Skocz do zawartości

troberto

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O troberto

Osiągnięcia troberto

0

Reputacja

  1. Witajcie, tym razem mam mały (czasami duży) problem z nawiewem w trybie Eco. JaK wcześniej pisałem mam problem prawdopodobnie ze sprzęgłem kompresora, dlatego klimy raczej nie używam - czekam na zimę, wtedy ceny w warsztatach deko spadną wtedy naprawię. Natomiast do rzeczy - rano gdy jest zimno i temp jest ustawiona np na 22 st C, przez jakieś 10min od pierwszego uruchomienia silnika nawiewu nie ma wogóle, potem jak zacznie nieśmiało wiać to ze wszystkich nawiewów zasuwa takie ciepło, że się uduśić można. W poprzednich samochodach (co prawda bez klimatronika) środkowymi otworami wiało zimne, świeże powietrze. Dopiero po ustawieniu temp na LO i obroty wiatraka wzrastają to faktycznie jest świeże powietrze, ale tak się nie da jeździć. Dodatkowo bardzo często mi parują szyby, trzeba w czasie jazdy włączać odparowywanie przedniej szyby. W poprzednich samochodach takich problemów nigdy nie miałem. Czy jest możliwość skonfigurowania nawiewu ECO AUTO tak, żeby określić ile ma wiać na szyby ile na środek itd? czy tylko manual? Po sprawdzeniu błędów klimatronika wynik: 5.1 i 49.3 o ile pierwszy kod jest w miarę zrozumiały o tyle drugi za chol.. nie wiem czego dotyczy. Pomóżcie, bo naprawdę zaczynam się odkochiwać w tym samochodzie, a był moim marzeniem z dzieciństwa -
  2. wczoraj zatankowałem 10litrów i wskazówka znów podniosła się powyżej 1/4 baku, czyli o 10 litrów więcej niż było przed tym incydentem... bardzo ciekawe zjawisko... chyba trzeba będzie się podoktoryzować w tym temacie, będę informował na bieżąco. pzdr
  3. jeszcze nie udałem się do serwisu, bo jakoś czasu mało i z kasą cienko... ale sprawdziłem błędy klimatronika i wyświetlają się dwa 5.1 oraz 49.3. o ile pierwszy wiem co znaczy, tylko jeszcze przydałaby mi się wiedza o położeniu tego czujnika i ile on kosztuje. o tyle drugi kod jest całkowicie zagadą dla mnie bo nie mogę znaleźć jego opisu. Pomożecie??
  4. weź mnie nie dołuj .. ;(.. a moze chociaż jest cień szansy na jakąś regenerację, naprawę cokolwiek... bo domyślam się że cały kompresor to majątek będzie kosztował....dzięki za adresy
  5. taki zawór nie wymaga zasilania, looknij na allegro, pełno tam podobnych. założyłem go za filtrem.
  6. wymieniłem aku bo był cieniutki i założyłem uniwersalny zawór zwrotny paliwa - problem rozwiązany. Jak jest zimny to trzeba zakręcić ze trzy razy, ale ogólnie pali na dotyk. Raczej problemem był tutaj odpływ paliwa czyli zanik ciśnienia resztkowego w przewodzie zasilającym. Jednym słowem odlokłem trochę wymianę pompki, za jedyne 20zł + 4 zł na zaciski. ajax: masz rację to prawdopodobnie przez instalację gazową. ja mam holenderską instalację kolteca, zapalanie zawsze na benzynie, nigdy nie ma rezerwy w baku, poprzedni właściciel też o to raczej dbał, chociaż nie ma pewności.
  7. Po załączeniu klimy, sprężarka głośno chodzi, słychać ostry warkot, jakby jakieś łożysko się posypało, po chwili na dodatek jeszcze coś wpada w rezonans i jest niezła sieczkarnia.... Co o tym myślicie? Czego to mogą być objawy? Czy np za mała ilość gazu w obiegu może powodować takie rzeczy? Jak często wogóle należy dopełniać gaz? Czy w wawie znacie kogoś taniego i dobrego, kto mógłby mi pomóc w tej kwestii? Sporo tych pytań, ale wierzę że podzielicie się swoją wiedzą, z góry thx.
