Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Problem z lambdą


Darayavahus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od zawsze jeżdżę na dieslu i trochę nie znam się na filozofii benzynowych rozwiązań. Mam problem z Focusem mojej rodzicielki który jest w Pb95 + LPG. Kiedyś była daleko od domu, gaz jej się skończył to zatankowała paliwo na pierwszej lepszej stacji i kontynuowała podróż. Zapaliła się jednak kontrolka check engine. Nie wiedziała biedna o co kaman to podjechała do ASO. Tam gość podłączył komputer i zdiagnozował, że to lambda przed katalizatorem. Wyłączył kontrolkę i powiedział, ze jak się zaświeci jeszcze raz to kontrolka do . Zaświeciła się jeszcze raz to wymieniliśmy tą lambdę którą zdiagnozowało ASO a kontrolkę zgasił gazownik przy okazji. Niestety Engine zaświaciła się jeszcze raz ale na krótko. Po kilku dniach sama zgasła. Stwierdziłem wtedy że jakieś jaja się dzieją i kupiłem kabelek. Kabelek dzisiaj powiedział, że jest błąd P0133 Oxygen Sensor Slow Response Bank A Position One. Co to jest? Nadal sonda lambda? Trefne paliwo (nadal to samo co przy pierwszym zaświeceniu)? Samochód jeździ głównie na LPG. Na Pb tylko zapala. Ja nim nie jeżdzę zbyt często ale z zeznań wiem, zę już od jakiegoś czasu telepało silnikiem. Teraz też szarpie i to nie mało. Nowa sonda może być od razu trefna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A code P0133 may mean that one or more of the following has happened:

* The oxygen sensor is faulty

* The wiring to the sensor is broken / frayed

* There is an exhaust leak

The simplest thing to do is to reset the code and see if it comes back.

If the code comes back, the problem is more than likely the front Bank 1 oxygen sensor. You will likely wind up replacing it but you should also consider these possible solutions:

* Check and fix any exhaust leaks

* Check for wiring problems (shorted, frayed wires)

* Check the frequency and amplitude of the oxygen sensor (advanced)