[B5 AVG] Pasek wieloklinowy
0

    7 postów w tym temacie

    Witam

    Dziś rano przy odpaleniu zaczęło coś się telepotać w silniku. Oczywiście wyłączyłem silnik i sprawdziłem. Okazało się, że pasek wieloklinowy na szerokości 0,5 cm i na długość około 10 cm rozerwał się. Nie pękł całkowicie na pół tylko podana długość, dlatego bił o wewnętrzną maskę. Druga strona tego paska jest troszkę jakby przystrzępiona na całej długości. Nie wiem jak dawno temu był wymieniany (autko ma 208 000) więc zakładam, że się tak stało ze starości. Zobaczymy w obdukcji czy rzeczywiście. Muszę zdaję się sprawdzić napinacz.

    Ale do rzeczy

    Wiadomo, trzeba wymienić. Kolega polecił mi abym lepiej założył oryginalny który kosztuje 160 zł. I pytanie do Was, czy faktycznie najlepiej oryginała założyć? Czy nie ma dużej różnicy z zamiennikiem? Czytałem tutaj trochę postów na ten temat i widzę że wiele osób zakłada paski Contitech, które są o połowę tańsze. Jaki kupić?

    A drugie pytanko. Czy koszt 150 zeta to dobra cena za wymianę tego paska?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    napisz pw do tom77 ma dobre ceny

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    na początku uzupełnij swój profil.

    Spokojnie zakładaj Contitecha ja takie mam i jest git .!

    Najlepiej porównaj koszty wymiany u kilku mechaników.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zakładaj pasek ContiTech Multirib 5PK jeśli to ten na alternator.

    Ale do wymiany napinacz paska klinowego Hans Preis 270 zł/ SKF 330 zł

    oraz rolka alternatora, w którym jest sprzęgiełko.

    Raz to zrobisz, spokój na 90 tys. km

    Paski Contitech'a są bardzo dobre, nie piszczą.

    U siebie mam wszystkie paski ContiTech Continental.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zmień samemu pasek jeśli napinacz nie hałasuje zostaw-bądż bohaterem w swoim garażu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice to pasek zmienisz sam, potrzebna Ci będzie długa PŁASKA 15 do napinacza i jedna osoba do pomocy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję za informacje i porady. Założę pasek Conti a napinacz SKF.

    Ps. Samemu to ja mogę wymienić koło a i tak przy tym bardzo uważać aby nie zrobić sobie krzywdy :)

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members