Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Audi a4 98r TDI 110km skrzynia automatyczna


PartyzanT192

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie problem mam ze skrzynia automatyczna :(

A wiec tak kopiłem nie dawno audi a4 98r w TDI z automatyczna skrzynia biegów problem mój polega na tym ze :

a)Nie umiem sprawdzić oleju w skrzyni (czytałem ze trzeba na zapalonym silniku albo na zgaszonym i sam nie wiem w końcu )ewentualnie jak taki olej dolać jak zabraknie i oczywiście jaki olej do lać ?

b)miedzy 1a2 biegiem mam takie jak by mi się ślizgała na sprzęgle jak wcisnę gaz trochę lepiej ale nie zbyt raptownie tak żeby nie zredukowała to potrafi nawet do 9tys obrotów wskoczyć i dopiero zmieni bieg na 3 i oczywiście zdrowo szarpnie..

c)Co robić to jest skrzyni wina czy wymiana oleju pomorze ? czy już szukać nowej skrzyni po niewasz to jest mój pierwszy automat i nie mam zielonego pojęcia co to może być jak za to się zabrać :(

Proszę o w miarę szybka odpowiedz i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze masz 4 biegowa skrzynie to olej sprawdzasz na odpalonym silniku odkręcasz korek spustowy tam jest jeszcze wkręcona rurka i tamtędy powinien polecieć olej jak poleci jest ok olej zaś wlewasz na misie wychodzi rurka z zaślepka wyciągasz zaślepkę i lejesz jaki olej było wiele razy na forum tak samo jak się wymienia olej co się dzieje ze skrzynia jak najszybciej podłącz vag i zobacz jakie błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tak się składa że mam podobny problem, jadę w piątek do domu to sprawdzę ten olej, ale błędów mi nie wywala na vagu, a ślizga mi się z 2 na 3, gadałem z 2-ma kolesiami od automatów i twierdzą że przy przebiegu 250 000tys. skrzynia normalnie się zużyła,i zastanawiam się nad przekładką. Czytałem sporo tematów i w większości przypadków wymiana oleju nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupy walem samochód to sprawdzałem na vagu ale vag nic mi nie pokazał .

Mnie w sumie drugi tyg nie ma w domu a audi stoi nie pamiętam jaki mam przebieg ale chyba tez coś kolo 22tys chyba będę w wekend w domu to jeszcze sprawdzę jak zdarzę to i olej sprawdzę aa właśnie jak bym szukał innej skrzyni jak to sprawdzić jaka mi będzie pasować podobno jest jakieś oznaczenie ale gdzie go szukać co i jak może mnie ktoś po kierować ? co zrobić żeby sie nie przejechać ze tak to nazwę ? czy może lepiej dać aktualna skrzynie do remontu ?

Takie jeszcze pytanie czy można wstawić tip-tronik i czy dozo z tym zabawy jest ? i czy w ogóle to jest opłacalne ???

Kolego markus85 jak sprawdzisz i sie dowiesz daj szybko odpowiedz nawet na pw

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i czekam na dalsze wypowiedzi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem już kilkanaście jak nie dziesiąt tematów na temat skrzyń i opini jest mnóstwo, większość jednak zmienia na manualną skrzynię i jest zadowolona, sam się na to zdecydowałęm, czekam jedynie na jakąś lukę z wolnym czasem, przemawia też mniejsze spalanie, aktualnie wychodzi mi ok. 8l. i nie jest to jazda dynamiczna, osoby które zmieniły potwierdzają znaczny spadem zużycia paliwa, co do gratów to czekam na całość, podobno łapa z V6 rozwiązuje temat mocowania skrzyni.Jak coś to wal na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość jednak zmienia na manualną skrzynię i jest zadowolona

Nie wiem gdzie jest ta większość, ot paru rzeźników nie będę po nickach wymieniał :rolleyes: moje zdanie jest takie, że kupując stary automat trzeba mierzyć siły na zamiary, jeżeli nie jesteśmy w stanie zabezpieczyć 2-3 tysięcy na ewentualny remont to lepiej kupić od razu manual, a nie później płakać, cudować jak zacznie kaprysić i na koniec druciakiem jeździć.

