davidoff82 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Mam problem z passatem 1.6 AHL. Problem pojawia sie i na benzynie i na LPG. Podczas jazdy na cielpym silniku jest nastepujacy problem - silnik gaśnie i dławi się w określonych okolicznościach: jadać na biegu do przodu jest OK, w momencie kiedy mam np 2 tys obrotów i zbliżam się do skrzyżowania noga z gazu, obroty spadaja o kilkaset, sprzęgło i gaśnie jeżeli wysprzęgle go od razu bez hamowania nawet najmniejszego silnikiem niezgaśnie, jeżeli zhamuje motorem do 1000 - 900 obrotów i wysprzęgle podrzuci obroty na 1500 zafaluje ale nie zgaśnie. Podsumowując gaśnie po lekkim przyhamowaniu motorem. Wymieniono i wykonano: - na Vagu zero błędów - sprawdzony VAS-em w autoryzowanej, wgrano nowy program, przyuczono przepustnice (chwilowa poprawa około 2000 km) - wymieniony czujnik położenia wału ( bez poprawy) - czyszczona przepływka (bez poprawy) - Wymieniona sonda ORI BOSCH (bez najmniejszej poprawy) - wymieniona przepustnica, zaadaptowana (chodziło idealnie około 3000 km poźniej coraz gorzej po 5000 znowu lipa) - sprawdzono wężyki, żaden nie jest uszkodzony - świece i kable Z innych objawów, jadąc "na luzie" samochód często gaśnie podczas skrętu w prawo (przy niewielkich predkościach), międzygaz w momencie kiedy samochód gaśnie uspokaja sprawę i auto nie gaśnie. POMOCY! Mechanicy rozkładają ręce, jeden z nich sugeruje wymianę ECU, ale nie daję gwarancji ani nie bierze odpowiedzialności za brak naprawy. PO ADAPTACJI PRZEPUSTNICY NASTĘPUJE CHWILOWA POPRAWA STANU RZECZY. PO OKOŁO 2000 KM WSZYSTKO WRACA JAK BYŁO.... NA VAGU ZERO BŁĘDÓW!
wojtek26 Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Sprawdz korekty długo/krótko terminowe oraz czy masz całą odme oraz szczelnosc całego dolotu. Odłacz na próbe zawór EVAP i zobacz czy bedzie sie normlanie zachowywał.
davidoff82 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Opublikowano 4 Lutego 2011 Sprawdz korekty długo/krótko terminowe oraz czy masz całą odme oraz szczelnosc całego dolotu. Odłacz na próbe zawór EVAP i zobacz czy bedzie sie normlanie zachowywał. co to za zawór gdzie go szukać? Odma OK, dolot sprawdzany parokrotnie, nie stwierdzono nieprawidłowości. OK. Poczytałem, ten zawór mały na obudowie filtra ciągle cyka. Butla w kole więc z tego co piszę prawdopodobnie nie mam tego węgla? (nie wiem czy wogóle to mam to Passat z 97 roku)
wojtek26 Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Pojeżdzij tylko na PB i zobacz co bedzie sie działo, napisz jaka masz instalacje LPG .
davidoff82 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Opublikowano 4 Lutego 2011 Pojeżdzij tylko na PB i zobacz co bedzie sie działo, napisz jaka masz instalacje LPG . Na pb i lpg tak samo. STAG 4 sekwencja
wojtek26 Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Zrób tak: - odłacz aku na 20min i zrób adaptacje przepustnicy - odłacz sonde całkiem - odłacz zawór EVAP ( sama wtyczke) Pojeździj tylko na PB przez 2 dni i zobacz jak bedzie sie zachowywał. Jak bedzie OK to podłacz najpierw sonde i znowu 2 dni jak bedzie OK to EVAP, na końcu przełacz na LPG. Jak masz kabel od instalacji to podłacz i wrzuc screeny z ustawieniami i mapami.
fazi Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam miałem te same objawy u kumpla w identycznym motorku powymieniał wszystko , gasł wariował na obrotach masakra pod koniec wywaliło błęda lamdy Regulacje u gazowników, wymiana instalacji nowej na nową , kupa niepotrzebnych wymian i nic. .Po wymianie termostatu wszystko ok okazało się ze nie miał właściwej temperatury i silnik głupiał .Teraz po 3 km ma 90 stopni i ręka odjął
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się