Skocz do zawartości

boleslaw

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O boleslaw

Osiągnięcia boleslaw

0

Reputacja

  1. boleslaw

    Jak sprawdzić wtryski cr

    Zagadzam się z przedmówcą korekty były ok a jednak wtryskiwacz do bani.
  2. Dokładnie dzisiaj się o tym dowiedziałem (tylko podciśnienie), dodatkowo byłem na diagnostyce Vas-em i jak zwykle nic zero błędów, info: decyzja klienta wymiana czujnika G450 (parametry oryginalnego czujnika dobre) . Zakodowano mi jeszcze raz czujnik który mam na nowo i sprawdzamy co będzie działo się dalej. Vacum – odpada Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał) Dzięki za info
  3. Czysto teoretycznie: takim wypadku proba przelewowa pokaze sytuacje odwrota, zdrowe wtryskiwacze beda mialy wiecej na przelewie niz uszkodzone. Kontaktowałem się z Serwisem Bosch (specjalizacja regeneracja wtryskiwaczy i pomp), z polecenia, dostałem info jeżeli silnik na wolnych obrotach pracuje równo i są niewielkie korekty na wtryskiwaczach i nie ma żadnego błędu w sterowniku ( np. czujnik ciśnienia na szynie CR przy tak dużym ewentualnym niezamykaniu się wtryskiwacza po fazie wtrysku wyłapał by spadek ciśnienia) . Prywatna porada " nie ruszaj wtryskiwaczy". Dalszej diagnozy się nie podejmował, ale "stwierdził" został tylko filtr Dpf i Vacum. I chyba zaatakuje vacum bo najtaniej
  4. Ponownie pytam jakie sa korekty. 1. +0,05 mg 2, +0,14 mg 3. -0,36 mg 4. +0,17mg
  5. Zgadzam się kolego z tobą ale na razie filtr mi się nie wypalał od ponad 600km a poziom oleju wzrósł. Ten przypadek co opisałeś był by dla mnie najgorszy (Kosztowo), ale nie mogę go wykluczyć bo to też sugerowali mechanicy. Korekty ok a wtryski nie pracują Poprawnie. Ale z drugiej strony ile musi pójść paliwa do cylindrów aby spływało po gładziach między pierścieniami, przecież część paliwa poszła by w wydech przy takich ilościach (batory), więc DPF by miał pełne "ręce" roboty czyli wypalanie co 100-200km.
  6. Moim skromnym zdaniem nie ma się co licytować co ile i kiedy zmienia olej bo to każdego prywatna sprawa ( nie z mojej kieszeni i nie moje auto). Tak jak napisałem w pierwszym poście nie ma błędu przy wypalaniu filtr nie regenerował się też aktywnie po wymianie oleju a jego przybyło a tylko regeneracja aktywna lub serwisowa zwiększa dawkę paliwa o ok 2% . To są zapisy sczytane ze sterownika ( chyba że jest jakiś błąd który nie jest widoczny ). Osobiście „prześwietliłem” prawie wszystkie fora moto w tej sprawie i w większości przypadków DPF zapycha się: padnie czujnik, niesprawny układ wtryskowy lub przebieg auta. Osobiście rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się zwiększaniem mocy i usuwaniem DPF i w moim przypadku nie widzi na razie konieczności wywalenia filtra (mimo iż będzie miał z tego kaskę). Parametry jednostki po jego diagnostyce b.dobre stan filtra prawie nówka przepustowość i za popielenie (0,01). on nie widzi punktu zaczepienia co może być przyczyną. Konsultowałem to także telefonicznie z firmami które zajmują się regeneracją lub wymianą DPF podając i parametry i miedzy innymi przebieg też byli dalecy od tego stwierdzenia wyciąć. Samochód użytkowany był w identyczny sposób np. rok temu i nie było wzrostu stanu oleju, filtr aktywnie może się przepalić nawet na odcinku drogi 8km i licząc od momentu rozruchu auta ( sprawdzone VCDS). Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia DPF ale musi ono z czegoś wynikać np. błędnie działając czujnik. Usuniecie DPF uważam za ostateczne, bo to nie on powoduje ewentualny wzrost oleju ale jego blednę działanie, które z czegoś wynika i tu jest pytanie ? Mam bagnet 52,800 mm
  7. Gwarancja brak auto jest z lipca 2012 więc 24 m już minęły. Rzeczywiście robię krótkie trasy ale auto było tak eksploatowane od początku a poziom oleju zwiększa mi się od 2-3 miesięcy. Ostatnie wypalenie filtra miało miejsce ok 600km i wtedy zrobiłem dodatkową wymianę oleju i od tamtej pory filtr się nie wypalał. Poziom oleju zawsze badałem w tym samym miejscu parkingowym i dodatkowo można sprawdzić w minimetrach w VCDS po nocnym przestoju więc odrzucam hipotezę o zafałszowanym pomiarze.
  8. Witam Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, czyli przybywanie oleju silnikowego ok 50-80 ml na 100 km. Oczywiście nie jestem posiadaczem marki danego forum, ale motory są zbieżne, czytając niektóre posty widzę że są Tu osoby z duża wiedzą na temat związany z obsługą aut (Audi-VW) . Liczę na pomoc nie ubywa płynu z układu chłodzenia nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika VCDS 12.12 były robione logi dynamiczne jest ok wtryski korekta ok wypalanie DPF nie ma zaczętych procedur i niezakończonych, zapylenie filtra ok i przepustowość Według mechaników („specjalistów” grupy VW) Przyczyną może być: Awaria pompy Vacum, czyli puszcza olej napędowy do silnika, ale podobno jak jest nieszczelna to też olej silnikowy dostaje się do paliwa i w filtrze jest ciemny nalot od oleju, a tu akurat brak. Może nieszczelność być ewentualnie w jedną stronę czyli jak pompa daje ciśnienie paliwa to wtłacza je go smarowania pompy i to trafia do obiegu. Brak możliwość zdiagnozowania szczelności pompy bez jej rozebrania co równa się moim zdaniem z wymianą na nową lub używaną. Wtryskiwacze lub wtryskiwacz jest niesprawny np. nie zamyka się szczelnie po wtrysku lub leje ( DPF nie zapyla się w szybkim tępi a przy lejącym wtrysku by się szybko zapełniał). Ale brak w diagnostyce jakiegokolwiek punktu zaczepienia do parametrów wtryskiwaczy. No! ale aby zweryfikować na 100 % trzeba wykręcić i na stół probierczy wrzucić, ale jak to jest jak są wyjęte to (firma wykonująca regeneracje może wykonać regeneracje dobrych wtrysków) No i DPF mimo braku błędów i wypalania, może następuje wypalanie, którego sterownik nie odczytuje i dodaje dawkę paliwa cały czas po wtrysku głównym (podobno mało prawdopodobne). Jak wypala filtr aktywnie wiem kiedy i są podwyższone obroty szybko łapie temperaturę, oczywiście nie gaszę motorowni w tej fazie czekam do zakończenia procesu. ( podobno zużycie filtra nie wchodzi w grę oil ash volume 0,01) No i najważniejsze pytanie czy może miał ktoś podobny problem i co było przyczyną lub może jakaś podpowiedz za co się najpierw zabrać aby jak najmniej rozgrzebać motorownię. Auto to Seat 2,0 CR 2012R kod silnika CFHC przebieg 25 tys ( oryginał), ma pełna moc nie dymi an biało, jedynie co to gryzący mocno intensywny zapach spalin ( ale w BMW gdzie miałem DPF i nie był z nim problemu było podobnie z rozgrzaniem auta jest mniej wyczuwalne)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...