Witam serdecznie. Mam kilka mankamentów ze swoją nową zabawką. Mianowicie:
1. Przy odpalaniu długo kręci bez znaczenia jaka jest temperatura na zewnątrz. Po dłuższym postoju (4-5 godzin) silnik musi około 4 sekundy zakręcić, natomiast kiedy uruchomienie następuje po 30 minutach pali bez problemu. Dodam tylko, że "poci" się pompa paliwa.
2. Podczas jazdy na każdym biegu odczuwam dziwne zachowanie silnika. Kiedy obroty dochodzą do 1400 obr to czuć tak jakby silnik się dławił mimo tego, że naciskam na pedał gazu. Kiedy mocniej wcisnę gaz, to czuć tak, jakby się odblokował i już jedzie normalnie do momentu kiedy zdejmę nogę z pedału gazu, bo po ponownym naciśnięciu gazu dzieje się to samo.
3. Jak na ten silnik mam duże spalanie. Przy spokojnej jeździe w trasie auto pali mi 6 litrów, natomiast w mieście spalanie wzrasta do 10 litrów przy spokojnym obchodzeniu się z gazem. Zrobiłem pomiary komputerem diagnostycznym ST-7000 i otrzymałem takie wyniki:
a) przy 860 obr/min (bieg jałowy):
- dawka wtrysku 2,40 mm/H
- różnica dawki pomiędzy 3 i 4 wtryskiem 0,36 mm/H
- różnica dawki pomiędzy 2 i 3 wtryskiem 1,20 mm/H
- różnica dawki pomiędzy 1 i 2 wtryskiem 0,20 mm/H
przy około 2200 obr/min:
- dawka wtrysku 3,8 do 4 mm/H
- różnica dawki pomiędzy 3 i 4 wtryskiem 0,12 mm/H
- różnica dawki pomiędzy 2 i 3 wtryskiem 0,12 mm/H
- różnica dawki pomiędzy 1 i 2 wtryskiem 0,86 mm/H
Przy obrotach około 4400 obr/min dawka dochodzi nawet do 5 mm/H. Wtedy silnik automatycznie spada do około 500 obr/min i przez chwilę pracuje jakby na dwóch cylindrach. Dodam tylko, że strasznie mi kopci na czarno. Rano kiedy auto odpalę, zmiotę śnieg z połowy auta i pod wylotem z tłumika jest już czarna plama. Podczas jazdy, kiedy mocniej wcisnę pedał gazu też za sobą widzę sporą chmurę czarnego dymu.
Zna ktoś może podobny przypadek? Jutro sprawdzę wtryski czy nie "leją". Zastanawiam się też, czy nie wymienić pompy... Proszę o pomoc.
Pozdrawiam:)