Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Jak odczepić servo od pedału hamulca


swist007

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz opis z fotkami na przykładzie passata, ale myślę ze jest tak samo lub podobnie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296&page=7

Swoja droga mógłbyś zrobić parę fotek z wymiany, na pewno się przyda. Z jakiego powodu wymieniasz? Woda w serwie? Niestety mnie ten problem tez trapi...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej odkręcić kontrę przy pedale hamulca i w ten sposób to rozłączyć, wyjmowanie tego jabłka z plastykowego mocowania w pedale mogło bu sie zakończyć jego pęknięciem bo strasznie kruchy to plastyk. servo już założyłem miałem z literką M a założyłem z J i pasowało. w moim mimo dwóch wcześniejszych prób z wypompowaniem wody nie udało się jej całkowicie usunąć. Jak wyjąłem moje to jeszcze w nim chlupotała woda.

:wallbash: zapowietrzyłem cały układ hamulcowy,

odpowietrzyłem domowym sposobem wszystkie koła ale hamulec łapie mi przy samej podłodze. bedę musiał jeszcze raz to odpowietrzyć ale jednocześnie zauważyłem popękane przewody te które idą do zacisku prawy i lewy przód (widać już taki biały materiał)

:wink4: ale są już plusy:

-nie łapią mi przednie hamulce

-szybciej mi pompa wysysa powietrze (mam zaślepiony EGR i słychać tagi gwizd turbiny na małych obrotach, jak wcisne hamulec to gwizd słabnie bo jest mniejsze podciśnienie ale 2 sekundy i jest z powrotem, wcześniej zanikał na 10 sekund)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze wypompowywałeś z pierwszej komory (w sumie tylko do niej jest dostęp). Po wyciągnięciu starego serwa sprawdzałeś w której komorze była woda? Ta woda może się przemieszczać miedzy komorami? Czy tez druga komora jest odseparowana od pierwszej i nie ma szans zęby woda przelewała się z pierwszej komory do drugiej? Rozbierałeś to stare serwo? Mógłbyś zrobić jakieś foty tego starego serwa od środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy w takim razie na info, może da rade w jakiś sposób dostać się do 2 komory aby odessać wodę bez wyciągania całego serwa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zalane servo idzie pod młotek :disgust:

3e5861ddb92384f2gen.jpg

widok od strony pompy

42120d2d4cb86439gen.jpg

widok od kabiny

9fb655101525b7b8gen.jpg

pompa (widać że woda też negatywnie na nią wpłyneła)

bd40a713d77ecb8fgen.jpg

komora od strony kabiny, widać że woda była prawie do połowy

5ec47310f8dc3c7agen.jpg

komora od kabiny, to co jest pod gumą i w drugiej części komory (rdza wszech obecna) :angry:

3ac49f344d0102e8gen.jpg

druga część komory od strony kabiny

504e683d105cf100gen.jpg

komora od strony pompy

e441fb583fda866agen.jpg

między komorami nie ma żadnego swobodnego połączenia więc wylanie wody z tej drugiej bez jej nie rozbierania jest mało możliwe

servo było w ciepłym 5 dni i woda była jeszcze w środku. Panowie jak macie pierwsze objawy wody w servie to zróbcie z tym odzaraz porządek, bo to wszystko w środku szybko rdzewieje, ja w tamtą zimę miałem wszystko OK.

w to lato dopiero to zalało mi sie wodą jak kanaliki mi sie zatkały.

więc albo wyjmujcie servo i suszcie ewentualnie rozbierajcie gdy to nie pomoże, myślę że bez żadnego problemu będzie działac po złożeniu.

inaczej czeka was wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ucieka mi ciśnienie gdy ruszę rurką wchodzącą do serwa (tą z gumowego łącznika w ścianie grodziowej). uszczelka w serwie wygląda na krzywo osadzoną. Czy mogę tę rurkę wyciągnąć z serwa wybadać co i jak i wsadzić ponownie? Czy hamulce się zapowietrzą bądź spowoduje to złą pracę serwa?

Chodzi mi o tę uszczelkę zaznaczoną na czerwono na zdjęciu:

38c4bdcb5bea566am.jpg

Rozumiem, że tamtędy odsysacie wodę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu nie widać żeby była krzywo osadzona, ale spokojnie możesz wyjąć te plastikowe kolanko(trochę siły trzeba użyć tak łatwo nie wyjdzie, nic się nie zapowietrzy, gdy by się okazało że masz przeciętą tą uszczelkę to mogą ci przesłać swoją ze starego serwa (jest w dobrym stanie). ale jak ucieka ci podciśnienie najpierw sprawdź taki gumowy łącznik w ścianie grodziowej pomiędzy silnikiem a komorą przy szybie (przy akumulatorze) często podobno traci swoje właściwości (parcieje, robi się za miękka i podciśnienie dalej nie przechodzi) i trzeba ją wymienić na nową.

jeśli chodzi o te odsysanie wody, to nie jest tak łatwo, jeśli miałeś długo zatkane kanaliki pod akumulatorem i serwem to pewnie poziom wody był na tyle wysoki że mogła się dostać do kolejnych komór. Wtedy to te odsysanie nic nie pomorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

no zdjęcie może trochę za małe ale widać, w górnej części czerwonego zaznaczenia, że gumowa uszczelka dolega do serwa, a w dolnej części czerwonego zaznaczenia odstaje. W tej sytuacji wystarczy lekko ruszyć rurkę i już słychać jak syczy z serwa. Dlatego chcę tę gumę wymienić.

Hamulce raczej dobre ale trochę trzeba wcisnąć pedał by zaczęły działać.

Czyli ciśnienie/czy podciśnienie jest wytwarzane za każdym razem jak pompa, serwo, silnik jest uruchomiony i bez problemu można to otworzyć na wyłączonym silniku?

Gumę ze ściany grodziowej zakupiłem i będę dziś wymieniał ale myślę, że syczenie przy serwie też nadaje się do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ynos robiłeś coś z tą uszczelką, u mnie też jak porszue mocniej tą rurką to słychać syczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...