majkel_majki

Pasjonat
  • Zawartość

    2907
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O majkel_majki

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Michał
    • Lokalizacja
      Gdańsk

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2001
    • Silnik
      2.5 TDI V6
    • Kod silnika
      AKE
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Można spróbować, ale nie wiem co z tego będzie, poza tym połączenie jest na oczko i śrubę drążoną, więc przewody i tak trzeba mieć.
    2. W tabeli masz rozpisane przełożenia, w kolumnach odpowiednio skrzynie HCG i FTM. Możesz obliczyć różnice prędkości na poszczególnych biegach przy danych obrotach: Engine 1.9 ltr. 96 kW TDI-PD (unit injector) 2.5 ltr. -132 kW TDI Ratio Final drive 37 : 10 = 3.700 35 : 9 = 3.889 i = Z2 : Z1 1st gear 33 : 9 = 3.667 30 : 8 = 3.750 2nd gear 39 : 19 = 2.053 35 : 17 = 2.059 3rd gear 37 : 27 = 1.370 33 : 25 = 1.320 4th gear 32 : 31 = 1.032 28 : 30 = 0.933 5th gear 28 : 35 = 0.800 27 : 38 = 0.711 6th gear 25 : 38 = 0.658 23 : 41 = 0.561 Pamiętaj jeszcze, że FTM i HCG są w innych obudowach- mogą być różnice w długości wału napędowego i wybieraku biegów plus jak pisał wyżej Spetsnaz- chłodnica oleju skrzyni w chłodnicy wody plus przewody olejowe.
    3. Ten zamiennik z linka to śmieć- tylko oryginał Hitachi, na podróbkach są później cuda. Tak na marginesie to nie rozumiem diagnozy- przepływomierz przeładowuje- że niby za dużo mierzy? Przepływomierz w AKE jest co do zasady praktycznie niezniszczalny, masz na potwierdzenie zrobione jakieś pomiary, logi?
    4. Jeżeli osłona to tylko oryginał, te zamienniki jeżeli chodzi o jakość tworzywa są do bani i przeważnie nie pasują. Oryginalne osłony do diesla są wyłożone pianką, zauważalnie wycisza to odgłosy pracy silnika. Ta liga cenowa co na aukcji to już fajans totalny, sprawdziłem kiedyś w b5.
    5. Trzeba zdjąć boczne tapicerki bagażnika, wtedy masz dostęp do górnych śrub mocujących kolumnę.
    6. Termostat do wymiany. Jak przyjdą chłody to w ogóle nie dasz rady go nagrzać.
    7. Gdzie niby autor tematu o tym wspomniał, że już sprawdzone? Ja widzę, że wymieniono sprężarkę klimatyzacji i czujnik położenia wału Objawy książkowe na zablokowany w pozycji otwartej termostat- na postoju temperatura rośnie podczas jazdy spada.
    8. Obstawiałbym raczej zepsuty termostat. Spróbuj przysłonić pół chłodnicy kartonem czy czymś takim i obserwuj temperaturę czy podczas jazdy zbliża się do 90 stopni.
    9. Jarzma od c6 powinny pasować, sam mam takie.
    10. FTM, GBB i ENV- wszystkie 3 są z b6 2.5 tdi i mają te identyczne przełożenia plus główne 35:9. Są dłuższe niż te z 1.9 Q.
    11. W Bose wszystkie głośniki są zasilane ze wzmacniacza, z radia wychodzi tylko sygnał liniowy. Jeżeli to Alpine ma wyjścia line out i gniazdo remote do wzmacniacza to powinno zgrać się ok.
    12. Łożysko kulkowe dwurzędowe, które jest na przedniej jak zaczyna hałasować nadaje się tylko do wymiany- dociągać można łożyska stożkowe, które są w b5 ośce przy kołach tylnych. Dobra cena za robociznę nawiasem mówiąc- do wyjęcia jest zwrotnica i bez prasy hydraulicznej łożysko nie pójdzie- mi za 50 zł nie chciało by się tego dotykać.
    13. Jeżeli to jest katalizator, a tak mi wygląda to pewnie został rozcięty, pozbawiony wkładu i zaspawany.
    14. Jeżeli instalacja jest prawie nowa to do warsztatu na regulację, niech poprawiają skoro śmierdzi.
    15. Ja miałem dorobiony klucz do śruby przegubu w taki sposób, że w nasadkę była wspawana szpilka koła, chyba od bmw e46 i to działało. Później widziałem gdzieś dedykowaną nasadkę, chyba firmy Toptul.