Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Potrzebna pilna pomoc-wał silnika ALE golf 3


igor0111

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie jestem w trakcie wymiany pompy wody w silniku 1.9 TDI "ALE" (VW GOLF 3) i nigdzie nie potrafię znaleźć nic na temat tego silnika. zatrzymałem sie na etapie odkręcania pompy. wiem już że muszę odkręcić jedno z kół pasowych rozrządu, tylko czy w tym wypadku muszę odkręcać koło pasowe wielorowkowe na wale?? dostęp do rozkręcenia rozrządu blokuje mi ten plastyk pod kołem z wału widoczny na fotkach.

jeśli będę musiał odkręcać koło z wału to jak je zdjąć?? ściągacz czy jest knif na to??

prawy czy lewy gwint??

dokręcić kluczem dynamometrycznym czy na max??

z góry dziękuję i przepraszam że to nie o Audi ale próbuje wszędzie, a wiem że tu są najwięksi fachowcy :)

6d776b655bc7296am.jpg

22a17738eae2a17em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie rozpinaj rozrządu... pompę wody w golfie 3 90km czy 110 wymienia się w niecałe 1,5-2h. zdemontuj alternator, pompę wspomagania z jej podstawa ruchomą , sprężarkę klimy odsuń na bok(jeśli auto posiada klimę), następnie odkręcasz aluminiowa podstawę w której jest napinacz paska kl. i masz całą pompę przykręcona do bloku na 4 śruby. wyjmujesz ja całą i na stole zmieniasz sobie głowna część pompy,

na łączeniu pompy z blokiem silnika przychodzi identyczny oring jak pod termostat.mniej kręcenia śrubek. wiem obszernie to wyglada ale szybko sie to robi.

po co rozrząd rozwalać ,potem kat wtrysku ustawiać.... po co... mówię to jest 1,5-2h roboty

jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pisz...bo wczoraj miałem na fuche wymiane pomy wody w golfie 3 TDI po za tym 4miesiace temu byłem użytkownikiem golfa 3 1.9TDI z silnikiem 1Z 90km przez 4 lata remontowałem w nim wszystko prócz skrzyni biegów...hehe i biedak zginał smercia tragiczna...ale dzieki temu jest A4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam już odkręconą pompę wspomagania z jej podstawą, sprężarkę klimy, napinacz paska z podstawą.została mi juz tylko pompa wody

i teraz pojawia się problem. mam nową pompę i jak sprawdzałem po ilości śrub to faktycznie do bloku przykręcona jest na 4 śrubach

3 są dostepne z możliwością odkręcenia, ale czwarta jest dosłownie pod jednym z kół pasowych rozrządu.

widać to dopiero po odchyleniu tego plastiku o którym pisałem w pierwszym poście

to jest silnik z oznaczeniem ALE więc może tutaj różni się od innych....

zrobię jeszcze foto i wrzuce

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota wykonana. W silniku cisza i nic nie kapie.Troche to potrwało ale dałem rade

SotoM- Twoja pomoc była nieoceniona. Dzięki Twoim radom nie rozwaliłem sobie rozrządu. Bardzo skróciłem sobie pracę i przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy.

Bardzo dziękuję :hi:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma za co dziękować. ważne że podołałeś temu wyczynowi .teraz należysz do osób które pójda w tej sprawie na skróty... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...