Skocz do zawartości

vanraven

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vanraven

Informacje

  • Imię
    Piotrek
  • Miasto
    Bełchatów

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia vanraven

0

Reputacja

  1. vanraven

    Wymiana rozrządu

    A ja polecam nie mieszać części dwóch firm że sobą tylko wziąć cały zestaw z jednej firmy. Dlaczego? Ano dlatego że ntn robi tak jak te auta wyjeżdżały z fabryki (czyli napinacz hydrauliczny z tłumikiem drgań + rolka napinajaca) a INA robi już w tej wersji zmienionej gdzie nie ma hydraulicznego tłumika tylko rolka z blachą i do tego rolka napinajaca która spełnia też rolę tłumika drgań. O ile różnice w tym tłumiku zobaczysz gołym okiem, to te rolki różnią się nieznacznie i jak to pomieszasz to może być kuku. Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
  2. Nie wiem czy w quattro jest inne sprzęgło niz w autach z napędem na przód, ale właśnie też przerabialem temat w a4 b7 1.8t bfb i jutro powinienem odebrać auto z warsztatu - jeśli wszystko będzie ok to mogę podać numer sachsa (bo na taki zestaw się zdecydowałem) Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
  3. Witam Panowie! Przy składaniu silnika w A4 B7 2006r. 1.8T BFB spotkałem się z takim problemem. Otóż, rozrusznik montowany jest na dwie śruby i trzecią śrubą przykręca się kabel zasilający (w rurce metalowej z blachą) do obudowy silnika. Pytanie brzmi: gdzie dokładnie go przymocować, bo tak jak ja to zrobiłem to prawie dotyka do katalizatora i mam wątpliwości czy się nie spali. Najlepiej jakby ktoś z was dysponował fotką, jak to u was jest zamontowane Z góry dzięki
  4. vanraven

    Napinacz łańcucha 1.8T

    Dziękuję Ci bardzo za potwierdzenie mojego toku rozumowania. Oczywiście to jeszcze nie oznacza, że napinacz na pewno jest dobry, ale póki co, każę mu składać na starym a jak odpalimy to się zobaczy czy faktycznie klekocze
  5. vanraven

    Napinacz łańcucha 1.8T

    Moi drodzy, mam do was pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu w Audi A4 B7 2006r. 1.8T BFB. Mechanik składa mi silnik i twierdzi, że niestety, ale po zakręceniu silnikiem (wałem?) słychać ten napinacz. W związku z tym uważa, że jest on do wymiany, bo skoro go słychać już teraz to po zamontowaniu silnika w aucie i odpaleniu będzie tym bardziej klekotał łańcuch. Pytanie brzmi, czy faktycznie można to ocenić tak "na sucho"? Czy może jak auto będzie odpalone, napinacz dostanie oleju pod ciśnieniem i napnie łańcuch lepiej niż teraz, gdy tylko mechanik wypełnił go olejem (strzykawką?). Druga sprawa, że przecież tam jest wtyczka elektryczna, może jak dojdzie napięcie to też lepiej napnie? Proszę o porady, bo mechanik kazał szukać napinacza...
  6. vanraven

    Jaki olej do 1.8T?

    Zalej Gulfa. Gulf 5w-40 formula g vw502.00/505.00 ?
  7. vanraven

    Jaki olej do 1.8T?

    Przekopałem się przez prawie wszystkie strony tego tematu, ale nigdzie nie znalazłem nikogo w podobnej sytuacji do mojej. Stąd pytanie: mam właśnie remont silnika w moim 1.8T BFB i czym zalać gdy silnik będzie złożony? Czy nadal polecicie mi te, które się tutaj przewijają Millers/Motul/LM 5w40 lub 0w40? Powiem szczerze, że nie uśmiecha mi się dać prawie 200zł za olej i po 500km wymieniać go jeszcze raz i dać kolejne 2 stówki zwłaszcza, że sam remont trochę mnie będzie kosztował... Może coś zakombinować i na dotarcie dać coś tańszego?
  8. Panowie podbijamy temat bo jest już gotowy bilans strat. Faktycznie najprawdopodobniej pierwotna przyczyna był zapchany smok pompy oleju. To spowodowało brak smarowania na wale korbowym, przegrzanie i strzelanie korbowodu. Jeden tłok stanął i silnik zgasł. Wal do wyrzucenia, blok silnika zdrowy, głowica zdrowa (tylko jeden zawór ssący lekko skrzywiony). Poradzcie koledzy co robić? Szykować 3tys na nowy silnik czy szukać samego dołu? Czy jeszcze jakieś inne propozycje? Może ktoś z was ma na zbyciu taki silnik? Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
  9. Witam posiadaczy pięknych a4. Sam od niedawna jestem (póki co) nieszczęśliwym posiadaczem takiego autka z silnikiem 1.8t bfb. Niestety w trakcie jazdy autostrada zapaliła się kontrolka öldruck po czym silnik zaczął pracować głośno (odgłosy od strony kabiny) z okolic łańcucha rozrządu. W pewnym momencie odglos się nasilił i silnik zgasł. Nie próbowałem go już odpalać podejrzewając dość poważna awarie... To tyle opowieści z mojej nieszczęśliwej przygody, a teraz pytania do bardziej doświadczonych użytkowników: - ile kasy mam szykować? - jakie są szanse że silnik nie dostał po d*pie wiedząc że łańcuch jest raczej cały (bo pokrywa zaworów zdjęta a łańcucha nie da się ruszyć ręką) Zakładam że wymiana łańcucha i napinacza to już raczej pewnik, przy okazji wymienię też pasek rozrzadu i rolki oraz pompę wody. Ale czy to wystarczy? Ktoś miał podobną sytuację? Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...