Kolego PartyzanT192, 3 literowe oznaczenie skrzyni masz na tabliczce znamionowej na skrzyni biegów, na wlepce we wnęce koła zapasowego oraz w książce serwisowej o ile taką posiadasz. Używaną skrzynię można ewentualnie kupić jeżeli sprzedawca da na nią jakąś gwarancję, można też oddać swoją do remontu, ale trzeba znaleźć rzetelny zakład żeby nie skroili jak za zboże. Remont takiej skrzyni powinien kosztować około 3 tysięcy MAX, co i tak uważam za sporą przesadę bo części do nich są tanie, a konstrukcja prosta. Wstawienie tiptronika jest nieopłacalne, potrzebowałbyś przynajmniej nowego komputera, skrzyni, wiązki, innego wybieraka, do tego nie wiem jak łapy i półosie bo też mogą być inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie jest ta większość, ot paru rzeźników nie będę po nickach wymieniał

dla czego od razu rzeźników po prostu kupić używkę to nie wiesz w jaki stanie jest i jak długo na niej pojeździsz remont automatu 3tys wszystko ok ale wiesz na kogo trafisz i jak ci zrobi tą skrzynie a wsadzić manual to góra 1,5 tys mniejsze spalanie i 0 problemów ja wstawiłem manual i nie martwię się jak długo pojeżdżę gdyby nawet skrzynia padła to będę miał koszt 400zl a nie 3tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia to AG4, wewnętrzne oznaczenie grupy VW to 01N,

skrzynia się nie zużyła a jej elementy tak jak np.sprzęgło w manualu,

z objawów jakie opisałeś masz spalone tarczki drugiego biegu co jest spowodowane zużytym tłokiem,

który nie jest w stanie utrzymać już odpowiedniego ciśnienia oleju

niestety nie pamiętam które to sprzęgła uczestniczą w drugim biegu

wymiana oleju już nic nie pomoże szkoda kasy

aby się upewnić sprawdź olej, tzn jego zapach, jak będzie miał zapach wędzonki to właśnie to

miałem ten sam problem z trzecim biegiem

koszt części to okolice 200pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego majkel_majki

No nie stety nie przewidziałem ze będę musiał tak szybko wyłożyć na naprawę nie steatyt nie mogę kupić samochodu ze skrzynia manualna ze względu na mój stan zdrowia :/

ym czemu taka naprawa jest droga skoro części tanie bylem u mechanika i mi powiedział ze ok 2 tys mi zrobi ale muszę sam ja wyciągnąć i mu dowieść ja do zakładu opłacalne to jest ?

Kolego onsork

Czy dla takiego laika jak ja poradzę sobie z wymiana tego tłoczka i tarcze ? czy lepiej żebym oddal to jakiemuś mechanikowi ?

Możesz mi kolego wytłumaczyć zasadę działania i budowę , opisać ta skrzynie bo widzę kolego ze masz wiedzę na ten temat :)

Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze --------------- > http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=134304.0;highlight=naprawa+remont+ag4

może trudno uwierzyć ale to była moja pierwsza przygoda z automatem a teraz robię to zawodowo

po drugie ---------------->czy sobie poradzisz?

wszystko zależy od samozaparcia

po trzecie --------------> nie może to być "jakiś mechanik", tylko taki który się zna i ogarnia temat lub jest mechanikiem-magikiem z sercem i co najważniejsze: da Ci gwarancje na usługę, bo wziąć kasę i potem Cię spławiać, bo niby że to była źle skrzynia założona albo inny myk-wymyk tekstowy, to potrafi każdy utalentowany cfaniak, bo i tak kasa zostanie u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...