
krakus57
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
6 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O krakus57

-
Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7
krakus57 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
PT Tomasz Dziękuję , ale nie ma CZEGO. Ponieważ stary jestem ( 66 latek ) wiec daaaaawno nauczyłem się liczyć szczególnie na zasadzie : " Umiesz liczyć , no to licz na siebie ". Życzę Waści szerokiej drogi , mało wizyt w warsztatach oraz kultury na polskich drogach. ( ewidentnie BOJĘ się tutaj jeżdzić . Bywa ) Serdecznie Waści pozdrawiam MJR wraz samochodzikiem , rodziną i dwoma kotami -
Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7
krakus57 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
PT Tomasz Kupiłem tego roku w styczniu w czasie pobytu u rodziny w Niemczech wszystkie oleje z zapasem - w związku z remontem skrzyni . Więc do skrzyni ( 10 L ), mechanizmu różnicowego ( 3 L) , przy okazji do silnika (10 L + filtr ) wszystko wg ksiązki serwisowej ( czyli z serii VW ). Im więcej tym większy rabat !( takie dla znajomych - Sonder angebote ) Z rozliczenia wynika ,że za olej do skrzyni 1 litr kosztował mnie w przeliczeniu 56 zł. W polskim serwisie najtaniej chcieli 92 zł ( były też po 122 zł za 1 L ) . Nie ma jak kochany kraj ! serdecznie pozdrawiam MJR -
Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7
krakus57 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
Witam Bart -S Nalezy pamietac ( m.in za pomoc bezinteresowną ) . Zatem A-6 2.5 tdi z multitronikiem , po jej remoncie w marcu zrobiła juz 22 000 km i chodzi super. Zgodnie z zaleceniami po 5000 km po remoncie wymieniono statycznie olej . Weszło jak w mądrych książkach pisze równe 4 litry - na 5, 7 litra przy zalewaniu skrzyni po remoncie. Koszt 228 zł ( olej ) . Warto. Jeszcze raz Ci dziękuję !! i ... NIE BAĆ się multitronika . Należy o niego dbać !!! . Nie tylko o niego o autko też . Zresztą jak o każde - a nie narzekać ( czytaj OSZCZĘDZAĆ...głupio lub imponować. Wole mieć wymienione tarcze i klocki i stalowe felgi niż aluminiowe bez nowego układu hamulcowego. Na całe szczęście mam to i to , nawet przy kompletach opon zimowych . Polecam nie jeść to dopiero oszczędność - a jaka skuteczna ) . Jak się dba tak się ma. A każde auto się " odwdzięczy ". Nie ma złych aut są tylko żli posiadacze. PS. Żeby było ciekawiej olej zalewano przez .... odpowietrznik skrzyni. Trochę to trwało . Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów . MJR -
Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7
krakus57 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
Jeszcze raz powtarzam !! NIE DAJCIE sie zdemonizować !!! Multitronic jest latwa skrzynia do naprawy !!! Ważna jest eletronika. Ale ta się nie psuje . Elementy do naprawy _ bieznie : szlif ( innej mozliwosci nie ma ) jeżeli chodzi o koszta . Całośc 200 - 300 zł , Zakladajac ,ze sa one nie przebiegnięte/ wytarte wgłebnie do 0.3 mm ( max ) . Wystarczy wtedy zmiana łancucha i uszczelnienia . ! Same inne mechaniczne uszkodzenia nie maja wtedy szans zaistnienia jezeli pompa olejowa jest sprawna . Sprawdzić trzeba pompe ( rozebrac ) i... to wszystko . Pozdrawiam MJR ---------- Post dopisany at 20:53 ---------- Poprzedni post napisany at 20:33 ---------- Co do wyjasnienia ! Po rozebraniu skrzyni okazało sie że : 1./ sterownik był OTWORZONY ( tzn przecieta obudowa ) i stad dostały si e opary oleju . Mimo to skrzynia " ciagneła " na przód - wstecz bez oporów ale nie" przerzucała " przełożen . 