[ALL] VCDS błąd po diagnozie komputerowej- zapalona kontrolka silnika
0

    5 postów w tym temacie

    Witam panowie nikt na forum passata nie m€gł mi doradzic bez żadnej odpowiedzi dlatego postanowiłem napisać też tu może tutaj znajde pomoc.Dokładnie chodzi o vw passate t.o tdi 170km wersja higeline,po podłaczeniu do vcds mam taki błąd może ktoś bardziej rozjasni sprawe:

    004136-intake manifold tuning valva control circuit:open circuit

    p1028-009-open or short to ground-intermittent-mil on

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    P1028 441C Elektrozawór powietrza (N212) - otwarty obwód,

    i pisz po Polsku,

    bo wogole co to za samochód

    vw passate t.o tdi 170km wersja higeline

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego przepraszam za pisownię,możesz mi powiedzieć czy to jest jeden błąd,co z tym (004136-intake manifold tuning valva control circuit:open circuit) i co może oznaczać ten elektrozawór czy da sie to jakoś naprawić?W którym miejscu on się znajduje?Jak rozumieć otwarty obwód?[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 15:28_________________________________________________panowie może ktoś bardziej wyjaśni sprawę?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Szkoda, że nie podałeś kodu silnika ale jeśli jest to BMR to nad alternatorem powinien być zamocowany elektrozawór (dochodzi do niego wiązka z wtyczką u góry oraz wychodzą z niego u dołu z lewej strony dwa wężyki podciśnienia). Sprawdź najpierw gdzie obydwa wężyki biegną - jeden powinien być krótki i wchodzić do plastikowego siłownika przy kolektorze ssącym (jest to sterowanie klapami powietrza). Z błędu wynika, że do tego elektrozaworu nie dochodzi napięcie 12V. Wypnij zatem wtyczkę z tego elektrozaworu i weź miernik albo próbnik i zewrzyj najpierw jeden pin z wtyczki z masą silnika a potem drugi - na jednym z nich powinno być 12V przy włączonym zapłonie - jeśli nie ma to sprawdź sobie najpierw wszystkie bezpieczniki czy są sprawne oraz czy wiązka od wtyczki aż do ECU nie jest uszkodzona. Spryskaj ewentualnie sprejem do złącz elektrycznych piny tego elektrozaworu oraz gniazda we wtyczce. Jeśli będzie napięcie we wtyczce to podaj zasilanie dwoma kabelkami z + i - akumulatora bezpośrednio na ten elektrozawór i wsłuchaj się czy cyka lub przyłóż do niego palce i sprawdź czy będziesz wyczuwał cykanie przy cyklicznym podłączaniu i odłączaniu zasilania od niego. Jeśli elektrozawór nie będzie reagował przy zasileniu na "krótko" to będzie miał spaloną cewkę - zmierz mu wtedy między jego pinami miernikiem jaka jest jego rezystancja - powinna oscylować pomiędzy 25 a 46 ohmów.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sztomel dzięki kolego za wyjaśnienie jutro bedę sprawdzał i napisze co i jak mam to jest silnik właśnie bmr masz racje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members