Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANA] Haczenie biegu numer 1. Za co się brać? wysprzęglik / olej?


djmostek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od dłuzszego czasu martwi mnie haczenie skrzyni biegów (głównie jedynka i wsteczny). Z czego ono może wynikać? (przebieg 156tys.) Wysprzęglik? a może kwestia zmiany oleju na gęsty? Dodam, że sprzęgło bierze mi przy samym końcu.

PS. Inne biegi wchodzą bardzo płynnie (ew. bardzo bardzo rzadko zaprostestuje 5. ale rzadko)

PS.2 Czasami haczenie ustępuje - lecz nie wiem z czego to wynika

Co dziwnego? fakt, że gdy zmieniam sobie biegi na wylaczonym silniku wszystko wchodzi z nalezyta płynnością , bez haczenia.[br]Dopisany: 18 Październik 2010, 19:41_________________________________________________Może to wysprzęglik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Wady nie było na zimnym silniku (a raczej skrzyni bo gęsty olej), ale już po 10 km I bieg i wsteczny z wyraźnym oporem. Innymi słowy sprzęgło "ciągnęło". Na wyłączonym silniku oczywiście nie ciągnęło. Po wykluczeniu zatarcia i zapowietrzenia siłownika odkręciłem skrzynię biegów. Okazało się, że tarcza zacierała się na wieloklinie. Współpracujące części były suche, bez smaru, zapylone i lekko rdzawe (kolor rudy). Wieloklin oczyściłem, nowa tarcza i łożysko dociskowe LUK za 265 zł, wieloklin i piasta cieńko smarem grafitowym. Jak ręką odjął. Jeśli usterki dotąd nie usunąłeś, to sprawdź bicie boczne tarczy, uszkodzenie zespołu dociskowego i czy okładziny nie są pokryte (zasklepione) produktami ścierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...