majkel_majki

Pasjonat
  • Zawartość

    2954
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2

O majkel_majki

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Michał
    • Lokalizacja
      Gdańsk

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2001
    • Silnik
      2.5 TDI V6
    • Kod silnika
      AKE
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. To nie tyczy się b6, jezeli pompa ma ten sam numer łącznie z końcówką to zadziała. Immo jest w każdej, po zmianie trzeba zgrać pompę z immo auta.
    2. Sprawdźcie szczelność dolotu i egr czy nie zaciął się w pozycji otwartej tak na początek. Dobrze byłoby gdybyś podał jakie wyskoczyły błędy.
    3. Dyfer mówi papa, spróbuj wlać mineralnego Castrola EPX 80W90, on dosyć dobrze wycisza. Ewentualnie coś W140 do szper.
    4. Marcin, ja nie neguję tego, że te icki mają swoją wydajność bo jakieś małe nie są, problemem jest ich umiejscowienie. W nadkolach mają ciasno, kiepski nadmuch i faktycznie w trasie ostrzejsza jazda nie robił na nich większego wrażenia bo cały czas mają dobry nadmuch, ale w mieście kiedy często stoisz w korku, na światłach itp. pierwsze start zawsze wychodzi słabo. Pamiętaj, że wisko zaciąga powietrze, nie wypycha do przodu, a FMIC w zestawie chłodnic jest w takim układzie pierwszy.
    5. Mój wniosek jest taki, że to nie jest temat dla pozostałych ośmiu. Ja polecam, auto robi się sprawniejsze i bardziej przyjemne w codziennym użytkowaniu, a głównie o to w tuningu auta drogowego chodzi.
    6. Czy ja mówiłem o startach na ćwiartkę ? Uwierz mi, że przy temperaturze powietrza powyżej 20 stopni naprawdę dużo przyjemniej włączyć się do ruchu kiedy dodajesz gazu i auto jedzie jak należy, a nie muli zanim pęd powietrza ostudzi coolery.
    7. Myłem w środku i na zewnątrz, nadal bez szału. Coolery nieskorodowane i kierownice powietrza całe. Przy FMIC różnica jest odczuwalna zwłaszcza przy ruszaniu po krótkim postoju, włączaniu się do ruchu itp. Te SMIC pęd powietrza dopiero jak auto ruszy i trochę się rozpędzi. przez FMIC powietrze cały czas przeciąga duży wentylator chłodnicy.
    8. Wegor, ja brałem to: http://fmic.pl/fmicpl/10-intercooler-550-230-65mm.html On jest na tyle wysoki, że trzeba dość mocno podcinać belkę zderzaka i wyjścia są 63 mm, w związku z tym zapomnij, że stosując silikony założysz kratki halogenów, a do tego trzeba mocno podciąć dokładkę zderzaka. Najlepiej dopasować na bieżąco mierząc do siebie cooler, zderzak i rury- spawać z małych kształtek.
    9. Z tym to się akurat nie zgodzę, te seryjne coolery są beznadziejne. Po założeniu FMIC nie to auto, zwłaszcza latem.
    10. Weź sznurek, objedź naokoło roli i osprzęt i zmierz ile wyszło. Pamiętaj żeby uwzględnić ugięcie napinacza paska.
    11. Nakłady na tego swapa niestety nie zwrócą się przy sprzedaży. Zresztą 1.9 na pompkach wcale nie są takie bezproblemowe, ale ludziska mają zakodowane że jak 1.9= jedyny słuszny silnik, 2.5= guano.
    12. Podejrzewam, że w katalogach jest błąd. Dałem się tak samo zrobić, nowa poduszka była taka jak u Ciebie, niby Lemfoerder. Do skrzyni 6-tki na wysokość pasowała, trochę trzeba było przerobić jej górę, ale okazała się za miękka. Skończyło się tak, że zalałem starą klejem do szyb i założyłem na miejsce, jest ok.
    13. Nie widzę problemu, kwestia dobrania paska o odpowiedniej długości.
    14. Pamiętaj jeszcze o wymianie sprężyn zawieszenia na takie od 1.9 quattro bo auto się podniesie- silnik b6 waży zauważalnie więcej, a klasy wagowe sprężyn są wąskie. Do tego wydech do wymiany lub przeróbki, belka poprzeczna pod skrzynię od 1.9 quattro i na pewno jeszcze o czymś zapomniałem. Ogólnie sporo zabawy i koszty jeżeli nie robisz tego sam, dla normalnego warsztatu to niezapłacona robota albo naprawę wysoka faktura za usługę dla Ciebie. Jeżeli powodem swapa jest koniec silnika to taniej i szybciej wsadzić drugi identyczny.
    15. Gorszy humor masz dzisiaj?