Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jak sie pozbyc metalicznego dzwięku [edit]


kamil321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio popełniłem bardzo wielki błąd :confused4:

Ostatni tłumik mam remusa ale jest on bardzo cichy (cichutki bass)

Wiec pomyslałem ze cos przerobie i został wywalony srodkowy tłumik i wstawiona została rura.

Myslałem ze bedzie miał fajny dzwięk ale niestety :angry: nie wyszło.

Bardzo chciałbym uzyskac taki dzwięk albo przynajmniej cos podobnego:

lub

Bardziej podoba Mi sie ten pierwszy. Wiem ze to nie jest 1.8 (tak jak moja A4 :)) tylko sa to silniki 2,7 biturbo ale moze jakos da sie uzyskac podobny dzwiek. Bardzo prosze o pomoc.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. to inaczej. Głos mógł by zostac taki jaki jest gdyby nie ten hmm (metaliczny dzwięk) tak jak by były w wydechu jakies sruby, nakretki cos metalowego. Nie wiem poprostu jak to okreslic. Jak sie go pozbyc czym to moze byc spowodowane?

Katalizator? czy przez to ze jest rura wspawana w miejsce srodkowego tłumika? Ale jak przez to, to dlaczego? co to ma to metalicznego dzwięku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, to przez wywalenie kata dzwiek zrobił sie metaliczny.U mnie z 4 wywaliłem 2 i też jest w pewnym zakresie obrotów przy max ataku dzwiek metaliczny.

wyjsciem jest zrobienie całego wydech dedykowanego pod Twój motor, ale koszty nie są małe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwiek jest piekny ale to raczej zasluga tego ze jest to V6 ;)

co do wstawiania rury zamiast kata, czy srodkowego tlumika.... sam to przerobilem (wywalilem kata) i ten dzwiek to standart (zaznacze ze reszta wydechu to seria). pomijajac fakt ze pojawia sie ten paskudny dzwiek to moment obrotowy na dole spada... kolega ktory troche dlubie swoje auto i testowal rozne opcje, poradzil mi - wiec ja radze Tobie :) zainstaluj tlumiki przelotowe (najlepiej zamist kata, srodkowego i koncowego) a wtedy moment na dole bedzie taki jak z katem, gora sie znacznie polepszy i nie bedzie tego wiejskiego dzwieku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie słyszałeś S4 np.

[br]Dopisany: 12 Październik 2007, 14:36 _________________________________________________moje po wywaleniu katów brzmi mniej wiecej tak http://youtube.com/watch?v=08HQA-Jr5cs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam.

zainstaluj tlumiki przelotowe (najlepiej zamist kata, srodkowego i koncowego) a wtedy moment na dole bedzie taki jak z katem, gora sie znacznie polepszy i nie bedzie tego wiejskiego dzwieku... smiley

Przelotowy tłumik tzn. cos takiego http://moto.allegro.pl/item251107777_tlumik_srodkowy_przelotowy_speeder_michael.html?

To co dwa takie mam założyc ;)? zamiast kata, srodkowego tłumika a koncowego remusa zostawic?

Wtedy nie powinno byc metalicznego dzwięku i powinno ładnie brzmiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze ze ja juz sam nie wiem.... fakt ze znajomy dlubal w innym aucie, ale jak bylem 2 dni temu u tlumikarza i powiedzialem co chce zrobic (docelowo caly wydech przelot) to powiedzial: "w tym silniku i tak bedzie ten metaliczny dzwiek... bedzie ciszej niz teraz (zamiast kata rura) ale bedzie... najlepiej wstawic mimo wszystko katalizator to wtedy zniknie ten dzwiek.. dobry z metalowym wkladem ok. 450zl. z ceramicznym nie polecam bo za rok sie panu rozleci, a oryginalny to koszt ok. 2.000zl" ;)

zawsze najlepiej probowac.. moze sie cos Tobie uda zdzialac i bedziesz zadowolony.. ale trzeba pamietac ze ogolnie dlubanie w wydechu moze zmienic osiagi.. trzeba to robic bardzo z glowa, bo mozna w prosty sposob spaprac sobie tak jak pisalem przede wszystkim moment..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie kata lub tłumika środkowego i zastąpienie go kawałkiem rury oprócz tego metalicznego dzwięku może przynieśc inne mniej korzystne zmiany w postaci spadku mocy lub momentu obrotowego.Nie mozna zbyt odetkać wydechu.Układy wydechowe mają ściśle określoną pojemnść wyliczoną przez producenta.Lepszym rozwiązaniem w tym przypadku było by zastosowanie sportowego katalizatora.

Dobrze by też było "dłubnąć" coś przy dolocie przy okazji przerbiania wydechu.

Wtedy możemy spodziewać się jakiś niewielkich "bonusów" w postaci dodatkowych KM i Nm

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...