Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem dobrego porównania tych dwóch silników. Z tego co się dowiedziałem to oba mają problemy z rozrządem, który w rezultacie może zniszczyć silnik i wtedy koszty są spore. Pytanie zatem czy można temu zapobiec? Jeśli tak to jakim kosztem? Gdzieś zdaje się na tym forum znalazłem informację, że wymiana napinaczy na nowe to koszt ok. 800 zł w ASO. Czy to prawda? Czy to pozwoli zlikwidować problem z rozrządem i będzie można spać spokojnie? Kolejna sprawa to palenie oleju. Czytałem o tym trochę i pisali, że może dojść nawet do 1l/1000km. Znalazłem informację, że głównie dotyczy to motoru 2.0, a nie 1.8, zgadza się? Wiem też, że możliwa była naprawa na gwarancji, a co jeśli ktoś tego nie zrobił i teraz ma ten problem? Jakie koszta może wygenerować likwidacja/zmniejszenie palenia do normalnych ilości? Generalnie pytanie jest, który z tych silników bardziej byście polecili przyszłemu nabywcy (auto używane z ok. 2009r., a nie nowe)? Może ktoś ma porównanie w użytkowaniu obu silników? W końcu nie były montowane tylko w A4. Super byłoby gdyby udało się zebrać listę plusów i minusów obu. Myślę, że przydałoby się takiego porównanie każdemu kto myśli o zakupie B8 w benzynie.