Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zerwanie paska wieloklinowego, przyczyna...napinacz??


numerosiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytalem juz nie jeden post (żeby nie było).

Sytuacja wygląda tak że:

Jechałem dość wolno, słyszę stukot i obijanie się...czegoś:] natychmiast się zatrzymałem i widze (nocą:P) że poszedł pasek, rozerwał się na strzępy i strzępiki:]. Auto kupiłem pare miesięcy temu...widziałem ze pasek nie jest (ogólnie rzecz biorąc) nowy, aczkolwiek zaczekałem z wymianą, do dzisiaj:P Czytalem ze w zdecydowanej większości powodem tego może byc napinacz,otóż:

Faktycznie, gdy kupilem auto napinacz był odchylony o jakieś 2 mm od osi reszty rolek, no dalo sie to zauważyć...wymieniłem go przy okazji bycia na giełdzie w Poznaniu;) ten który kupiłem po założeniu był ok, linia była prosta, ale niedawno zauważyłem że pojawił się delikatny, rdzawawy nalot na wiatraku chłodnicy (nawet) oraz rolce napinacza, jak również odchylenie napinacza wzrosło ponownie o jakieś 2 mm (widać delikatne odchylenie)...czy ten nalot może i pochodzi z napinacza, oraz czy takie odchylenie mogło powodować zerwanie paska bądź też jego szybsze zużycie...z góry dziękuje za odpowiedź Klub-owiczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rolka napinacza nie naciąga całej szerokości paska powoduje jego jednostronne rozciąganie i wewnętrzne rozrywanie nawet nieraz nie widac tego z zewnątrz jak zaczyna pękać na zewnątrz to juz są dosłownie minuty jego życia-mój wizualnie wyglądał dobrze w Ustce a dojechałem tylko do Piły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać samo rozwalenie napinacza było spowodowane inną przyczyną, tak jak kolega wyżej pisał mogło być to sprzęgiełko, bez którego są spore siły przenoszone na pasek i napinacz.

A rdzawy nalot właśnie mógł się wziąć z napinacza, jak się do swojego dobrałem to właśnie w nim pojawiło się nieco korozji i odkładał się taki nalot który "pudrował" pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdziłem, poczytałem...wyciągnąłem alternator i jak pokręcę czy w lewo, czy w prawo to wirnik w alternatorze kręci sie jednakowo, rozumiem że sprzęgiełko do wymiany ;( ;(, jeżeli jestem w błędzie prosze mnie z niego wyprowadzcie i napiszcie jak mam się dalej kierować...z góry dziękuje :decayed:[br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 17:24_________________________________________________Wiec, dopisze tylko że sprzęgiełko wymienione, napinacz też :cool1:...poczekamy i zobaczymy czy napinacz ulegnie ponownie odchyleniu, łamiąc oś paska wielorowkowego...dzięki za podpowiedzi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...