[B5 ADR] Nie pojedzie więcej niż 100

    31 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Mam A4 B5 ADR i założoną instalację DT Gas System. Jak kupiłem autko żaden gazownik nie chciał się tej instalacji tykać a na gazie nie dało sie jeździć. Więc zabrałem się za to sam i efekt jest taki że : wymieniłem wtryskiwacze, dysze rozwierciłem na 2,6 mm, wymieniłem wężyki, filtry fazy lotnej i ciekłej, wielozawór bo tankowanie trwało 7 minut i nie wybijał przy tankowaniu.

    Do setki jest w porządku, jedzie płynnie , dobre przyspieszenie, ale jak na autostradzie przekroczę 110 to zaczyna szarpać i przełącza się na benzynę. Zwiększanie dawki na mapie wtrysków nie daje żadnych rezultatów. Czy ktoś ma jakieś sugestie ? Proszę o poradę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pewnie parownik nie daje rady, a wkreca się do 5500obr na jałowym czy nie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie wiekszy reduktor trzeba. Zobacz czy wąż do reduktora nie jest zagięty i czy obieg wody jest dobrze poprowadzony.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Alaska dobrze sie spisuje w silniku 90KM a nie w 125KM wbrew temu co pisze producent, musiałbys wrzucic screeny z ustawieniami mapy itd oraz fotki spod maski jak to wszystko wygląda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja u siebie mam Scorpiona Mini i spokojnie daje sobie rade przy WOT spadek cisnienia o 0,15 bara i bogato do końca bez zapętleń. Co do zdjęc spod maski to jest dosyc wazne gdzie jest wpiety trójnik z czujnikiem temp i wyjsciem na map.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czujnik temperatury gazu i wyjście na map sensor jest w rozdzielaczu z wbudowanym filtrem przed wtryskiwaczami.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem czy w twoim programie jest mozliwosc podgladu cisnienia reduktora i map sensora. Przydałoby sie sprawdzic jak zachowuje sie cisnienie na wolnych obrotach i jak podczas szarpania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Szkoda ze masz taki lipny sterownik do gazu ( ciezkie i trudne w ustawieniu mapy), sprawdz jakie masz ustawione min cisnienie gazu do przejscia na PB oraz zmniejsz cisnienie robocze parownika do 1,0 bara ( przy dyszach 2,6mm) a min na 0,6 bara i zobacz jak bedzie sie zachowywac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Minimalne mam ustawione 0,8 bara i nie da sie tego zmienić - opcja nieaktywna nawet na najnowszej wersji oprogramowania. Zmniejszać próbowałem wcześniej ale było jeszcze gorzej.

    Może w przyszłym miesiącu ( po 10 ) uda mi się wymienić reduktor na taki jak ma "chudineze". Bo jeszcze jest jedna kwestia - jak jeżdżę po mieście i jest moment że trzeba nagle depnąć to też na moment przełącza na bęzynę ale za moment wraca na gaz samoczynnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moze byc jeszcze uszkodzony MAP który podaje złe wartosci i dlatego przerzuca na PB i szarpie sprawdz co pokazuje MAP na wolnych obrotach i przy obciązeniu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Żeby było jasne - nie chodzi o szarpanie przy przerzucaniu lpg/pb szarpie jadąc na gazie - ewidentnie efekt jakby brakowało gazu - ale sprawdzę to co mówisz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przez błedne wskazanie map sensora moze byc zaburzony skład mieszanki i dlatego poczatkowo szarpie a potym przerzuca na PB.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kiedy to szarpanie pojawia się w momencie jak wcisnę pedał gazu do podłogi. Jak powoli rozpędzę auto do 110 i tak go trzymam, ale jak tylko troszkę bardziej dodam gazu zaczyna szarpać - nie wiem, ale mnie się wydaje że to jednak mała wydajność reduktora. Sprawdzę ten map sensor i napiszę później jak on się zachowuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak sobie mysle ze to winny bedzie parownik, dopiero teraz zaskoczyłem ze cisnienie spada o prawie 0,5bara a to kosmicznie duzo i sterownik LPG nie jest w stanie nadrobic tego spadku cisnienia przez wydłużenie czasu wtrysku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A nie lepiej założyć reduktor magic 3 tłokowy a nie pakowac sie w stare technicznie reduktory? Dodatkowo cena kusi. Nie miałem takiego reduktora nigdy ale słyszałem same pozytywne opinie na jego temat.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tym Magikiem to z poczatku produkcji darzały sie awarie jakiegos tam oringa, ale generalnie jest on wart uwagi. Moim zdaniem wystarczyłby Scorpion ST a nawet Mini ( ja mam taki i daje sobie smiało rade). Przy tych dyszach to cisnienie ustaw na 1 bar ewentualnie zmniejsz nawet do 0,95bara a min na 0,6 bara

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tym Magikiem to z poczatku produkcji darzały sie awarie jakiegos tam oringa, ale generalnie jest on wart uwagi. Moim zdaniem wystarczyłby Scorpion ST a nawet Mini ( ja mam taki i daje sobie smiało rade). Przy tych dyszach to cisnienie ustaw na 1 bar ewentualnie zmniejsz nawet do 0,95bara a min na 0,6 bara

    Tylko nie mini bo to nie udany model, jak scorpion to st

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    MINI da sobie rade tylko trzeba zmienic cewke elektrozaworu i bedzie chodził jak nalezy, główne niedomagania MINI były własnie przez ten elektrozawór.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    podepnę się do tematu a gdy na biegu jałowym dasz obroty np 5 tys to zmienia sie na PB?? bo u mnie zmieniało się przy 3 tyś gazownik zamienił kabelek z 1 strony cewki na 2 (mówi że na 1 traci coś obroty "zle podpoił czy cós") sprawdź i daj znać może masz ten sam problem co ja bo przy 110 KM to wydaje mi się że 5 bieg i jest 3 tyś obrotów

    oczywiście ja już nie mam problemu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/01/24/34/1201243417

    tu gdzieś idzie dodatkowy kabelek przykręcany do tej cewki zapłonowej (ale nie do kostki chyba to osobny przewód !!!) Chyba. dawno to było gdy zamieniał. Albo do kostki albo osobny szedł przewód.

    Gazownik rozczepił je coś podmienił i było ok po 3 tyś nie przełączało się na PB

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Gdyby był źle podłaczony kabel sygnału obrotów lub w ustawieniach źle ustawione to przełączałby sie bez wzgledu na predkosc jazdy czy obciażenie a za każdym razem po przekroczeniu pewnych obrotów.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no niestety nie zawsze, u mnie nie zawsze się przełączało dlatego gazownik nie mógł stwierdzić co to może być bo nigdy nie mogliśmy natrafić na ten moment. aa gry trafiliśmy to podłączył kompa i widział jak mówisz kolego up "zanik obrotów"

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zamówiłem reduktor taki jak ma "chudineze" - skoro u niego chodzi to u mnie też powinien, choć jak to mówi Ferdynand - "są na tym świecie rzeczy które się ani fizjologom, ani fizjonomom nie śniły". Założymy ... i zobaczymy,

    najwyżej będzie :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy