Skocz do zawartości

wojtasd18

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wojtasd18

Informacje

  • Imię
    Voytek
  • Miasto
    Lubelskie

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia wojtasd18

0

Reputacja

  1. Panowie podlacze sie do tematu potrzebuje kogos z kompem kto pomoze mi z dpf najlepiej dzis bo stoje na a4 a nie jestem stad. Help! Moj nr 603422120
  2. Witam. Podepnę się do tematu może będzie dla potomnych Mianowicie miałem ostatnio podobny problem w 2.0 tdi CAGA, podczas jazda zapalała mi się najpierw kontrolka świec żarowych a później check engine. Z odczytów błędów okazało się ze to czujnik położenia przepustnicy lub/i silnik sterowania przepustnicą. Próbowałem czyszczenia przepustnicy ale to nie za bardzo pomogło bo błędy gasły i pojawiały się na nowo... Więc gdy stwierdziłem ze przepustnica jest już do wymiany postanowiłem zaryzykować Więc zabrałem się do roboty... Najpierw zdejmujemy wąż intercolera i potem odkręcamy przepustnicę, będzie przykręcona na 3 imbusy + 1 śrubka na klucz 10mm, niestety jeszcze nie mam fot ale w przyszłości może wrzucę. Gdy mam ją na wierzchu odkręcamy śrubki na torx z fot. Robimy to bez obaw bo raczej nie ma tam nic co mogło by wyskoczyć a jedynie wypaś może zębatka ale nie będzie z tym problemu.Gdy mamy już wszystko na wierzchu okaże się pewnie ze w środku jest pełno oleju. Myjemy wszystko benzyną ekstrakcyjną ( ja myłem to przy pomocy ropownicy). Zeby wszystko dokładnie wymyć musimy odkręcić też silniczek przykręcony na dwa torx i umyć go dobrze w środku i na zewnątrz. Po umyciu warto dokładnie obejrzeć stan zębatek bo czytałem ze zdaża się ze bywają uszkodzone. Dobrze a teraz część na własne ryzyko W moim przypadku powyższe czynności nie pomogły a po krótkiej jeździe po zdjęciu wtyczki widać było ze idą z niej bąbelki oleju fot Po sprawdzeniu pod ciśnieniem okazało się ze od środka są mikropęknięcia i olej dostał się do środka, więc już myślałem ze będzie trzeba kupić nową przepustnicę ASO 1022 zł zamiennik około 600 zł Więc postanowiłem trochę poeksperymentować!! Wiertarką ponawiercałem malutkie otwory jak na fot. najpierw lekko rozgrzałem całą elektrykę od przepustnicy opalarką żeby lepiej umożliwić przepływ powietrza i potem beznyny wlewałem trochę beznyny do wtyczki pod ciśnieniem wdmuchiwałem. Wychodziła ona prze otwory na fotkach i przez mikropęknięcia od środka. Po tych wszystkich czynnościach złożyłem przepustnicę i zrobiłem test. Jak to tej pory zrobiłem na tym z 4 tys km i nic się nie dzieje ani nie zaświeca więc może komuś się przyda. Jednak polecam najpierw wyczyścić i sprawdzic a potem dopiero wiercic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...