2./ bieznie zużyte !!! tzn " pzrzyklejone częsci łancucha grubość 0.2 - 0.3 mm bez wgłebień . ( w innym przypadku kupno używanych dajacych sie " zregenerowac " Nowe za drogi interes ( 9000 zł jedna ) Wystarczył szlif właśiwe POLERKA !! W zaleznosci od 200 zł do 400 zł - u szlifierza ( jak znaja kąt wariatorów ) 3./ wymiana łancucha koszt - 1000 zł ( koszt łańcucha ) sprawdzenie pompy !!! i wymiana uszczelek !! Ot cały cud . A skrzynia jest świetna w pracy . PS . Wgrano u Audi ostatni Soft (przy 7-miu lamelkach ) oraz zrobiono adaptacje _ u znajomych !!! w tymze serwisie . Auto jest nie to samo . PS . Bart - S - Jeszcze raz dziekujemy za tzw pomoc intektualno - praktyczna . POMOGŁO !!! ) oprócz literartury z serwisu Audi Nie bac się a tylko myslec !!! pozdrawiam MJR -
Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7
krakus57 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
@ H4mm3R Wiesz lepiej - jak widac byłeś przy tym - to co w niej było wymieniane ? To moze powiesz co jeszcze / posłuchamy o tym co w niej jest tak skomplikowane mechanicznie i ważniejsze od łańcucha i wariatorów ( właściwie biezni )i co MOZNA zrobić co wymienic a czego się NIE DA wymienić itd . Skrzynia do remontu była rozebrana jak wspomniałem wyżej w ... drobny mak do GOŁEJ obudowy !. Cholerka , nie wiem jak sie to Grzeskowi udało . Chyba ... CUD ( watpliwe bo ... niewierzacy ) . Aha celem ułatwienia Twej diagnozy uszkodzenia skrzyni oraz co Grzesiek powinien : wymienic / zostawic / wyrzucic , (zapomniałem : z wiekszych dostał też sterownik używany : zamieniony . ) - przed remontem samochód jeżdził tylko przód i tył i tylko przy pełnych obrotach do V max 55 km/ godz . , Na trybie S wogóle jak również przy ręcznym sterowaniu nie raczył sie poruszać. . A miał przejechane tylko 168 tkm do 2010 roku ( bo póżniej go ' odstawili do garazu z powodu skrzyni która w Niemczech AUDI Service była częściowo remontowana. Wóz kupiony od mojej rodziny / 1-szy właściciel i... ostatni ? , pełna opcja wyposażenia na zyczenie wraz navi za .... 2000 eu . Ale tutaj tez mnie chyba poniosła fantazja co do ceny zakupu , bo mogłem dać im z gestem 500 eu . Ale dziwnie nie chcieli. . Nieprawdaż. Bo za samo uszczelnienie skrzyni skorygowanie softu zapłacili tylko 1800 eu z Mwst i dalej nie chcieli sie z nim bawic a samochodzik nie chciał jeżdzić " normalnie " tylko w polubił takowe cykle co parędziesiąt km ( zwykle w granicach co 80 - 100 km ) : normalnie - tryb awaryjny - normalnie , czasami wogóle nie jeżdził tzn silnik chodził ale Multi sobie strajkował i nic . Po czym ni stąd ni zowąd jak mu sie zachciało znowu powracał do wyzej wspomnianego " cyklu roboczego". Az " ustatkował" sie w cyklu przód - tył bez trybu awaryjnego , tryb S i reczne nie działał a wyświetlacz pokazywał wszystkie biegi zarówno w PRNDS jak i od 1-6 bezbłednie. . VAG nie wykazał żadnych błędów za wyjatkiem poduszki silnika po lewej stronie . I w tym stanie wcale nie robiło na nim wrażenia m.in ciągnięcie 2 ton na haku w czasie rozlicznych testów jakie robilismy z nim zaczym wyciagnieto skrzynie. . Ot lubił i tak miał. Koszt 4000 zł - oczywiscie bez płynów ( 8 l - 400pln + 1.5 l - 75 pln = 475 pln ) . PS. Fantazję maja niektórzy z PT Forumowiczów . Nie widzieli a wiedza lepiej . Mozna i tak. . Bart - Bartosz S. jeszcze raz dziękujemy . Oprócz Ciebie pomógł jeszcze