Skocz do zawartości

jacekk audi

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jacekk audi

Osiągnięcia jacekk audi

0

Reputacja

  1. Raczej nie tu szukaj problemu ze stukaniem przy ruszaniu. Po obejrzeniu filmów luzy są ok. Gdyby ich nie było przy skręcie kołami wszytko by się rozsypało. Luz wzdłużny na przegubie wewnętrznym jak byś go rozebrał może mieć nawet ok 2 cm (przy skręcie wszystko pracuje). Odnośnie luzu osiowego u mnie też taki jest i nic nie puka przy ruszaniu. Napisz jaki masz przebieg, może stukanie pochodzi ze sprzęgła, łożyska oporowego....
  2. Witaj, może dawać wskazania, ale może je fałszować tzn zawyżać lub zaniżać. Poza tym jest to czujnik podwójny, tzn co innego daje na deskę i co innego dostaje komputer. Skoro na desce masz 90 st. a komputer dostaje info, że temp. chłodziwa ma 129st. więc, aby nie uszkodzić silnika ogranicza wszystko, aby bardziej go nie przegrzać i odłącza sprężarkę klimy (bo ta też obciąża silnik). Nie polecam też kupowania zamiennika czujnika, bo bywa różnie z ich wskazaniami. Jedź do serwisu i kup oryginał od 80 do 120 zł. Wymiana jest bardzo prosta. Pamiętaj tylko, aby kupić od razy plastykową zawleczkę, bo jest duże prawdopodobieństwo, że stara przy wyjmowaniu pęknie. Pamiętaj, aby wcześniej odkręcić korek na zbiorniczku z płynem, no i nie wymieniaj go kiedy silnik jest rozgrzany, bo trochę płynu poleci. PS. odnośnie informacji w Twoim profilu o spalaniu, na prawdę spala ci 15,7 ???? Powodzenia.!!!!
  3. Rozmiar klucza to 30 lub 32. Dokładnie nie pamiętam. Pozdro...
  4. Tym "zagrzechotaniem" się nie przejmuj. Przed kolektorem ssącym jest klapa gasząca sterowana podciśnieniem i to ona w tych silnikach tak grzechocze przy gaszeniu i paleniu. pozdro.
  5. Jeszcze raz piszę nie przejmuj się. Ja mimo wymiany całej hydrauliki przy okazji wymiany rozrządu (nówki oryginały wałki, dźwigienki, popychacze, podkładki ....) około 10 tyś. km temu mam też przy temperaturze poniżej 8 stopni C. ok. 5 sekund wahania obrotów pomiędzy 900 - 1000. To normalny objaw, bo to dosyć niska temperatura dla prawidłowego spalania mieszanki w komorze. Przy naszych silnikach świece żarowe zaczynają grzać dopiero od 5 stopni C. na dworze. W momencie kiedy świece podgrzewają komorę spalania delikatne falowaniu już nie występuje. Pozdrówka.
  6. Nie przejmuj się, to normalne. Mam A4 z takim silnikiem od 2 lat i zawsze tak było. Autko śmiga jak ta lala. Przez ten czas zrobiłem około 50 tyś. km. Kumpel ma A6 z takim samym silnikiem i u niego jest identycznie. pozdrówka.
  7. Siemanko, w tym silniku sprawdzają się dwa loginy do sterownika silnika: 26262 lub 26242. Pozdrawiam!!!
  8. Jak nadal wyłącza się turbo to na 99% winny jest rozwalony zawór N75 sterujący pracą kierownic turbinie. Prawdopodobnie przeładowuje przez to turbo. Najlepiej zapnij VAG-a i zrób logi dynamiczne grupy 011. Pozdrawiam!!
  9. Dzięki za odpowiedzi, w takim razie po świętach czeka mnie wymiana popychaczy no i za razem kompletnego rozrządu Pozdrawiam i zamykam temat.
  10. Witam, wczoraj zdjąłem dekiel z lewej głowicy, aby usunąć pocenie się przy wtryskiwaczach. Przy okazji sprawdziłem dokładnie wałki i nie ma na nich żadnych wżerów, na całej powierzchni są idealnie równe. Jednak właśnie z tej strony słychać podczas pracy rozgrzanego silnika dziwny dźwięk (na zimnym jest ok), jakby takie ciapanie. Obracając wałek (4 bieg i pchanie samochodu) ustawiałem krzywki w górnej pozycji kiedy zawór jest całkowicie zamknięty i naciskając na dźwigienkę przy popychaczu. Na kilku zaobserwowałem jak dla mnie spory luz około 3 mm. Czy tak ma być, czy nie powinno tam być żadnego luzu i niektóre popychacze są uszkodzone i czeka mnie ich wymiana?? Silnik nie ma problemu z brakiem mocy, przyspiesza bardzo dobrze, nie kopci, dobrze odpala. Przebieg to 317 tyś. km, a przy ok. 210 tyś. w Niemczech w serwisie Audi wymieniano całą hydraulikę. Dzięki za odpowiedź.
  11. Witaj, to "terkotanie" to prawdopodobnie wtryskiwacze. Generalnie nie ma się czym przejmować. pozdrówka
  12. Siemanko, - coś nie dobrego dzieje się z wtryskiwaczami lub pompą wtryskową (jakość "dokładność dawki" wtryskiwanego paliwa na granicy grupa 001 statyczna), praktycznie wszystkie korekcje wtryskiwaczy (grupa 013 i 014 statyczna) poza dopuszczalną normą. Możliwe także, że coś niedobrego dzieje się z hydrauliką zaworów, zdejmowałeś dekle?? jeżeli nie to je zdejmij i sprawdź w jakim stanie są wałki, czy są powycierane lub krzywki na miejscu i całe, czasami jakaś lubi się złamać przy wyeksploatowanym silniku............ - dziwny kąt wtrysku (tu niech wypowiedzą się fachowcy) kąt wtrysku na LATE i EARLY w ogóle się nie zmienia a powinien (norma to od 0 stopni ATDC do 4 stopni ATDC na LATE) przyjmuje się, że ideałem są 2 stopnie ATDC, u ciebie 0 stopni ( grupa 004 bs) i nic się nie zmienia..... - przepływomierz strasznie tnie dawkę, być może czyszczenie pomoże.... (grupa 003 logi dynamiczne) - czy w trakcie robienia logów miałeś dobrze rozgrzany silnik??? bo z logów widać, że termostat do wymiany...... temperatura ok. 78 st. C pozdrówka...
  13. Witam, Audi maniaków, to już mój drugi pojazd ze stajni Audi, poprzednio A4 B5 1995 r., silnik 1,6 benzyna ADP, obecnie A4 B5 Avant 2001 silnik AKN, 150 koni 2,5 TDI. Pozdrawiam kolegów forumowiczów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...