Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Automatyczny włącznik świateł - podłączenie


marioximus

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, mam problem z podłączeniem automatycznego włącznika świateł. Jest na forum kilka wątków opisujących różne kombinacje (np. ze światłami drogowymi :blink:) ale nie udało mi się znaleźć opisu, który w przejrzysty sposób mówił by jak to zrobić :confused4: Kiedyś podłączyłem podobny włącznik w Cinquecento. Był on jednak nieco inny i podłączenie było dość proste, a tu...

Włącznik, który kupiłem wygląda tak:

DSC01209.jpg

a "schemat" podłączenia tak:

DSC01210.jpg

problem w tym, że nie wiem gdzie szukać odpowiednich kabli? Co to jest np. "fazowanie" ?

Dziękuję za pomoc :embarrassed:

_______________________________________________________________________________

W końcu znalazłem odpowiednie kable, szukając wg. opisu bezpieczników i podłączyłem je wg instrukcji. "Fazowanie" (może się komuś przyda) to po prostu "+" z akumulatora :embarrassed:

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę również zamontować AWS i będę poszukiwał kilku przewodów w jak najbardziej dostępnym miejscu. Jeśli pamiętasz jeszcze kolory to zaoszczędzisz mi roboty:

- pozycyjne lewe

- pozycyjne prawe

- oświetlenie tablicy rej.

- mijania

- zacisk "X"

To wszystko powinno być jako tako dostępne przy wyłączniku świateł w kolumnie kierownicy, ale co z zasilaniem? Czy przy stacyjce znajdę przewody czy są poukrywane i zabudowane, aby utrudnić nieporządany dostęp? Chodzi mi o sygnał uruchamiający rozrusznik oraz zacisk "15".[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 17:15_________________________________________________Znalazłem sobie sam:

- pozycyjne lewe - zielony/czarny 1,0

- pozycyjne prawe - zielony/czerwony 1,0

- oświetlenie tablicy rej. - szary 1,5

- mijania - zółty 2,5

- zacisk "X" - pod trzema rzędami przekażników (w nogach kierowcy) śróba opisana 75X (zielona etykieta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja podłączyłem się do kabli w skrzynce bezpieczników (znalazłem właściwe wg. opisu bezpieczników) - polutowałem i zaizolowałem. Podłączyłem się oczywiście za bezpiecznikami, żeby cały układ był przez nie zabezpieczany. "Fazowanie" czyli "+" wziąłem z kolei z grubego, czerwonego kabla pod przekaźnikami (tak jak napisałeś) Tam też znalazłem przewód "+" na którym pojawia się napięcie w momencie przekręcenia kluczyka - na tym przewodzie dodatkowo zamontowałem podświetlany wyłącznik, żebym mógł światła wyłączyć niezależnie (np. na postoju) i wyprowadziłem go pod tą małą półeczkę z lewej strony.

Podłączyłem też wraz ze światłami oświetlenie tabliczki rejestracyjnej i oświetlenie zegarów, żebym nie musiał już nic kombinować wieczorem. Wszystko co trzeba załącza się od razu - światła mijania, postojowe tył, oświetlenie tabliczki rej. i podświetlenie zegarów.

Zeżarło mi to trochę czasu, ale się udało :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja zrobiłem tak: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=180627.0[br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 20:02_________________________________________________

Wszystko co trzeba załącza się od razu - światła mijania, postojowe tył, oświetlenie tabliczki rej. i podświetlenie zegarów.

Zeżarło mi to trochę czasu, ale się udało :naughty:

A powiedz kolego, czy kiedy masz załączone światła mijania automatycznie, bez przestawiania dźwigni, to możesz również załaczyć światła drogowe na stałe?

Bo studiując schemat oryginalnego włacznika świateł wydaje mi sie to niemozliwe. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...