Skocz do zawartości

pablos1987

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O pablos1987

  1. pablos1987

    problem z silnikiem

    Witam ponownie Czy jest ktoś z okolic Poznania, kto posiadałby silnik AEB i sprawną przepływkę i moduł wzmocnienia zapłonu na podmiankę?
  2. pablos1987

    problem z silnikiem

    Jeśli byłby ktoś na tyle uprzemy i udostępnił vaga bez ograniczeń dostępu do odp. kanałów to byłbym bardzo dźwięczny... Jedyny sensowny log jaki udało mi się wykonać to oczywiście masa zasysanego powietrza, która była na poziomie 108 g/s przy 5krpm. Podstawowe pytanie pozostaje, czy to objaw, czy przyczyna. Na biegu jałowym sygnał przepływki między 2 i 4 pinem wskazuje 0,9v ("książka" wskazuje ok.1.0V) natomiast przy 3krpm przep. wskazuje 1,5V, natomiast książka ok.1,9V. Wydaje mi się, że wartości wskazywane przez przepływke powinny być zależne jedynie od prędkości obrotowej silnika, tzn. ilości zasysanego powietrza. Oczywiście przy założeniu, że ECU pracuje prawidłowo a nie na trybie awaryjnym, ponieważ wtedy zawór N75 (od turbiny) otwierany jest przedwcześnie i stąd zaniżone wartości.
  3. pablos1987

    problem z silnikiem

    Witam, ponieważ nie mogę założyć nowego wątku podepnę się pod obecny - w końcu też mam problem z silnikiem... Generalnie mój problem polega na braku mocy jak na 150KM, stosunkowo dużym spalaniu i baaardzo nieelastycznej pracy na LPG (Agis). Po sprawdzeniu wszystkich możliwych czujników (podczas pracy na benzynie) dochodzę do wniosku, że problem związany jest z przechodzeniem pracy ECU w tryb awaryjny - sonda zawiesza się na stałym napięciu z zakresu 0,5 do 0,7V (niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany) i ulega zmianie tylko na chwilę przy "strzałach" przepustnicą (czyt. szybkie dodanie i puszczenie gazu). Objaw braku pracy sondy zauważyłem po procedurze "regulacji" gazu u pewnego flachowca. Przedtem normalnie falowała w zakresie 0,1 nawet do 1,2V. Proszę doświadczonych forumowiczów o wskazówki co może wprowadzać ECU w tryb awaryjny, dodam jeszcze, że jedyne błędy jakie wykrywa VAG (Polski) związane są ze złym składem mieszanki (złej jej regulacją w zakresie "mnożenia" i "dodawania"). Zastanawiam się, czy w mapach ECU coś mogło się poprzestawiać lub czy w ogóle ECU jest od 1.8T AEB, ponieważ silnik na 99,9% był już wymieniany. Osobiście wymieniłem już cewki zapłonowe (BERU), sondę lambda, czujnik położenia wału korbowego, natomiast pozostałe czujniki, które byłem w stanie sprawdzić tj. cz. temp. silnika, cz. temp. powietrza zasysanego, przepływka, przepustnica, zawór otwarcia upustu ciśnienia turbiny (chyba N75), zawór upustu ciśnienia odbitego od przepustnicy, czujnik Halla, posiadały charakterystykę pracy "książkową". Układ dolotowy nie posiada nieszczelności, silnik bierze ok. 0,5l na 12kkm, turbo po zdjęciu wężyka z zaworu N75 (chyba) ładuje do 1,4bara i następuje przeładowanie. Zaobserwowałem jedynie taką zależność, że im temp. na zewnątrz jest niższa samochód jakby odnajdywał parę kucy ale to akurat jest logiczne. Pozdrawiam i proszę o sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...