Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AGA] Wysokie spalanie, problemy z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od zakupu mam problem z silnikiem, objawia się to w sposób następujący:

ostatnio będąc u mechanika nadmieniłem mu o problemie, na strzał wymienił świece, jak powiedział były w ciężkim stanie ale nie zmieniło to zbyt wiele, a dokładnie - wcześniej problemy z obrotami były na zimnym silniku, po wymianie są na rozgrzanym

- jeżdżąc naprawdę EKO w trybie 70% miasto 30% trasa pali 18-19l/100km

- kopci na biało w zapachu benzyny

- na rozgrzanym silniku trzyma obroty na +/- 700 falując ale potrafi "urywać" je do ok. 500 co kilka-kilkanaście sekund

- na rozgrzanym silniku po zatrzymaniu się na hamulcu (automat...) potrafi ostro zjechać z obrotami, nawet do ok 250, rzadko, ale czasem nawet potrafi zgasnąć

- przy odpalaniu na ciepłym silniku zdarza mu się ustawić obroty na ok 500 i dopiero po chwili podnieść do 700.

- i jeszcze ciekawostka - wskaźnik temperatury ładnie rośnie od minimum do 90C i trzyma się idealnie pionowo ale przy ujemnych temperaturach zauważyłem, że zdarzało mu się wystartować, dojść do 90C, po jakimś czasie znowu spaść do minimum i po chwili wrócić do pionu

Inne fakty

- wszystko o czym piszę wyżej dzieje się na benzynie, na gazie chwilowo nie jeżdżę, bo muszę wymienić listwy wtryskowe

- przy zimnym silniku trzyma obroty stabilnie na 1000

- gdy wcześniej byłem u gazownika, by wymienić te listwy i wyregulować gaz powiedział, że nie mógł się dostać komputerem do niektórych odczytów (np. sonda lambda) i że wg niego "w sterowniku silnika brakuje kodów" i "należy zrobić kodowanie sterownika"

Mam nadzieję, że opisałem sytuację możliwie dokładnie, w razie czego mam VAGa i jak trzeba mogę porobić zrzuty z odczytów.

Co może być problemem i czy opinia gazownika ma jakiś sens?

PS. Przy okazji mam jeszcze dziwny problem z kombinacją tiptronic - kick down - tempomat, opisałem go dokładnie tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=179890.0

Mam nadzieję, że pomożecie :)

Opublikowano

Sprawdz działanie sond Lambda, czujnik temp do ECU szczelnosc dolotu oraz reg cisnienia paliwa. Wyczysc przepustnice i zrób adaptacje

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, jak wyczyścić przepustnicę i zrobić jej adaptację już doczytałem.

Szczelność dolotu też sprawdzę...

A resztę - działanie sond Lambda, czujnik temp, regulacja ciśnienia paliwa - rozumiem, że mogę jakoś VAGiem sprawdzić?

Jeśli tak, to prosiłbym o pomoc - co mam sprawdzać?

AHA - jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem wcześniej napisać:

- po puszczeniu gazu trzyma obroty a przy zmianie biegu (automat) przegazowuje trochę... (ale z tego co już czytałem to jest to związane z przepustnicą)

Opublikowano

Lambdy i czujnik temp mozna sprawdzic Vag-iem , cisnienie paliwa tylko manometrem.

Opublikowano

Od spalania może termostat być a od obrotów przepustnica do czyszczenia i adaptacji

Opublikowano

Dzięki, przepustnice wytargam w weekend i ja przeczyszczę, zobaczę, jakie to da wyniki.

Teraz byłem i podpiąłem VAGa, w silniku znalazłem takie błędy:

VAG-COM Version: Release 409.0-US

Control Module Part Number: 4B0 907 552 C

Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D02

Software Coding: 04051

Work Shop Code: WSC 06325

2 Faults Found:

17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich

P1139 - 35-10 - - - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-10 - - - Intermittent

Po wyczyszczeniu jak na razie nie wróciły.

Opublikowano

Czyli masz za bogato, albo reg cisnienia nie działa poprawnie lub puszcza paliwo podcisnieniem do kol. ssacego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...