majkel_majki

Pasjonat
  • Zawartość

    3101
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

4

O majkel_majki

    Informacje

    • Imię
      Michał
    • Lokalizacja
      Gdańsk

    Auto

    • Model
      BMW
    • Nadwozie
      Kombi
    • Rocznik
      2016
    • Silnik
      Inny
    • Kod silnika
      1B
    • Napęd
      RWD
    • Skrzynia
      Automat
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

    1. majkel_majki

      Lutowanie albo np. złączki 3M Scotchlock.
    2. majkel_majki

      BAU ma dokładnie te same wtryskiwacze co AKE po 09.2001.
    3. majkel_majki

      Wsadzaj dowolnie BDG/ BDH/ BAU, co znajdziesz, z Twoim osprzętem i sprzęgłem, będzie ok.
    4. majkel_majki

      Jeżeli pompa wtryskowa jest w dobrym stanie to możesz liczyć, że poda paliwa na te ~200 koni.
    5. majkel_majki

      Nie da rady, inne sterowanie- boscha są elektromagnetyczne, a siemensa piezoelektryczne.
    6. Dyferencjał tylny może smarować w zasadzie cokolwiek byle w klasie GL5. Ten konkretny Ravenol nie nadaje się do dyfra bo jest w klasie GL4, co innego gdyby był GL4/GL5 to ok. Skrzynia biegów- tu zgadzam się ta w audi ma konkretne wymagania olejowe i do niej polecany przez Ciebie olej jest super. Dyferencjał przy tylnej osi NIE MA wspólnego obiegu oleju ze skrzynią biegów i jej dwoma dyframi i powinien pracować na oleju przekłądniowym klasy GL5. Zamienników do skrzyni nie szukałeś chyba zbyt dokładnie, ale znajdzie się jeszcze parę. Co chciałbyś tam czyścić, widziałeś kiedyś rozebrany dyfer z osobówki, jak wygląda w środku? To nie silnik spalinowy żeby powstawały osady i nagary. Ten olej, o którym mówiłem był totalnie przepracowany, wodnisty i czarny i zapewniam, że nie dlatego że coś wyczyścił tylko po prostu nie wytrzymał obciążeń.
    7. Mówię na podstawie własnych doświadczeń. Zalałem kiedyś do dyfra Valvoline 75w90 GL4 i sprawdziłem jak wygląda po przejechaniu jakichś 40 tys. km- czym prędzej wylałem bo wyleciała bardziej czarna woda niż olej. Fabryczny zlany wcześniej ani żaden GL5 tak nie wyglądał.
    8. To nie jest właściwy olej do dyferencjału, ma normę GL4 nie GL5 i nie będzie tam dobrze pracował.
    9. majkel_majki

      Przerabiałem obie i twierdzę, że tak.
    10. majkel_majki

      Ewentualnie możesz iść progiem po stronie pasażera i wyjść z kablem za schowkiem, jest tam otwór technologiczny i zaślepka gumowa, przez którą możesz przejść i jesteś zaraz koło akumulatora. Rozkręcanie obudowy ECU jest upierdliwe- dla dobrego dostępu trzeba podnieść podszybie i zdjąć wycieraczkę, a same śruby ECU często gęsto są skorodowane i się urywają.
    11. majkel_majki

      Jest wsadzony na wcisk, może się zakleił i trzyma- musisz mocniej pociągnąć i wyjdzie.
    12. majkel_majki

      To jest wężyk odprowadzający gazy z akumulatora, jeżeli nowy akumulator naprawdę nie ma otworu odprowadzającego (pewnie jest tylko zakryty zaślepką) to możesz spokojnie zostawić niepodłączony. Z narzędzi: bit imbusowy (nie pamiętam rozmiaru) plus długa przedłużka i grzechotka oraz klucz płaski 10.
    13. majkel_majki

      Spróbuj wlać 0,3-0,5 l oleju do dwusuwów na pełen bak, tylko żeby nie był to pełen syntetyk- pół albo mineralny wskazany.
    14. majkel_majki

      Poczytaj w necie o problemach z silnikami BDG i BDH. Przyczyną nierównej pracy jest usterka układu wtryskowego, niestety kłopotliwa w znalezieniu i usunięciu ponieważ naprawa wtryskiwaczy niekoniecznie musi załatwić problem.
    15. majkel_majki

      Nie no jasne, regularna wymiana oleju co 15 zamiast co 10 tys. km w sprawnym silniku zatyka smok oleju... To są stare auta, nie wiadomo jak wcześniej użytkowane i serwisowane. Przeważnie schemat był taki, że auto pierwsze 3-4 lata jeździło w Niemczech w serwisowane w trybie LL, wymiany nieraz jeszcze przeciągane ponad 30 tys., a później ujeżdżał je śniady, murzyn albo jugol, który wymienił olej po np. 3 latach jazdy jak sobie o tym przypomniał albo tylko zrobił dolewkę jak zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju. Ewentualnie od nowości takim samochodem jeździł 8 czy 10 lat Niemiec albo jego żona i zmieniali olej tak jak kazała książka serwisowa- co 30 tysięcy lub 2 lata. Później takie auto trafiało do Polski i kolejny właściciel przeżywał wielkie rozczarowanie, że silnik po 200 tysiącach km takiej eksploatacji jest zaszlamiony i podjechany.