Witam serdecznie,
wczoraj pojechałem do sklepu samochodem,kiedy ruszałem do domu auto odpaliło ale po chwili jakby straciło moc.Kiedy wcisnąłem pedał gazu dławiło się,zjechałem na pobocze zgasiłem i odpaliłem samochód,ruszyłem ale momentami objawy się powtarzały.Po przejechaniu paru kilometrów było dobrze.
Rano samochód odpalił i zgasł po paru sekundach i tak kilka razy.Teraz już wcale nie odpala.
Posiadam książkę Sam naprawiam samochód Audi A4 B5,zacząłem sprawdzać przyczynę według zawartych w niej instrukcji.
Sprawdziłem:
-pompę paliwa
-przekaźnik pompy
-sterowanie przekaźnika pompy
-bezpieczniki
-rezystancje między stykami wtryskiwaczy
-napięcie zasilania wtryskiwaczy
-sterowanie wtryskiwaczy
-napięcie zasilania modułu wzmocnienia zapłonu
-sterowanie modułem wzmocnienia zapłonu i tu pojawił się problem.
Wszystko co sprawdzałem było ok,natomiast kiedy podłączyłem żaróweczkę do styku 1 wtyczki modułu wzmocnienia zapłonu,włączyłem rozruszniki,żaróweczka nie migała.To samo jak podłączyłem do styku 15.Natomiast gdy podłączam do styku 4a ,żaróweczka świeci.
W książce jest napisane,że albo przewód łączący moduł z sterownikiem albo awaria sterownika.
Nie wiem jak można sprawdzić czy to wina przewodu oraz czy jest możliwość stwierdzenia samemu awarii sterownika?
Przebywam obecnie w Niemczech i nie uśmiecha mi się wizyta u elektryka....
Sprawdzałem polskim VAGiem błędy,były dwa :
-18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie- BŁĄD SPORADYCZNY
-1247 Zawór węgla aktywnego-N80 zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Pozdrawiam
Jarek