Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z podłaczeniem wzmacniacza -> szumy, dudnienie


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w weekend postanowiłem sobie podpiac wzmacniacz i skrzynke do niego, pociagnałem elegancko kable, podłaczyłem je, wlaczam radio a ze skrzynie oprocz muzyki jakies szumy :kwasny: na ustawieniu high pass na wzmacniaczu, przelaczylem na flat a tu głosnik zyje swoim zyciem tzn. cału czas tylko tylko dudnił jednym tempem.

wyciagnalem wszystkie kable, odsunałem je wszystkie od siebie, to samo, sprawdziłem na innych kablach sygnalowych, to samo, zmieniłem wzmacniacz i głosnik, nadal jest :bicz3:

nie wiem co to moze byc, jakis problem z masą może bp zauwazyłem tez ze jak przyłożyłem mase w roznych miejsach te szumy zmieniały natężenie

prosiłbym o jakoms pomoc

dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel od zasilania puśc lewą stroną a kable sygnałowe puść prawym progiem to jest konieczne bo dwa kable nie mogą być koło siebie. Najlepiej daj kable w peszlach. Dalej zrób dobra masę. Wyczyść ładnie lakier do gołej blachy a najlepiej poprowadź masę od akumulatora. Możesz zastosować filtry zasilania jak również zmienić klemy na złote. Trzeba szukać źródła szumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominając o peszlach nie mówiłem że one wyeliminują szum tylko ze jest bezpieczniej że kable nigdzie się nie przetnie i nie zetknie z blachą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyciagnalem kable to wlasnie specjalnie je odciagnalem od siebie ale nadal bylo to samo, a jak mase pociagnalem od akumulatora to jeszcze gorzej harczał :confused4:

nie wiem wlasnie od czego to zalezy, nie pierwszy raz podlaczam wzmaka ale takiego czegos jeszcze nie miałem, moze kable są jakieś dupi*te i nie maja odpowiedniej izolacji, no wiem, bede z tym walczył

[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2007, 22:10 _________________________________________________ostatnio rozmawialem z kumplem i powiedzial mi ze alternator moze dawac takie sygnaly, w sumie u mnie byl taki blad:

1117 Sygnał obciążenia z zacisku alternatora DF, Sygnał ładowania generatora terminala DF

wie moze ktos cos wiecej na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wszystko zawiedzie sprobowalbym podpiac inne zrodlo sygnalu i krotkie kable bezposredno z aku(powiedzmy po 1-2m). Moze radio badz wzmacniacz nie sa w pelni sprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowales pozmieniac kable ?

teoretycznie tak, ale nawet na cienszych kablach bo chcialem to podlaczyc poza autem, takze na takich porzadniejszych jeszcze nie sprawdzałem

czy na wyłączonym silniku też sa takie objawy?

tego nie sprawdzalem wlasnie

Moze radio badz wzmacniacz nie sa w pelni sprawne?

mozliwe, ten wzmacniacz mi jezdzil juz w 2 samochodach i nie bylo z nim problemu, troche polezał na szafie ale watpie zeby mu to zaszkodzilo, jutro zobacze na innym radiu

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może mu zaszkodziła wilgoć. Kolega trzymał w garażu wzmacniacz i zawilgotniał mu i przez to sam się wyłączał. Więc wszystko jest możliwe.

Ja po pierwsze sprawdził bym wzmak w innych aucie i zobaczyć czy problem sie powtarza jeśli tak to przyczyna wiadomo wzmak nawalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I rubośćkabla nie świadczy o jego jakości - tak ku wiadomości.

Poza tym odłącz wszystko i na początek podłącz samo zasilanie i zobacz czy bez podłączania kabli sygnałowych masz to samo - wtedy będziesz wiedział, że problem tkwi tylko w zasilaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...