Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy turbosprężarka gwiżdże ?


Wojciech1986

Rekomendowane odpowiedzi

witam ja w mojej audi mam podobnie tylko gwiżdze mi od 1.5 do 2 tyś RPM a potem już cichutko nie wiem może łożyska lub co innego co o tym myślicie?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy i koleżanki, podłączę się do tematu ponieważ byłem ostatnio u mechaniora i ten mi powiedział że turbo w ogóle nie powinno być słychać jak się jedzie (u mnie również gwiżdże) i powiedział że jak gwiżdże to jest do wymiany

lepiej niech se rozum wymieni ...co za bzdury :kox:[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2009, 10:20_________________________________________________

witam ja w mojej audi mam podobnie tylko gwiżdze mi od 1.5 do 2 tyś RPM a potem już cichutko nie wiem może łożyska lub co innego co o tym myślicie?? :mysli:

myśle,że szukasz dziury w doopie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak sobie siedze z pozamykanymi szybami w aucie o lekko słychać taki syk jak turbina zaczyna pakować. Jak otworzę szybę to słychać zjebis.... świst turbinki, zwłaszcza od momentu wywalenia kata i nie wydaje mi się żeby było do wymiany :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie Wihajster nie słychać jak wchodzi na obroty takiego syku (nie gwizdu!) przez chwilę jak wdepniesz gaz raptownie? U mnie słychać i zawsze było słuchać taki cichutki syyyk jak depne przez chwilę a później już nic nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie bardzo delikatnie śwista

kiedyś przy wcześniejszym egzemplarzu była cisza i dałem turbo do regeneracji, to później było gwizdanie, śmiałem się że mam dużego fiata :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa rozwiązała się sama :> rozebrałem turbo celem wyczyszczenia ale okazało się że wcale nie było takie zapieczone a sztanga chodziła bardzo lekko ale wyczyściłem i wziąłem się za katalizator i tu szok :slina: okazało się że mam pustą puchę więc ktoś już mnie wyręczył :decayed: i już wiem czemu turbo było słychać tak głośno. Poskładałem wszystko do kupy no i jazda próbna pokazała że w sumie się nic nie zmieniło turbo chodzi tak jak chodziło i od czasu do czasy się nadal wyłącza czyli przyczyny muszę szukać dalej i gdzie indziej, może macie jakieś sugestie??? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nadal wyłącza się turbo to na 99% winny jest rozwalony zawór N75 sterujący pracą kierownic turbinie. Prawdopodobnie przeładowuje przez to turbo. Najlepiej zapnij VAG-a i zrób logi dynamiczne grupy 011.

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że mam pustą puchę więc ktoś już mnie wyręczył

i to jest duży błąd.Powinna byc wspawana rura a nie zostawiona pucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to jest duży błąd.Powinna byc wspawana rura a nie zostawiona pucha...

Dlaczego błąd przecież wielu użytkowników forum tak ma i nie narzekają, poza tym co to ma wspólnego z wyłączaniem się turba ??? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w takiej pustej puszce występują zawirowania spalin. Ja wczoraj też wywaliłem kata i wstawiłem rurkę. Pięknie gwiżdże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to może być powodem wyłączania turbo? Bo jeśli tak to będę z tym walczył a zaworek N75 mam już wymieniony i dalej jest to samo (zamontowałem nowszy z półokrągłą wtyczką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wybebeszenie kata i zostawienie pustej puszki nie powoduje wyłączania turbiny. Jako tako turbiny nie da się wyłączyć. Turbo kręci się cały czas tylko że efektywnie spręża powietrze do jakiś tam obrotów, a N75 steruje podciśnieniem i tym samym kierownicami regulując optymalne sprężanie przez turbo. Na Twoim miejscu sprawdził bym wężyki od N75 które idą do gruszki, która podnosi sztangę. Może jest coś nie tak z samą gruszką sterującą sztangą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj skopiowałem błędy które miałem zapisane na aucie:

3 Fauls Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

37-10 - Faulty - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Co o tym myślicie??? Ja w między czasie zajmę się gruszką ciśnień jak radzi Pretor.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...