mój znajomy z Krakowa - Krzysztof D- załatwił wszytkie części - który robi te skrzynie od 10- ciu lat i ma je w jednym palcu. Obydwoje dodaliście nam " otuchy " . Przy okazji Grzegorz wykonał dwa " narządka " bez których nie można "ugryżć " wariatora . O czym zarówno Ty jak i Krzysiek wiecie. A kupno drugiej " uszkodzonej " ( trzeba tylko wiedzieć jak "uszkodzona " ) skrzyni za np 700 zł jest ze wszech miar pożądane przy takim remoncie jak P. Bartku wiesz . Oraz dlaczego firmy remontujace / wymieniajace skrzynie zatrzymują uszkodzoną . Chyba robia to chcac ja sprzedać na złom zapewne - jak przypuszczam. Teraz WIEM jaki jest FAKTYCZNY stan skrzyni ad oculus ( bo ZAWSZE jestem cały czas podczas napraw / remontów moich pojazdów . Ba , ten plus mam tylko dlatego ,że jest jeden warszat od lat ) a nie ad refero relato ( jak zwykle to ma miejsce ) i o to po ... naprawach chodzi . pozdrawiam PT Adwersarza i ... polecam mu w razie awarii ( czego Mu absolutnie NIE życzę - autentycznie !!) jako iż jest posiadaczem nowszego modelu Audi tylko Salon Audi wraz z firmową ASO . Najlepiej w Lubiniu . MJR -
Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7
krakus57 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
Witam Do wszystkich użytkowników Multitronica ! Skrzynia jest BARDZO ŁATWA do remontu . Pod dwoma warunkami : trzeba MYSLEĆ i NIE bać śie korzystając z zeszytów technicznych Audi . Wszystkie warsztaty wg mnie " Kafelkowe ' to ewidetne DNO . Nie maja POJĘCIA o tego typie urzadzeń. dzisiaj dzwoniłem do serwisu ASO Lubin - Paczkowski Świton , który po 42 minutach zadzownił do mnie aby mi odpowiedziec ,że w Multitronic 01j NIE !!!! stosuje się oleju G 052 180 A2 oraz G 052 190 A2 . Alem się zesmiał. Poczym zażadali Vin samochodu i ... stwierdzili że taki olej tam jest stosowany !! cena za oleje odpoewiednia 108 zł za litr oraz 129 za litr , ja kupiłem za 46 zł oraz za 54 zł również FIRMOWE !! Niniejszym dziekuje za pomoc Panu Bartkowi i jego rady . Całośc remontu GENERALNEGO ( ze skrzyni została tylko OBUDOWA ) zamknęła sie suma ; za cześci 2500 zł robocizna 1500 zł . Całośc 4 000 pln. Ale jest NÓWKA !! i chodzi jak burza - . Jeżdziłem sporo lat ( 20 - słownie dwadziescie ) na automatach ale MULTITRONIC bije wszystkie inne jezeli chodzi o komfort i technikę jazdy na głowę. I jest WYTRZYMAŁY , tylko trzeba o niego dbac !! Tylko ten kto nie zna Multitronica pisze głupoty o jego możliwościach i wytrzymałośći . Takowych jest więcej na forum . . To tyle pozdrawiam MJR ---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:21 ---------- PS . Warszat był nie " kafelkowy ' Jest to mój mój kolega który samochodami zajmuje sie od 25 lat !!! , zajmowuje sie tez skrzyniami automatycznymi - a Multitronica robił .. PIERWSZY RAZ !!! . Warszat w Głogówie ! Dolny Ślask .Polecam z CZYSTYM sercem !! MJR ---------- Post dopisany at 19:53 ---------- Poprzedni post napisany at 19:29 ---------- Wymieniono tez też tarczki sprzęgła z 6 -ciu na 7 lamelek , Filtry ( w skrzyni jest tez 3-ci filtr ) oraz wszystkie simeringi i przeglądnieto / rozmontowano pompe . itd . Słownie WSZYSTKO !! ---------- Post dopisany at 20:02 ---------- Poprzedni post napisany at 19:53 ---------- W poniedziałek robimy nowy Soft oraz adaptacje . Oczywiscie Ww ASO ale robi to ZNAJOMY !!! a nie ichni tzw " robol" nie uwłaczając jemu . Pozdrawiam wzytkich MULTITRINICÓW . Nie dajcie sie ... zdemonizowac tzw zna FFFF com . MJR