Raftik Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Witam Parę tygodni temu auto oddałem do mechanika celem wymiany simeringów na półośkach, simeringi wymieniono i auto odebrałem. Wczoraj wlazłem pod auto żeby wymienić olej w skrzyni, specjalnie dużo wcześniej kupiłem klucz torx M16 z trzpieniem, którym już wcześniej odkręcałem tą śrubę z boku skrzyni, niestety po ostatnich zabiegach u mechanika jakiś tępy baran śrubę tak dociągnął, że wczoraj przy próbie odkręcenia puściły zęby w śrubie i torxem już jej nie odkręcę. No więc nie poddając się kupiłem wykrętak, pożyczyłem wiertarkę kątową bo normalnej nie da się wcisnąć (za mało miejsca), rozwierciłem śrubę, wkręciłem wywiertak i dziad, złamas ....$%$#@##$$% się złamał tzn ukręcił i został w śrubie :ranting1:, myślałem, że dostane szału, chyba pół okolicznych domów mnie słyszało .... uffff Śruba jest z tak miękkiego materiału (stop aluminium), że wiórów z samej śruby się nie obawiałem, ale rozwiercanie wykrętaka już odpada. Teraz moje pytanie: Zauważyłem, że akurat z tej strony pod przegubem wewnętrznym na skrzyni jest dekiel na kilka torxów a w nim jest ta właśnie @#@#$$%$%#@ śruba od skrzyni którą muszę dorwać. Czy mogę napotkać jakieś trudności przy ściąganiu półośki i tego dekla ze skrzyni ?[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 08:51_________________________________________________OK temat rozwiązany. dzisiaj auto oddałem do mechanika, zapłaciłem 200 zł i zrobił tak jak pisałem w tym temacie, ściągnął przegub wewn. półoś i dekiel skrzyni. Temat można zamknąć.
.Pablo. Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Kolego morał z tego taki że trzeba stosować dobre narzędzia gdyby klucz dobrze siedział na pewno byś odkręcił korek
Raftik Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Kolego morał z tego taki że trzeba stosować dobre narzędzia gdyby klucz dobrze siedział na pewno byś odkręcił korek Kolego mam bardzo dobrej jakości klucz i siedzi w śrubie idealnie, ale śruba była tak mocno dokręcona, że nie było szans na odkręcenie bez zerwania zębów w śrubie, śruba stożkowa i na dodatek miękka jak aluminium. Więc przestrzegam wszystkich którzy będą wymieniać olej w skrzyni aby tą śrubę przykręcali delikatnie, nie trzeba mocno jej dociągać żeby nie było żadnych wycieków (stożkowa śruba). Przy zerwaniu tej śruby robi się nie mały problem: ciężko kupić drugą oryginalną śrubę i najważniejsze to nigdy nie próbować odkręcać tej śruby wykrętakiem dlatego ponieważ materiał jest za miękki i rozpycha śrubę w gnieździe jeszcze bardziej co praktycznie wogóle uniemożliwia jej odkręcenie. Ja na szczęście mam już drugą śrubę i o nią dbam . Właśnie sobie olej wymieniłem i za jakiś czas mogę sprawdzić stan oleju .
SotoM Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 sruba-a raczej korek jest z miekkiej stali co do dokrecania to przykreca sie taki korek z sia 40Nm i to starczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się