  8. dzięki, będę walczył z tym dalej... dam znać jakie będą rezultaty...
  9. filtr wymieniłem, ale co może być tego przyczyną? pompka? w normalnych warunkach pracy raczej spisuje sie bez zarzutów.
  10. Panowie i Panie .... Mam spory problem z moim autkiem, trzeba go długo hetać żeby zapalić i nie ważne czy jest ciepły czy zimny. mam instalcje LPG holengerską Koltec'a (Necam). Zawsze zapalanie jest na benzynie, ale jak przed zgaszeniem silnik pracował na benzynie to krócej trzeba kręcić, ale i tak dłużej niż powinno być. Napewno mam akumulator do wymiany, bo brakuje zielonego oczka (taki fajny bajer w oryginalnym akumulatorze), ale nie sądzę, żeby to była jego wina. Tak sobie wymyśliłem, że może paliwo odpływa z przewodu i trochę zajmuje zanim pompka napompuje. Co myślicie o mojej hipotezie? ewentualnie macie inne pomysły? Pozdrawiam Robert
  11. Czy jest możliwość ustawienia automatycznego wyłączania świateł po wyjęciu kluczyka? Teraz po wyjęciu kluczyka przełączają się do postojowych, chciałbym zeby całkowicie się wyłączały. Jak to zrobić? Vag?
  12. dzięki, widziałem już tę stronę, widziałem również tę:http://koltec.i15.eu/. niestety bez znalazłem jeszcze nikogo kto miał podobne problemy. chyba pozostanie jednak mechanik, tylko który jest godny uwagi (okolice wawy lub węgrowa - znacie kogoś?), bo nie chcę żeby czegoś przypadkiem bardziej nie spaprał. Doświadczyłem tego przy okazji mojego poprzedniego samochodu, majstrował dwa dni przy samochodzie, rzucił kluczami i powiedział, że się nie da zrobić. Wystarczyło poszukać w internecie, właśnie w takich miejscach jak to i naprawa zajęła dwie godziny z wykorzystaniem zestawu kluczy topex z supermarketu .
  13. Mam instalację firmy Necam oryginalnie montowaną w Holandii. Chodziła bez zarzutu przez 8 lat aż pewnego razu nie gaz się nie załączył samoczynnie, trzeba było przytknąć kilka razy stacyjką od gazu i po pewnym czasie wogóle odmówił współpracy i nie przełącza się wogóle. W momencie, gdy stacyjka jest w położeniu gaz, świecą się diody stanu gazu, i świeci się ostatnia pomarańczowa (w normalnej pracy ostatnia również jest zielona). Elektrozawory - sprawne, czujnik temperatury również wydaje się bez zarzutu. Na pierwszy rzut oka wygląda jakby coś było z elektryką nie tak, bo nie ma żadnego sygnału załączającego elektrozawory itd... Czy macie jakieś pomysły co począć? Ewentualnie adresy jakiś dobrych mechaników, którzy znają się na tej instacji i mają soft? Wymiana tej instalacji na inną nie wchodzi w rachubę - ona nie ma sobie równych w Polsce.
  14. Bylo podejrzenie ze to jest pompa paliwa albo filtr, ale ciśnienie było prawidłowe. Resetowanie komputera również bez skutku. Probelmem był tutaj uszkodzony przepływomierz. Koszt 315zł regenerowany Bosha. Dzięki za wszelkie rady i pomoc. Mam nadzieję ze po dłuższym użytkowaniu tego auta, będę mógł również doradzać innym. Pozdrawiam
  15. Dzięki za poradę, jutro spróbuje to zrobić, poinformuje o wynikach. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...