrolek właśnie, a nigdzie w necie nie znalazłem zdjęcia, czy podpowiedzi. Sorry, może debilne pytanie, ale spróbuję - jakie kontrolki po przekręceniu kluczyka w moim samochodzie (zegary podświetlane na biało, brak małych liczników od ładowania i ciśnienia oleju, wyświetlacz pośrodku nie ten duży, tylko mniejszy, pokazuje min. rezerwę, temperaturę, itd. - niestety nie mogę dołączyć zdjęcia, tak mi pisze w ustawieniach profilu :-( ) powinny się pojawić. Mnie świeci np. Epc, Air bag,itd. natomiast nie ma kontrolki "smarowniczki" oleju, która powinna być chyba w każdym aucie, nie ma także kontrolki Check engine, czyli tego żółtego "silnika". Pytanie, czy możliwe jest, że w tym modelu licznika tego nie ma, czy mam jakiś większy problem z silnikiem i np. poprzedni właściciel "wygasił" te kontrolki, chociaż wątpię bo auto do mnie przyjechało ok. 600 km, ja zrobiłem ok. 100km, a silnik chodzi na prawdę super i test komputerowy pokazał, że problem z ciśnieniem tylko na wysokich obrotach przy obciążeniu. Patrząc w "ostrym słońcu" na licznik widać te kontrolki o których wspominałem, a te których szukam brak. Zanim mojemu mechanikowi zacznę głowę zawracać z wyciąganiem licznika, może ktoś mi podpowie, czy szukam czegoś, czego nie ma :-) ? Drugie pytanie - czujnik temperatury chłodzenia silnika - bardzo czuły, tzn. po krótkiej jeździe ok. 8-12 min. pokazuje nieznacznie powyżej 60st - jak się wyłączy zapłon, zaczyna się dźwigać, jak się ruszy i włączymy ogrzewanie, leci szybko na dół znowu na 60st. W korkach pokazuje przed 90st i tak nie lata. Czy to norma, ponieważ nigdy w żadnym aucie temperatura mi tak nie goniła, ale powtórzę, autkiem jeździłem dopiero chwilkę... A i tak wystarczyło, żeby się dobrze poczuć :-) Przepraszam za "prymityw" moich pytań, sprawdziłem net wcześniej, ale jak bym nie wbijał, prowadzi mnie na "mrugające kontrolki" jak u mnie - a nie dowiedziałem się, jakie powinny być na tablicy, oprócz już tych "komunikacyjnych". Z góry dziękuję za pomoc, jeśli mam coś dopisać, co naprowadzi Was na to jakie mam zegary, to podpowiedzcie (poszperam, jak jpg-a dołączyć), ale sądząc po postach, Wasza wiedza przekracza moją o lata świetlne. Pozdrawiam - Grzegorz.
-
Cześć. Miło mi dołączyć do tak szacownego grona. Kilka dni temu, po głębszym przemyśleniu nabyłem Audi A4 B5 z silnikiem 1.8T - wersja AVANT. Zawsze podobały mi się autka z pod znaku czterech kółek, jednak nie sądziłem, że po kilku chwilach za kierownicą, człowiek będzie tęsknił za jazdą, szczególnie, że na co dzień jeździ dość sporo. Pozdrawiam.